Hulp bij het schrijven van de naam!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Baby2016x, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Jayce of Jace ?

1. Jayce

2. Jace

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Baby2016x

Baby2016x Lid

9 mei 2016
    57
    0
    0
    Hallo allemaal,

Over ruim 3 weken ben ik uitgerekend en wij krijgen een zoontje!
    We vinden allebei de naam Jayce erg leuk, uitgesproken als Djees en sinds de 20 weken zijn we het hier al over eens.

Nu ben ik alleen sinds 2 weken al aan het twijfelen over de manier waarop je het schrijft, misschien de hormonen haha :(. Ik vind opeens dat de Y de naam een beetje ordinair maakt ( hopelijk stoot ik hiermee niemand voor het hoofd ) en denk dus steeds meer aan Jace.

Omdat verder niemand de naam weet kan ik dit ook niet bespreken haha.
    Ik hoop dat jullie je mening willen geven welke naam jullie leuker vinden? Jace of Jayce ?

Alvast bedankt :)

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Absoluut Jace! Ik vind namen met een y erin meestal ook wat ordinair

3. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    als je vindt dat de y de naam ordinair maakt kan je beter een andere naam kiezen. Het is op zich al een ordinaire naam.

4. Mlissa

Mlissa Actief lid

28 apr 2014
    219
    1
    18
    Jace sowieso!

Vind Jayce een beetje nageaapt van Joyce :p

5. Baby2016x

Baby2016x Lid

9 mei 2016
    57
    0
    0
    Ja we hebben die naam nu al zolang in ons hoofd dat Jayce/Jace het wel wordt of iemand moet echt een hele goede optie hebben, dan hoor ik het ook graag :D.

Maar ik vind het wel echt een leuke naam alleen ik wil niet dat mensen meteen denken dat we tokkies zijn hahah.

6. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Zeker weten Jace!

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Dit.

8. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Jace! Originele spelling van de naam, vind Jayce geknutseld en dat maakt het inderdaad ordinair.
    De y is ook nergens voor nodig, uitspraak is duidelijk genoeg.

9. Bijnamamavan2

1 mrt 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Helemaal eens!

10. Baby2016x

Baby2016x Lid

9 mei 2016
    57
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle reacties!
    Ik ga het eens overleggen, we zijn het er allebei over eens dat Jace beter staat en minder ordinair is, alleen omdat we al zolang Jayce hebben vinden we het gek om het nu te veranderen hahah, stom he :p

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind Jay in een naam ook wat "goedkoop" aandoen als ik het zo even mag zeggen. Jace staat veel beter.

Maar ik merk bij mezelf dat er een licht verschil in uitspraak zit tussen deze twee schrijfwijzes. Jayce = djeejs, Jace = djees.

12. Veera

Veera Niet meer actief

Alsof Jayce ineens een ordinair iemand is en Jace niet..Zegt meer over de intelligentie van diegene die dat denkt sorry.
    Het is mijn smaak niet maar ik zou absoluut Jace doen. Zo ken ik hem en Jayce doet een beetje vrouwelijk aan (doordat het dan op Joyce lijkt) ;)

13. Baby2016x

Baby2016x Lid

9 mei 2016
    57
    0
    0

Heb je het dan over mij over die intelligentie ?

Ik vind namelijk mensen met een Y in de naam niet meteen ordinair hoor haha maar het is meer dan je dan zo'n naam krijgt die mensen daarmee
    associeren en dat zou ik dan niet zo leuk vinden :D

14. Baby2016x

Baby2016x Lid

9 mei 2016
    57
    0
    0

Ja dat is precies wat ik ook vind.
    Bij ons is Djees wel echt de bedoeling, dus dan kom je misschien toch sneller op Jace.

Bedankt voor je reactie!

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik begrijp niet waarom een Y een naam ordinair maakt. Oke met bepaalde spellingen staat het voor geen meter maar de Y op zich in een naam vind ik niet ordinair.
    Ik zoi trouwens voor Jace gaan.

16. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Nee, vind Jayce niet mooi. De y is overbodig en maakt het inderdaad wat ordinair.

Ook lijkt de naam op het eerste oog heel erg op Joyce.

17. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Jace!! Ik vind Jayce ook teveel op Joyce lijken en hij zal het altijd moeten spellen

18. Veera

Veera Niet meer actief

Associaties heeft iedereen, dus er zullen altijd mensen zijn die een ordinaire Jayce kennen en op basis daarvan iedereen met die naam veroordelen. De vraag is, ga jij daarmee om? Zo nee, lekker boeiend :p
    Wat ik bedoel te zeggen is, Je moet je er niet van weerhouden Jayce ipv Jace te kiezen alleen omdat andere mensen dan denken dat je kind ordinair is. Want dat zegt meer over hun dan over jullie.
    Onze dochter heeft een naam die naar t schijnt ook populair is bij tokkies, naja het zij zo, ik heb een schattig keurig meisje dat zo heet. En mijn omgeving krijgt nu een hele leuke associatie bij die naam, daar ben ik juist blij mee !
    Nou succes met kiezen :D

19. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik vind 98 namen van de namen met een y er in aso. In dit geval is de y ook niet nodig. Ik zal Jace doen

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Helemaal mee eens.

Deel Deze Pagina