Wij zijn inmiddels al uit over de roepnaam, maar bij ons in de familie is het gebruikelijk om je kind doopnamen te geven en te vernoemen. Dit vinden we zelf een hele leuke traditie en bij onze dochter was dit geen probleem maar nu krijgen we dus een zoon en de namen pfffft.. Hij zou vernoemd worden naar: Vader = Marcel (doopnaam = Martinus) Opa = Bennie (doopnaam = Bernardus) Opa = Peter (doopnaam = petrus antionius) Nu wil ik mijn zoon graag vernoemen naar zijn vader en opa's maar om mijn kind nou *roepnaam* martinus bernardus petrus te geven vind ik wel heel erg oudbollig. Heeft iemand een idee hoe ik deze namen in 1 of 2 wat "frisser" klinkende namen kan verwerken? Ik ben er al zo lang mee bezig en kan maar geen oplossing bedenken en langzaam aan raak ik ten einde raad.
Martinus/Marcel: Mart, Tijn, Marcus, Marius, Marinus, Marten, Martin, Maarten, Marc/Mark, Marnix, Martijn, Morten, Marty, Celino, Marcelino, Marcello, Marcellus, Marcio, Marcius, Marco, Marek Bernardus/Bennie: Ben, Bend/Bent/Bendt, Bengt, Bernd/Bernt, Berny, Bence, Benedict, Benjamin Petrus Antionius/Peter: Per, Perre, Pedro, Peer, Peio, Pelle, Pierre, Pieter, Piotr Anthony/Antonie, Anton, Antoine, Antonio, Nino, Teun, Teunis, Ton, Tonio, Tony, Toon *Roepnaam* Marcus Perre Bernd? Zoiets? Hoeveel namen heeft je dochter in totaal?
Dankjulliewel! Ik had er helemaal niet bij nagedacht dat we ook de gewone namen konden gebruiken. zoals het er nu naar uitziet word het *voornaam* martinus bernard peter. Ruben Mart is idd ook nog een hele goede optie! Bedankt voor het meedenken!