Hoi allemaal! We dachten voor een jongen 100% zeker uit L.unar (Luu-nar) als jongensnaam te zijn, maar zijn inmiddels ook heel enthousiast over L.upin, A.tlas en W.alder! Willen jullie stemmen welke naam je het allerleukst (of als dit totaal je ding niet is, het minst stom ) vindt? Bedankt!
Ik vind Lunar dan het leukst! Bij Lupin denk ik aan de serie, bij Atlas aan een bosatlas/wereldkaart en Walder vind ik wat oubollig klinken
Dankjewel voor je reactie! Fijn en nuttig om te weten Tot nu toe staat Lunar overduidelijk aan kop, dus misschien moeten we niet plots weer twijfelen, haha. Ik ben heel benieuwd wat anderen nog gaan stemmen!
Heb Lunar gestemd. Lupin ken ik alleen als achternaam (van de serie Lupin). Atlas: wel stoer, maar vind het wel een beetje té; in de zin van dat Atlas de hele wereld draagt: ik zou zelf niet een naam met zo’n zware betekenis willen geven. Walder vind ik echt niks. Klinkt ook als een achternaam en daarnaast doet het me denken aan de (i.m.o.) lelijke (excusez le mot) acteur Waldemar Torenstra. Namen als Waldemar of Walter vind ik ook echt vreselijk lelijk en oubollig Doet ook errug Duits aan op de één of andere manier.
Ik vind het allemaal helemaal niks, maar Lunar de minst erge... Sorry! De namen van onze kids vind jij waarschijnlijk helemaal niks haha, smaken verschillen. Maar zou je niet gewoon zelf je naam gaan kiezen? Lees al verschillende topics over verschillende namen en de meningen blijven toch uiteenlopen en zouden geen verschil moeten maken voor de naam die jullie leuk vinden. Toch?
Nuttige reactie van je zeg, dankjewel!! Ik had bij Walder namelijk nog helemaal niet aan Waldemar of Duitsland gedacht en ook geen oudbollige associatie zelf, haha. Maar dat is niet waar we voor willen gaan Bedankt ook voor je toelichting op Atlas (die snap ik wel ja, al blijf ik hem prachtig vinden haha, maar hij is wel excentrieker nog dan Lunar) en Lupin ook (hij komt voor ons niet uit die serie, hadden die naam ervoor al eens opgeschreven, maar snap dat dat voor velen de associatie zal zijn in deze tijd)! Tof dat Lunar dan bovenaan staat, misschien moeten we ook gewoon niet weer gaan twijfelen Ik zie dat het ook uit de stemmen tot nu toe komt. Benieuwd nog naar de rest! Hartstikke bedankt voor je bericht!
Geen probleem!! Smaken verschillen inderdaad Alleen maar handig om te weten dat iemand die dit soort namen helemaal niks vindt dan Lunar de minst erge vindt zeg maar. Misschien moeten we gewoon niet twijfelen, maar bij onze eerder doorgehakte knoop blijven Ik snap je punt helemaal! Misschien zoek ik inderdaad te veel bevestiging, dankjewel voor je spiegel De polls hebben ons tot nu toe alleen weldegelijk geholpen! Natuurlijk willen we gewoon kiezen wat wij het leukst vinden, maar het punt is dus dat we nogal twijfelkonten zijn en andermans associaties wel degelijk helpen met het knopen doorhakken (Ik zoek geen naam die bijna iedereen mooi vindt, dan moet ik mijn kind een top 3 naam geven als Julia of Noah, maar ik wil wel weten of niet iedereen de naam massaal lelijk vindt ) En een enkele keer heeft het ons ook doen beseffen hoe erg fan we van een naam waren, omdat sommige erg negatieve reacties ons toch niet konden ompraten. Door zoiets worden je ogen dan plots geopend dat dát dan misschien gewoon dé naam is, en dat je daar nog vuriger voor wil kiezen dan je besefte. Dat hadden we bij de meisjesnaam Klinkt mega omslachtig misschien Het is een proces, laat maar zeggen
Bedankt allemaal voor het stemmen! Zowel op deze als andere fora zien we duidelijk dat Lunar bijna alle stemmen krijgt, dus dat zegt voor ons genoeg! We hadden eigenlijk onze knoop ook al doorgehakt en vinden Lunar zó leuk, maar ik denk dat we de definitiviteit gewoon zo spannend vinden ofzo, haha Tijd om te stoppen met twijfelen en Lunar gewoon te rocken, hebben we besloten! Veel geluk allemaal met jullie zwangerschappen / kinderwens en bedankt voor het meedenken in alle meisje/jongen-naamtopics die ik hier gepost heb X
Oh sorry, dat wist ik niet. Haha, je kunt de namen maar alvast gekozen hebben. Hopelijk lukt het om snel zwanger te worden. In de 7 jaar die wij hebben 'gewacht', is onze smaak wel echt veranderd...
Wow, 7 jaar wachten, heftig!! Dat lijkt me heel stressvol . Lukte het niet, of bedoel je dat jullie bewust na het kiezen van de namen eerst andere dingen wilden doen (reizen oid?) Fijn dat het uiteindelijk toch gelukt / gebeurd is Ik hoop dat wij snel(ler ) volgen! Heel lief je bericht, dankjewel!!
Lunar - inderdaad eigenlijk om alle bovenstaande redenen. Overigens kom ik uit brabant en dan wordt de laatste letter nog weleens ingeslikt - en hoor ik dus wel een Luna . Ik kende vroeger een Gunar (kgoenar) - dus dat is voor mij de reden dat Lunar nog enigszins 'bekend' klinkt.
Lupin vind ik te ‘Harry Potter’. Atlas vind ik te mythologisch en een boek. Walder zou het soort naam kunnen zijn waar ik van houd, maar ik vind de klank ed niet zo mooi. Blijft Lunar dus over.
Ah daar had ik nog niet aan gedacht, m’n vrienden en familie wonen voor 99% buiten Zuid-Nederland namelijk, haha. Bedankt dat je ons erop wijst!
Fijn dat je ze allemaal even langsloopt met je associaties en meningen, dank!! (Grappig wat je zegt over Lupin trouwens! Is ook een gangbare Franse naam en naam van een bloem, maar ik snap de associatie met HP ook)