Jemig wat is het uiteindelijk moeilijk zeg , een naam uitkiezen Voor een meisje waren we er meteen uit en eigenlijk voor een jongen ook wel . En toch begin ik nu te twijfelen ....... We krijgen een jongen en hebben gekozen voor Santino Maar zoals ik zei begin ik nu te twijfelen ... Ik ben benieuwd of deze naam associaties oproept en zoja welke Man en ik hebben alletwee een Mediterraans uiterlijk en ik heb ook Italiaanse roots dus de verwachting is dat het geen blond kind woord Ik heb werkelijk 100derden lijstjes bekeken maar vind niks anders mooi . Ben dan weer niet van de Roberto's , Giovanni's en Ricardo enzo We willen geen echt nederlandse naam en ook niet een naam die veel voorkomt , mag apart wezen maar ook niet te heftig apart zeg maar . Wel hebben we een tweede naam en deze staat wel vast i.v.m. vernoeming en dit is ook een niet nederlandse naam maar eindigt ook met een o Weet ook niet waarom ik twijfel .... maar toch ... Misschien hebben jullie suggesties ???
Ik vind Santino niet passen bij een Hollands blond jongetje met blauwe ogen en helemaal Hollandse ouders, dan vind ik het zelfs wat naar ordinair neigen. Maar als je mediterrane roots heb en het dus (ook in uiterlijk) geen oer-Hollands jongetje wordt kan het best. De naam is niet mijn smaak, maar ik vind het in jullie situatie een prima naam.
Ik vind het goed passen bij een Mediterraans kindje Ik ken een mediterraans kindje dat Savio heet, misschien vind je dat iets?
Ik vind Santino erg leuk! Past goed bij het kindje en lekker stoer... Sandiago ofzo word weer zo crimineel en Sergio weer erg oudbollig. Ik ben wel geneigd om die kleine dan Santos als koosnaampje tegeven... Ik geef het toe, ik heb te veel Tela Novela's gekeken! Santino is super leuk, stoer, origineel en passend bij de baby!
O je vroeg om asociaties zie ik. Ik ken geen Santino's maar ik zie een Spaans uitziend vrolijk jongetje voor me en denk meteen aan t strand
Ik vind het niet zo leuke associaties oproepen maar bij een getint uiterlijk vind ik het al veel mooier dan bij een blanke. Toch vind ik het to much voor een jongen. Heel lang, 3 lettergrepen, de O op het einde en de italiaanse klank. In Italië vind ik het echt passen maar in Nederland komt het zo overdreven over. Dit is natuurlijk wel mijn persoonlijke associatie, niet die van de gem. Nederlander en ik hoop dat ik je niet beledig want dat is niet mijn bedoeling. Ik vind de naam niet lelijk maar vind het beter tot zijn recht komen in het land van oorsprong. Luca, Rocco en Gio vind ik al leukere namen voor hier.
Leuke naam! Vooral aangezien je zelf ook Italiaanse roots hebt en beiden een mediterraans uiterlijk. Als het de naam is zou ik het gewoon doen.
Ik vind het op zich een prima naam. Maar het hangt wel van de achternaam af naar mijn mening. Santino Jansen bijvoorbeeld past naar mijn idee niet.
Ik vind het niet zo mooi, ook niet voor een mediterraans jongetje.. Klinkt in Nederland toch niet zo mooi vind ik. Gewoon Tino vind ik dan mooier. Andere ideetjes: Alonzo Andro Antonio Armando Bruno Carlo Cecilio Celino Celio, Cilio Dorian Elia, Elio Emilian Emilio Ennio Enzo Ezio, Evio Fabio Fenno Florian Franco Gian, Gianluca Gido / Guido Ilian Isaia Ivan, Iwan Ivano Ivo Julio, Giulio Lauro Lazzaro Leander, Leandro Lelio Lino Lio Livio Lorenzo Luca Lucian, Lucio Manuel Marco Mario Maro Marzio Matteo Mattia Mauro Milian Milo Nanno, Nando Nero, Nerio Nevio Nico, Niccolo / Nicolo Nino, Nilo Nio Olivier Paulo Quirino Rafael, Raf Raoul / Raul Remo, Remi Renzio Renzo Rico, Rino Rocco Sandro Santo Savino Savio Silvan Silvester Silvian Silvio Tammaro Terenzio Terzo Tias / Thias Tigo / Ticho / Tigo / Tycho Timo Tomas / Thomas Tore Tyko / Tyco Vano Verio Vico / Viko, Vigo Vito Walter Zaro Ziano Zio / Sio / Cio
Voor mijn kleine kaaskopjes zou ik het wat ordinair vinden, maar bij jullie roots vindt ik Santino erg leuk. Een half-Italiaans jongetje uit de klas van mijn oudste zoon heet Mattei, vind ik ook leuk.
Ik heb 2 kindjes waarvan de opa 100% Italiaans is. Ze zijn allebei (donker) blond en blauwe ogen, maar (vooral de jongste) wel een huid met heel veel pigment. De naam van onze oudste komt in Nederland zo goed als niet voor, ik heb het nog 1x gevonden. En de 2e naam van onze jongste komt ook bijna niet voor. Vanwege privacy zet ik het liever niet hier, maar je mag pb'en. Ik vind Santino wel een leuke naam, omdat het ook niet zoveel voorkomt. Succes met je keuze!
Lijkt me een heel leuke naam, het heeft inderdaad een lekker mediterrane uitstraling, en mijn associatie is iets met 'gezond'. Ik ben ook nog steeds een beetje twijfelachtig over onze gekozen naam maar dat is vast gewoon normaal! Als je kind er eenmaal is en hij heeft die naam is het vast alsof het nooit anders geweest is.
Past prima bij een kindje met een mediterraan uiterlijk. In hetzelfde genre vind ik nog mooi : Nevio Evandro Miqueo Dante Lauro Anselmo Romelio Marsilio Salviano anders misschien eens op deze site kijken : http://www.nomix.it/nomi-italiani-maschili-e-femminili.php Nomi Maschili - Lettera A