Jongensnaam te unisex?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Guapetona, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

welke naam vinden jullie het leukst?

1. Miron

2. Mika

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Hoihoi,

maanden geleden had ik al een poll gedaan voor een naam voor onze derde zoon. Onze eerste heet F.abian, en onze tweede N.oam.

Sindsdien is mijn man gebleven bij Ramon of Miron, maar ik had nog niet het gevoel dat één van deze namen DE naam was. Ik ben dus verder gaan zoeken en ben nu gekomen op mijn laatste twee opties, die mijn man ook wel leuk vind, nl. Milo of Mika.

Nou hebben we gister afgesproken dat hij één van mijn namen kiest en ik één van zijn namen, zodat we na de bevalling in principe de keus hebben uit twee namen. De keus is gevallen op Miron en Mika.

Graag wil ik jullie meningen over deze namen, omdat het beide namen zijn die zowel aan jongens (meer) maar ook aan meisjes (veel minder) worden gegeven.

Bij Mika heb ik nog bedacht dat de officiële naam Mikaël zou kunnen zijn, met als roepnaam Mika, zodat op papier het iig duidelijk is dat het een jongensnaam is, maar eigenlijk vindt mijn man dat niet zo leuk...

Dus welke naam zouden jullie kiezen? en wat is jullie visie/mening over de "vrouwelijkheid" van deze officiële jongensnamen? Zou mijn zoon daar last van/mee kunnen krijgen later, of denken jullie dat het wel mee zal vallen?

2. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Ik heb miron nog nooit bij iemand gehoord, maar vind het net iets vrouwelijker door het mir, dan denk ik eerder aan mira. Mika vind ik absoluut geen meisjesnaam, ken genoeg jongens die zo heten maar geen meisjes.

3. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ik ken een Miron en een Mika, beide jongens. Ik vind zelf Mika beter bij de namen van je andere kinderen passen. Ik heb dus op Mika gestemd.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de namen van je andere kinderen wel wat "stoerder" vindt klinken dan deze twee namen.

Als je nog open staat voor andere opties:

Róman
    Rodin
    Matteo

4. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik vind de namen allebei niet te vrouwelijk. Vind ze ook leuker voor jongens dan voor meisjes.

Mij voorkeur gaat uit naar Miron, omdat ik die naam qua stijl en letterbeeld mooier vind bij de namen van je andere kinderen.

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Mika vind ik leuker

6. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Ik ken een Myron en een Miron, een vrouw van 28 en een meisje van 16. Moet dus even schakelen naar Miron voor een jongen. Kan wel!

Vind Mika sowieso leuker!

7. Ik vind Miron echt iets voor meisjes / vrouwen, een beetje een combi van Miranda en Manon.. Ik zou voor Mika gaan, dat kan wat mij betreft voor beide! ;)

8. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Mika en milo vind ik erg leuk.
    Is anders m.ikai niets voor jullie?

9. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Miron vind ik een meisjesnaam. (Lol mijn spellings check maakt er moron van..)

Mika is wel leuk. Maar niet echt stoer.. beetje een softy naam..

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind Miron echt niet mooi, Mika, mwah...Mikael is leuker.
    Ik vind Ramon het leukste van jullie lijstje, met Milo als heel goede tweede.

11. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Mikon
    Mikan

12. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    Miron, ik vind mika echt wat meer voor meisjes

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Miron, heel mooi en helemaal niet vrouwelijk.

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Miron.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Miron is voor mij een meisjesnaam...ik zou dus eerder voor Mika gaan, dat vind ik dan weer absoluut gèèn meisjesnaam.

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik vind het allebei jongensnamen. Miron vind ik niet zo leuk, Mika wel. Ramon vind ik nog leuker!

17. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Superleuk om al zoveel reacties en stemmen te lezen. Zal het morgen eens aan manlief laten zien. Dankjulliewel alvast en ik hoop op nog meer reacties, want het verheldert de keuze voor mij in ieder geval wel!

18. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Mika! Ik heb nog nooit gehoord dat een meisje Mika heet?!

19. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

20. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

In dat programma van de beste cupcake op zappelin deed er ook een meisje mee die Mika heet..vind t wel wat hebben! En het is een unisex naam

Deel Deze Pagina