Hallo. Ik vroeg mij af waarom de meeste mensen tegenwoordig kiezen voor een korte naam voor hun kindje. (3,4,5 letter namen) Er zijn zoveel mooie lange namen!... (m.u.v. mensen die dit niet vinden .)
Tsja waarom?? Hmmm, gewoon een kwestie van smaken verschillen denk ik Ik heb altijd korte (hollandse) namen mooi gevonden, lekker kort en bondig
Ik houd ook van korte namen. Vind ik gewoon veel mooier Met drie of vier lettergrepen vind ik persoonlijk veel te lang.
Kwestie van smaak denk ik. Voor een jongen hebben wij een naam met één lettergreep en voor een meisje een naam met twee lettergrepen. Deze namen passen gewoon goed bij ons.
Lange namen worden vaak afgekort en mensen maken dus dan een eigen variatie. Dat is de reden dat wij voor een korte naam hebben gekozen.
Ook n beetje de "mode" denk ik. Wij kiezen juist voor n naam met minimaal 2 lettervrepen omdat er nu zoveel korte namen zijn. Ook veel dezelfde korte namen die je overal hoort. Maargoed, idd, smaken verschillen. Gelukkig maar
Oke, Alleen als je een korte naam al bij voorbaat kiest dan beperk je jezelf lijkt mij, terwijl je bijvoorbeeld lange namen ook kan afkorten (tot korte naam) neem bijvoorbeeld Jean-Paul afgekort JP of: Isabella afgekort Isa
Als je het aan mijn schoonvader vraagt: omdat we een lange achternaam hebben.. hahaha, dat is onzin hoor maar we vinden het wel mooier. Mijn man heeft een korte naam en ik heb zelf een langere naam (3 lettergrepen) maar wordt altijd afgekort naar één lettergreep. Er zijn trouwens volgens mij nog voldoende lange namen met veel Y's, H's, C's etc er in