Korte namen vs Lange namen.

Discussie in 'Babynamen' gestart door Hope87, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hallo.

Ik vroeg mij af waarom de meeste mensen tegenwoordig kiezen voor een korte naam voor hun kindje. (3,4,5 letter namen)

Er zijn zoveel mooie lange namen!... :)
    (m.u.v. mensen die dit niet vinden ;).)

2. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Tsja waarom?? Hmmm, gewoon een kwestie van smaken verschillen denk ik;)
    Ik heb altijd korte (hollandse) namen mooi gevonden, lekker kort en bondig:D

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik houd ook van korte namen. Vind ik gewoon veel mooier;)
    Met drie of vier lettergrepen vind ik persoonlijk veel te lang.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Kwestie van smaak denk ik.
    Voor een jongen hebben wij een naam met één lettergreep en voor een meisje een naam met twee lettergrepen. Deze namen passen gewoon goed bij ons.

5. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Lange namen worden vaak afgekort en mensen maken dus dan een eigen variatie. Dat is de reden dat wij voor een korte naam hebben gekozen.

6. miep84

miep84 Niet meer actief

Ook n beetje de "mode" denk ik. Wij kiezen juist voor n naam met minimaal 2 lettervrepen omdat er nu zoveel korte namen zijn. Ook veel dezelfde korte namen die je overal hoort. Maargoed, idd, smaken verschillen. Gelukkig maar :)

7. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Oke, Alleen als je een korte naam al bij voorbaat kiest dan beperk je jezelf lijkt mij, terwijl je bijvoorbeeld lange namen ook kan afkorten (tot korte naam)

neem bijvoorbeeld Jean-Paul afgekort JP
    of: Isabella afgekort Isa

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je het aan mijn schoonvader vraagt: omdat we een lange achternaam hebben.. hahaha, dat is onzin hoor maar we vinden het wel mooier. Mijn man heeft een korte naam en ik heb zelf een langere naam (3 lettergrepen) maar wordt altijd afgekort naar één lettergreep.

Er zijn trouwens volgens mij nog voldoende lange namen met veel Y's, H's, C's etc er in ;)

9. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    @cygnet, kijk dat snap ik! als je een lange achternaam hebt, met deze reden snap ik het :p

Deel Deze Pagina