Poll: Welke jongensnamen zijn het leukst? Of nog suggesties?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Flexi, 7 apr 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke jongensnaam is het leukst? Nog suggesties?

  1. Lino

  2. Dante

  3. Seppe

  4. Basti

  5. Mias

  6. Lio

  7. Manuel

  8. Joshua

  9. Rocco

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Wij weten inmiddels dat we een jongetje krijgen en worden het samen niet eens over de namen. Ik heb zelf nog geen ultieme favoriet, mijn partner wel. Ik ben benieuwd aan de hand van de poll welke namen uit het huidige lijstje springen. (Sorry, hij is nog vrij lang.)

    Zus heet avi.N (andersom) en de achternaam is Italiaans, dus daar moet het een beetje bij passen. Oer-Hollands is geen optie, maar het hoeft zeker niet Italiaans te zijn.

    We houden van enigszins uniek/apart, makkelijk uit te spreken. Ik vind het zelf ook belangrijk wat de associatie erbij is en of het voor een volwassen man ook nog een leuke naam is.

    Nieuwe suggesties ook van harte welkom!
     
    Narcisje vindt dit leuk.
  2. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Wat een toffe naam Basti! Dante ook mooi trouwens!
     
    Flexi vindt dit leuk.
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Lio vind ik de enige leuke ♡
    En past ook mooi bij naam van grote zus!

    Wat mijn associaties zijn bij de rest:

    Lino: Linoleum en doet me denken aan Nino, wat ik als naam voor een hond ken.
    Vrouwelijke versie Lina vind ik dan wèl weer leuk, maar daar heb je nu niks aan ;)
    Doet me ook denken aan Gino, wat ik erg volks vind.

    Dante: veel te 'zwaar'.
    Dantes inferno.

    Seppe: niet beroerd maar wel erg hollands. Zou ik in jullie geval dus niet kiezen.
    Daarnaast heeft het een iets te hoop 'hip-gehalte' vind ik.

    Basti: die is niet af (Bastiaan).

    Mias: copy/paste van een ander forumlid. No go voor mij. Als het nou een 13 in een dozijn naam was had ik er anders over gedacht.

    Manuel: hmm erg degelijk en een tikkie oubollig.
    Emanuel/ Emmanuel stukken mooier.

    Joshua: o nee heb hier echt helemaal niets mee. Zo volks.
    Josha is ook niet helemaal mijn ding, maar wel een stuk beter i.m.o.

    Rocco: ja ik hou ervan, vind 'm erg stoer. Maar geloof dat veel mensen de associatie 'papegaai' hebben :(

    Misschien nog:

    Lior
    Nio
    Rico
    Axel
    Fedor
    Guido
    Fabian
    Laudi
    Leon
    Ravi
    Tycho/ Tygo
    Zion
    Thias
     
    Vero0504 en Flexi vinden dit leuk.
  4. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    'Seppe' is voor ons een vorm van Giuseppe waardoor wij hem juist met Italiaans associëren. Zelf eens met het 'hip'-gehalte, ik weet nog niet hoe storend ik dit vind alsmede de associatie dat mensen het dus kennelijk wel heel Hollands vinden.

    Het hip-gehalte vind ik persoonlijk ook een beetje lastig met Lio. Dit was een naam die wij eigenlijk beiden leuk vonden nog voordat wij wisten dat het een jongen werd, maar toen verscheen hij opeens tussen de grote stijgers van de SVB (vanwege de zoon van Lil Kleine...) waardoor we zijn gaan twijfelen.

    Ik weet niet wat je bedoelt met het copy/paste stukje van een forumlid onder Mias? Deze naam staat al sinds de vorige zwangerschap op een lijstje met mogelijkheden van ons, is via via zo gekomen.

    Van jouw namenlijst vind ik zelf vrijwel alles op een 'o' eindigend niks (veel te snel volks, of te zogenaamd stoer, en een beetje maffiagehalte met een Italiaanse achternaam erbij). Verder valt Fabian dan echt enorm buiten de boot vind ik zelf, helemaal drie keer niks.

    Van jouw lijstje was wel Ravi een optie, maar heeft het niet tot onze toppers gemaakt, Sion was eerst optioneel maar is nu toch wegens de associatie komen te vervallen en Zion vind ik dan mwah, Thias kan... Leon kan niet i.v.m. omgeving.

    Wat een mening hè! Sorry. :roflmao:
     
  5. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Dante Joshua Rocco
    Misschien nog
    Felan Ferris Zefyr Evander
     
    Flexi vindt dit leuk.
  6. mutsie79

    mutsie79 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Ik heb voor Lio gekozen :).

    Nilo
    Ennio
    Arlo
    Thilo
    Ilan
    Ivo
    Ché
    Eli
    Misha
    Silas
     
    Flexi vindt dit leuk.
  7. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.936
    113
    Vrouw
    Mias! Heel leuk!
     
    Flexi vindt dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mias
     
    Flexi vindt dit leuk.
  9. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Ik vind Lio echt helemaal leuk!!! Met een beetje geluk is (Leo) ook z’n sterrenbeeld :D
     
    Vero0504 en Flexi vinden dit leuk.
  10. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.444
    113
    Mias gestemd, erg leuk :)
     
    Flexi vindt dit leuk.
  11. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    907
    1.434
    93
    Vrouw
    Seppe - ik snap dat het van Giuseppe komt, maar zonder die wetenschap zou ik het een hippe Nederlandse naam vinden en 'm niet associëren met Italië.

    Manuel en Joshua - leuke namen, maar vind 'm wat te gewoontjes voor wat jullie zoeken.

    Lio - tof, maar inderdaad mega hip opeens.

    Dante - guilty pleasure naam! Erg leuk. Vind een link naar klassieke boeken of geschiedenis juist ook wel gaaf.

    Mias - leuk en hip! Niet perse Italiaans.

    Rocco - stoer! En ook precies een tikje Italiaans.

    Basti en Lino - vind ik niet echt wat, moet denken aan Basta. En Lino... Ja, gewoon mehh. Doet me denken aan een clown. Oh wacht, Pino? Is dat niet iets van Sesamstraat? Dan is dat mijn associatie...

    Mijn keuzes dus:
    Lio, Dante, Rocco, Mias.
     
    Flexi vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Mias :)
     
    Flexi vindt dit leuk.
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Dante en Mias. Maar kon maar 1 aan vinken.

    Matteo
    Raul
    Gianni
    Gio
    Nino ( maar wordt misschien te jut en jul...)
     
    Flexi vindt dit leuk.
  14. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Diaz misschien nog een leuke toevoeging
     
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Haha nee joh geen sorry hoor! Alsof ik niet een sterke mening heb ;)

    Wel weer grappig dat je zegt dat je de namen eindigend op -o uit mijn lijstje al snel te volks vindt.
    Dat heb ik ook wel gauw met veel namen eindigend op -o, maar dan weer niet met die namen die ik noemde :p
    Ben het overigens wel met je eens dat namen eindigend op -o, in combinatie met een Italiaanse achternaam, al snel "maffia ogen".

    Nu je het zegt dat Seppe van Giuseppe komt, denk ik 'o ja'. Maar eerlijk gezegd had& heb ik dus meer de associatie met het nu al een paar jaar zo hippe Sepp.
    En daarnaast oogt ie voor mij inderdaad hollands, omdat ik m associeer met namen die qua opbouw erop lijken, zoals Jelle, Melle, Jappe, Joppe en Hidde.

    Ja jammer dat Lil' Kleine de naam iets bekender heeft gemaakt hè :p
    Maar doet wat mij betreft geen afbreuk aan de schoonheid van de naam ♡
    Staat ie erg hoog in de SVB lijst nu?

    Met copy/paste van Mias bedoelde ik dat het op mij overkomt alsof je die naam 'gejat' hebt van een lid hier ;)
    Nou zou dat eigenlijk geen klap uit moeten maken. Maar ik ben dus wel gevoelig voor het "jatten" van nog vrij onbekende namen van anderen. Waarschijnlijk omdat onze kinderen ook niet zulke gangbare namen hebben (en dat houden we graag zo) ;)
    Dus zegt zéker meer over mij dan over jou hoor, maar wilde t ff gezegd hebben :p

    Fabian is het equivalent van het italiaanse Fabio ;)
    Maar omdat ik bij Fabio dus wèl die volkse associatie heb, had ik die niet geopperd ;) :p

    Jammer dat Leon afvalt!
    Als er nog iets anders is wat me te binnen schiet hoor je het :)
    Op dit moment kan ik alleen Xavi, Savi of Revi (of Revin) bedenken als variant op Ravi.

    PS: wat vind je van Jaco (dus niet Jacco)?
    Ook te volks?
    Taco vind ik zelf ook erg tof, maar kan me voorstellen dat dat voor velen tè is.
     
    Flexi vindt dit leuk.
  16. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Mias vind ik veruit het leukste!
     
    Flexi vindt dit leuk.
  17. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    #17 Flexi, 7 apr 2021
    Laatst bewerkt: 7 apr 2021
    Thanks voor je reactie opnieuw! Oh, ik merk dat ik het echt vet vervelend vind dat het overkomt alsof we de naam gejat hebben, dat zou zeker niet mijn bedoeling zijn. Ik snap het wel wat je zegt, ben zelf ook heel huiverig met de naam van mijn dochter ergens plaatsen.

    Heb zelf overigens in december ook al eens een topic geplaatst met wat namen waarin ook Mias voorkomt, en zie hem nu ik erop zoek ook best vaak in suggesties voorbijkomen.

    Leon valt niet helemaal af, die komt misschien min of meer in de tweede naam. ;)

    Toevallig dacht ik vandaag ook opeens aan 'Paco' dus leuk dat je die andere suggesties noemt! Ik weet alleen nog niet wat mijn gevoel erbij is.

    Ik merk dat ik de -o op het einde sowieso een beetje lastig vind qua associatie, zélfs met Lio ben ik dan bang dat het uiteindelijk echt zo'n volkse hipsternaam wordt (zoals Levi, Gio, etc. - sorry als ik hiermee mensen beledig).

    Plus ik wil ook weer niet dat het té buitenlands klinkt of zo, we zijn wel beiden in Nederland geboren maar één heeft een Italiaanse ouder vandaar de achternaam.
     
  18. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Rocco! Super leuk ♡
     
    Flexi vindt dit leuk.
  19. Flexi

    Flexi Actief lid

    12 apr 2016
    302
    294
    63
    Vrouw
    Ik heb zelf 'Tomi' ook nog in gedachten... (Uitspraak: Too-mie gewoon). Is dat wat?
     
  20. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Mias
     

Deel Deze Pagina