Naam van familielid

Discussie in 'Babynamen' gestart door Floorriieejj, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou graag even jullie mening hebben hierover. Mijn man zijn oma heet Anna, wat al jaren een favoriete naam is van mij. Nu staat die naam nog altijd hoog (zeg maar, bovenaan) mijn lijstje, maar mijn man vind dit niet kunnen. Hij hoort de naam zelf ook echt graag, maar hij vind het vreemd om zijn kind naar zijn oma te vernoemen.

Wat vinden jullie hiervan? Kan dit of is het inderdaad vreemd om dit te doen?

We weten trouwens niet of we een dochter of een zoon krijgen, dus we hebben voor ieder geslacht een naam nodig :p

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Nee ik vind dat niet raar.
    Denk zelfs dat oma zeer vereerd zal zijn :)

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Waarom is dat raar? Ik vind het totaal niet raar! Het is misschien officieel dan geen vernoeming omdat jullie die naam niet kiezen ómdat oma zo heet maar omdat jullie het een mooie naam vinden, maar dat maakt toch niet uit? Gewoon doen!

4. Mamase

Mamase Bekend lid

11 dec 2009
    957
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben juist heel bewust onze dochter vernoemd naar mijn oma. Dit kwam wel omdat ik een speciale band met haar had, maar ik vind het juist mooi.

Anna is een prachtige naam. Ik zou het alleen niet doen als er een negatieve associatie is met oma. Zo zou ik nooit de naam van mijn oom voor ons kindje gebruiken, omdat mijn moeder daar geen contact meer mee heeft en er dus een negatieve associatie bij die naam zit.

Succes met kiezen!

5. Zsagom

Zsagom Actief lid

12 aug 2016
    185
    0
    0
    Gewoon doen!
    Ik denk dat de oma zelf het helemaal fantastisch gaat vinden en Anna is een leuke naam!

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Als het een lieve oma is zou ik het zeker doen. Mooie naam en de vernoeming naar oma is zeker niet raar of storend.

7. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Dit. Zolang het een positieve associatie is, prima toch?

8. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is meer dat mijn vriend zijn oma altijd aanspreekt met 'oma Anna', dus niet dat Anna haar naam is, maar die nooit wordt gebruikt. Zijn andere oma heette bv Maria, maar dit werd nooit luidop gezegd, zij was gewoon oma.

Ik vind het ook niet raar en het zou mij ook niet tegenhouden om die naam te geven, maar ik kan mijn man hierin niet overtuigen. Zelf heeft hij een zeer goede band met zijn oma, ik iets minder. Mijn man is haar lievelingetje en ik heb vaak het idee dat ze me wat te min vind voor hem. Maar ik blijf Anna een supernaam vinden!

9. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Nee hoor dat is zeker niet raar ik denk dat oma heel trots zou zijn!!!

10. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    leuk toch voor oma,
    en de naam is zo allround bekend dat het niet persé als vernoeming zou hoeven voelen denk ik (is eigenlijk ook toeval dus voor jullie)

11. Aries

Aries Niet meer actief

Wat mij betreft kan het prima, maar als mijn man het niet zou willen zou het voor mij ophouden en zou ik verder kijken. Hier hadden we ook namen die we allebei mooi vonden maar waarbij een van ons een reden had waarom we hem liever niet wilden geven en dan werd hij geschrapt.

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.887
    5.144
    113
    Dit inderdaad

13. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, inderdaad. Ik wil ook dat we beiden echt overtuigd zijn van de naam. Ik vond het gewoon jammer dat mijn man het totaal geen kans wou geven, terwijl ik de reden echt niet genoeg vond om de naam te schrappen van de lijst. Daarmee dat ik hier eventjes naar meningen vroeg, heb hem nog proberen te overtuigen, maar helaas. Zal dus met pijn in mijn hart Anna van de lijst halen :(

14. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    En Anna als tweede naam?

15. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, had ik nog helemaal niet aan gedacht! Is echt een goed idee, zal het zeker eens voorleggen aan hem. Danku!

16. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Graag gedaan:D

17. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Wij doen juist moeite om wél te vernoemen in de namen. Vinden we juist heel erg leuk.

Anna is ook altijd een favoriet geweest van mij, maar we hebben uiteindelijk 2 familienamen samengetrokken tot een andere naam (ivm mogelijke meelezers zeg ik die liever niet). Daar waren we toen heel snel uit, en daarnaast denken we nog na over doopnamen.

Voor een jongen hangt het nog op 2 namen, maar we hebben nog wel even de tijd.

Deel Deze Pagina