hoi hoi, ik vroeg me eigen af vinden jullie Luca (uitgesproken als Luuka) een jongen of een meisjes naam?! op internet lees ik namelijk alleen maar dat een unisex naam is, maar dat het voor jongens altijd wordt uitgesproken als loeka en voor meisjes als luuka! ben benieuwd hoe jullie hierover denken...
Ik persoonlijk vind het echt een jongensnaam. Maar tegenwoordig kan geloof ik zowat elke naam voor zowel een jongen als voor een meisje...dus als je de naam wil voor een meisje gewoon lekker doen.
Ik vind het ook een jongensnaam. Maar wat ze op internet zeggen over de uitspraak, klopt denk ik wel.
wij hebben het onderscheid gemaakt door onze zoon LUKA te noemen, dit is de Kroatische versie, en je spreekt het uit als LOEKA....wij vonden de spelling zo mooier, en hebben "iets" met Kroatie.... meiden versie wordt vaal als Luca of Lucca( italiaanse versie) geschreven, en iid als Luuka uitgeschreven.... het kan dus voor beide, hier in de buurt zijn er een paar meiden die Luca heten....maar ook een Loeka
100% een jongensnaam! Het komt van Lucas, dus lijkt me duidelijk. Ik ken geen enkel meisje die zo heet! Zowel uitgesproken als Luuka dan wel als Loeka.
ik ken het als jongensnaam, maar vind het voor een meisje veel mooier. doet me wel denken aan dat meisje van die nieuwjaarsduik die nav foto ineens helemaal bekend was.
de meeste namen op -a zijn vrouwelijk, dus ik zou in eerste instantie denken aan een meisjesnaam. Maar mischien komt dat ook omdat ik meteen aan Loes Luca moet denken, en dus een vrouwelijke associatie heb Vind Luca wel een hele mooie naam, maar ik zou zelf zo'n unisex/twijfelgevalnaam niet snel kiezen. Misschien dan toch voor zeker gaan met Lucas of Lucia?
@fafa, Loes Luca zegt me helemaal niets, zover ik weet ken ik haar niet... wij zijn helemaal weg van Luca maar Lucas en Lucia vinden we dan weer 10x niks! Luca zou sowieso de 2e naam worden, althans dat zeggen we nu misschien als ik zwanger ben dat we weer een andere naam mooi vinden... @all, thanxx voor jullie reacties...