Over 4 weken ben ik uitgerekend. We weten niet of het een jongetje of een meisje wordt. Voor een meisje zijn we er al heel lang uit. Voor een jongen dacht ik ook, echter blijkt dat ik misschien iets te veel van een meisje ben uitgegaan en nu denk ik ineens dat het toch een jongetje zal zijn. Als naam hebben we al heel lang Abel in gedachten. Een andere naam die telkens terugkomt is Ot. Kortom, we twijfelen nu tussen Abel en Ot. Mijn dochter heet Jip. Wat vinden jullie?
Ik vind Abel echt práchtig! Ot vind ik wat meisjesachtig, maar jullie dochter heet Jip en dat vind ik weer wat jongensachtig, dus wat dat betreft vind ik die naam óók goed kunnen. Ik vind die naam in aller eerste reactie niet mooi voor een jongen, maar als ik er nu over nadenk vind ik 'm wel veel specialer en ook niet echt gek. Ot. Ik vind 'm eigenlijk wel leuk. In vergelijking met Ot is Abel wat 'saai', maar ik vind beide dus echt heel erg tof! (Tibbe ook erg leuk - naam die bij me opkomt als ik aan deze namen denk). Nou ja, niet echt behulpzaam denk ik, maar toch ^-^
Twee namen met één lettergreep vind ik niet zo mooi samen. Abel is mij te populair op het moment, dus ik zou kiezen voor Otis, wat je in het dagelijks gebruik af kunt korten naar Ot.
nee joh, niet ineens nog gaan wisselen. Abel is een mooie, leuke naam. Komt niet heel veel voor en dat vind ik een plusje.
Ik vind Abel ook erg leuk! Als je Ot mooier vind zou ik net al Lenaroos voor Otto gaan, dan kan je het altijd afkorten naar Ot (wat ik trouwens ook leuk vind maar meer als afkorting)
Dank jullie wel voor de reacties! Paniekerd die ik ben, zo op het laatste moment. Het is inderdaad slimmer om bij de eerste naam te blijven, dus mocht het en jongen zijn, wordt het Abel...spanend!!!!!! Nogmaals, dank je wel!
Ik zou met Ot een beetje oppassen als je dochter Jip heet. Dan is het straks: Jip, waar is Janneke? En: Ot, waar is Sien? Twee van die boekennamen in 1 gezin... beetje veel. Ik vind Jip en Ot ook wel erg kort bij elkaar. Zo van: kon na Jip de naam nog korter??? Abel vind ik leuker.