Yes! We krijgen een dochter! Maar nu de naam.... En daar werd het moeilijk De eerste naam zijn we nog niet helemaal over uit maar hebben we de keuze al kunnen beperken tot 2 namen. Waarschijnlijk wordt het Lenthe. Maar dan de tweede naam. Eigenlijk zouden we, vooral ik, graag willen vernoemen. Onze dochter zou dan vernoemd worden naar mijn moeder Ria (Maria is haar 1e naam). Twee opties; - Lenthe Maria (voors: klinkt mooi achter elkaar, directe vernoeming. bezwaar: christelijk terwijl we niet christelijk zijn, Maria lijkt erg op mijn eigen naam en de naam betekent 'bitter') - Lenthe Risa (voors: betekenis 'lach', lijkt niet op mijn naam. bezwaar: te uniek? namen achter elkaar loopt minder mooi) Ik hoor graag eens wat andere mensen vinden, zonder dat ik direct de naam hoef te verklappen in onze directe omgeving
Lenthe Maria vind ik het leukste. . Zo vernoem je en je moeder en jezelf Sowieso vind ik het beter klinken dan Risa al vind ik dat ook een leuke naam maar minder bij Lenthe passen.
Ik vind Ria dan zelf nog mooier persoonlijk Risa ken ik niet en vind ik persoonlijk een beetje te geknutseld. Anders kan je ook nog voor Lia Ria Marieke Succes !!
Lenthe Maria klinkt heel mooi ! Bijbelse namen hoeven toch niet alleen bij christelijke mensen te passen? Dan mag bijna niets meer En dit is toch een vernoeming naar je moeder? Niet naar de moeder van Jezus. de betekenis is wel wat jammer. Maar als het een tweede naam is zou ik dit zelf niet.erg vinden.
Ik zou dan ook eerder voor Maria gaan, wel of geen bijbelse betekenis maakt niet zo heel veel uit, want je vernoemd naar je moeder... risa vind ik niet zo mooi, zou dan nog eerder gaan voor rian of rianne, als je er letters aan wil plakken
Persoonlijk zou ik voor Maria gaan. Zou het wel leuk vinden indirect die vernoeming ook nog iets naar jezelf, wordt het een soort familie-dingetje hihi.
Ik zou voor Maria gaan. Anders is Rian of Rianne misschien nog een optie? Lenthe Rianne klinkt ook wel lekker en de vernoeming is ook helder
Mijn meisje is ook vernoemd naar mijn moeder, haar naam Ria Wij hebben er Riane van gemaakt, Rianne kon ook maar bekte minder lekker. Een andere optie is Ariane
Absoluut Lenthe Maria. Ik vind het bij vernoemen sowieso mooier om de echte naam te gebruiken, ipv een verbastering. Daarnaast vind ik het ook echt mooier bij elkaar staan dan Lenthe Risa. Dat het een bijbelse naam zou ik geen probleem vinden, dan zouden er nl wel heel veel namen automatisch afvallen. Wij zijn trouwens ook niet gelovig, en onze zoons heten David en Marcus. Ook lekker vroom dus .
Mara betekent bitter, maar die i is als het ware de "vonk" die daarbij komt en zorgt voor inspiratie en vruchtbaarheid. Bovendien kan Maria ongeveer 60 betekenissen hebben...
Bedankt voor het meedenken en de reacties! Maakt het weer een stukje duidelijker, Risa valt in elk geval af. Twijfel blijft nog een beetje, partner neigt nu naar helemaal niet vernoemen. Gelukkig hebben we nog eventjes de tijd
Hier María (op z'n Spaans dus met accent) als tweede naam maar wij zijn wel gelovig. Toch vind ik de naam Maria niet alleen voor gelovige mensen. Mijn nichtje is niet gelovig en heeft haar dochtertje Maria als roepnaam gegeven. Lenthe Maria staat heel mooi, dus ik zou het gewoon doen. Daarnaast betekent Maria niet bitter. De betekenis is onbekend omdat ik het oude Hebreeuws geen klinkers werden geschreven, dus zelfs de uitspraak is maar een gokje .