hallo, wij krijgen binnenkort ons 4e kindje. ons eerste kindje, dochter Wende Helena, is helaas als gevolg van complicaties overleden. het lijkt ons toch wel fijn om in de tweede naam voor ons kindje een verwijzing naar haar te kunnen maken. de eerste namen weten we al bij een jongetje Elias Bij een meisje Elise. hebben jullie ideeën??
bij een jongetje Elias Wendel / Elias Wendell Elias Ewen Elias Eden Elias Dene Elias Andrew Elias Delwin Elias Dwayne Elias Edwin Elias Weldon Elias Winfred bij een meisje Elise Wende Elise Helena Elise Wendy Elise Eden Elise Gwenda Elise Wenda Elise Gwendoline Elise Gwendolina Elise Winifred / Elise Winnifred
Elise Winona Elise Hélène Elise Lena Elise Heleen Elise Lene Elise Wendaline / Wendalin Elise Wenda Elise Gwen Elias Wessel Elias Hessel Elias Werner Elias Waldemar
Wij hebben dit ook gedaan bij onze kinderen! De tweede naam van onze dochter, was een samensmelting van de naam van mijn ouders. Dat hebben we bij de jongens ook weer gedaan. De namen lijken dus helemaal niet op elkaar en waarschijnlijk valt het niemand op, maar ons wel en dat is wat telt Misschien helpt dat bij het bedenken van de naam?
Wij hebben dit niet gedaan, maar als we het gedaan hadden, dan zou ik de naam één op één hebben overgenomen, dus: Elias Wende of Elise Wende Ik vind Wende als tweede naam voor een jongen prima kunnen, voor een dochter zou je ook nog kunnen kiezen voor Elise Helena, vind ik iets beter klinken, maar ik zou de voorkeur hebben voor de eerste naam van je eerste kindje.
we hebben zelf nog bedacht: Elise Lena Elias Lenny vind zelf als 2e naam René ook mooi, (zou voor jongen en meisje kunnen) niet dat het direct is afgeleid van Wende Helena, maar zit in dezelfde klankensfeer. wat vinden jullie?
Bij Lena en Lenny heb je alleen een vernoeming naar Helena en niet naar Wende. Maar als dat genoeg is voor jullie, waarom niet. René / Renée kan ik niet thuisbrengen, ook niet qua klanksfeer.
Sorry, om te horen van jullie oudste dochter. Zelf vind ik rechtstreeks vernoemen of juist indirect iets heel persoonlijk. Bijvoorbeeld wanneer je een groot moeder had waar je heel veel van hield maar haar naam was Truus en je ziet je zelf niet rond lopen met een kleine Truus, kan de naam Viola wat linkt aan het instrument dat Truus speelde een hele mooie oplossing zijn. Ik vind Wende Helena een hele mooie naam! Maar ik zou het kunnen begrijpen dat jullie toch niet meteen direct willen vernoemen. Wat de gedachte gang er achter is, is aan jullie. Hier even een paar suggesties: Wende betekend De betekenis van de naam is ` witte, eerlijk, gezegend`. Gwyn is een Welsh /Engelse unisex variant van de naam Wende. De beiden hebben dezelfde betekenis en alles. Hier even een lijstje met opties en variaties van die naam: Elias Gwyn / Gwinn Elias Wynn / Winn Elias Gwyneth Elias Gwynant Elias Gwynedd Elias Wynfor Elias Wynford Elias Quin (Afkomstig van Quinevere, en niet de Quinn met dubbel n.) Elise Guinevere Elise Genever / Elise Gennifer / Elise Jennifer Elise Gwen / Elise Gwenn Gwinny Elise Vera Elise / Elise Vera Jenna Elise / Elise Jenna Helena betekend; bright one, shining one. Hier variaties en namen met dezelfde betekenis: Elise Elaine Elise Elana Elise Eleanor / Elise Eleanora Elise Noor / Noor Elise Elise Elenora / Elise Elenore Elise Elionor Elise Aileen / Elise Eileen Elise Alena Elise Alenka / Elise Elenka Elise Eleonor Elia Elise Elise Eliana Elise Ellin / Elise Elin Alyiona Elise Voor jongens kon ik geen rechtstreekse variaties van Helena vinden. Je zou nog wel namen kunnen googlen met gelijk soortige betekenis bijvoorbeeld: Elias Blake, Rober Elias Beiden betekend, shining ligh.
Mooi idee...! Elias Wendel Elias Wessel Elias Leon Elias Leo Elise Lena Elise Wendy Elise Wende Elise Helena Elise Helen Elise Heleen