We hebben nog iets minder dan 3 maanden en opeens raak ik lichtelijk in paniek. Ben opzoek naar een meisjesnaam. We wonen in italie en haar broertje heet G.ianluca ze heeft ook een italiaanse achternaam. Nu ben ik opzoek naar een italiaanse of engelse naam. Mijn man houd van lange klassieke namen zoals vittoria en esmeralda en ik zelf juist van korte namen zoals vera, emma of lara. Daarom komen we er samen niet uit. Weet iemand een leuke middenweg?
Ik ken een G.ianluca met zusje Laura. Is dat wat? Of anders misschien een lange voornaam die je kan afkorten tot iets korts: Esmeralda - Emma Vittoria - Vita Isabella - Bella Violetta - Viola Eleonora - Lea/Ella/Nora Carlotta - Lotta Verder vind ik Donna, Mia, Amadea en Allegra erg mooie Italiaanse meisjesnamen.
Isabella Isabeau Elisabetta Nathalie Eliana Bibiana Stefania Evelina Allemaal lange namen die af te korten zijn
Ik zou wel een béétje in het midden gaan zitten, want 4 lettergrepen/8 letters tegenover 2 lettergrepen/4 letters is wel n groot verschil vind ik. Esmeralda vind ik prachtig (draag m regelmatig aan hier op zp), dus mocht je nog van gedachten veranderen.... Andere ideetjes: Saphira Sephora Serena (it) Chiara (it) Kyara Gioia (it) Bianca (it) Fiona Enora Elena Alena Adinda Amanda Jula Mila Loa Vita Joënna Joanna Johanna Tamara Tara Mara Maya Kaya Nova Norah Jonna Janna Nola Nila Lina Ulla Ida Isa Amarenthe Marenthe Menthe / Minthe Safaye Dianthe Amandine
Olivia Noemi Giulia Giorgia Ilenia Mara Silvia Sara Eleonora Luisa Linda Virginia Aurora Alba Marta Martina Alessia Irene Oriana Wij hadden een vergelijkbaar probleem alleen wonen we in Nederland en moest de naam dus ook in Nederland uitspreekbaar zijn. Ik weet niet waar in Italië je woont maar waar mijn man vandaan komt korten ze alles af. En dan heb je dus een hele mooi naam maar is de afkorting afgrijselijk.
Bedankt voor alle reacties. Heb wat namen op het lijstje gezet om te bespreken. Sommige namen vind ik heel mooi maar hebben we al in de familie zoals giulia en isabella.
Wij wonen in het noorden van italie. En ze korten inderdaad af. Veel namen worden dan Vale (Valentina, Valeria) of Ale (alessia, Alessandra) en dat vind ik jammer.
Mijn schoonmoeder heet rachele. Maar ze noemen haar allemaal Lina.. (Als je je afvraagt hoe dan.. Rachele wordt Rachelina. Rachelina wordt Lina... )