Jongensnaam, wie wilt even stemmen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Z0nnebl0em, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam voor ons mannetje?

1. Mees

2. Sepp

3. Lenn

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Z0nnebl0em

19 aug 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reacties en stemmen!!!!
    Siep is inmiddels weer afgevallen. Sepp blijft maar hangen!!!!

Zó lastig deze keuze, en als je eenmaal een keuze gemaakt hebt staat het straks voor een leven lang vast! :-o

De naam Mats viel me ook nog te binnen.... Ik moet wel meteen aan het werkwoord "matsen" denken. Wat vinden jullie er van????

2. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Leuke naam, want zo heet mijn zoon ;) Maar het werkwoord gebruiken we nooit. Wel -tig andere woordgrapjes: hangmats, deurmats, afmatsen, matsworp. En op het kdv wordt ie matsjo (macho) genoemd, verschrikkelijk.

3. Manque

Manque Niet meer actief

Ik vind Mats wel een leuke naam, Mees ook.

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Sepp, en anders Mees.

Lenn vind ik niks!

5. Z0nnebl0em

19 aug 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL

Dankje voor jullie reacties. We zijn er nog steeds niet uit hoor... Sepp, Mees, Mats........ Zucht!

6. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik vind Mats niks. Ik heb ook teveel een associatie met "Matsen".
    Ik blijf Mees heel leuk vinden. Sepp heb ik een minder leuk persoon bij. Of in elk geval, niet met het kindje maar met de verzorgers daarvan. Dus die zou ik zelf niet gauw kiezen. Maar als naam op zich wel oké. Maar favoriet is toch Mees.

7. Z0nnebl0em

19 aug 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat we eruit zijn.... En ons manneke de naam Sepp gaat krijgen!!! ❤️

8. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Fijn dat jullie eruit zijn, lijkt me heerlijk. ;)

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb nog gestemd. Op Sepp toevallig. Maar zou wel voor Sep gaan. Vind de dubbele 'p' heel lelijk en de naam gelijk een beetje dom maken.

10. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Is Sepp niet de orginele spelling dan? Sepp Blatter is mijn enige voorbeeld dus ik zou het dan ook met 2 P's doen.
    Maar ik hou erg van orginele spellingen haha

11. Z0nnebl0em

19 aug 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, wat is nog origineel tegenwoordig he? Hahaha
    Wij vinden/denken dat Sepp ook de originele spelling is. Maar het stamt af van Joseph, dus maak er maar wat van, hihi! ;)
    Sep is in 2014 161 keer gegeven en Sepp 168, dus veel verschil zit er niet in.
    3 letters is bij ons geen optie; wij hebben alledrie een voornaam met 4 letters en daarom vinden we het het mooist wanneer ons kindje ook 4 letters krijgt. Daarnaast vinden we Sep "onaf".
    Tja, de dubbele letter aan het eind is inderdaad het enige waarom we zo lang (hebben) getwijfeld hoor. Maar je schrijft toch ook Tess, Lynn, Finn etc.? Ik ken ook een Justinn, daar vind ik het écht to much! :-O Maar vinden jullie dat ook zo wanneer we Sepp met dubbel "P" zouden schrijven????

Liefs.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja ik vind van wel. Je maakt de naam onnodig moeilijker.. Je zegt toch geen Sep-p.
    Maar ik vind Tess, Linn en Finn dan ook niet mooi.

13. Z0nnebl0em

19 aug 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL

Sepp is voor ons logischer dan Sep.
    Vind het nogal een verschil tussen bijvoorbeeld Justinn en Tess. Net als met Sepp.
    Maar goed... We hebben nog even! ;)

14. misa

misa Niet meer actief

Mees, of anders Sepp.

Ik vind de dubbele letter soms mooier, alsof het zo hoort. Soms vind ik het onzin. Bij sepp zou ik er ook twee doen. Vind het andersom meer onaf.

15. Z0nnebl0em

19 aug 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja dit is inderdaad precies zoals wij er ook over denken. Soms is het onzin en ziet het er zelfs vreemd uit, vind ik! Bij Sepp vind ik het met 2 p juist onaf uit zien... Maarja. Zoveel mensen zoveel meningen uiteraard! :)

Deel Deze Pagina