brainstormsessie

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jess1986, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zitten een beetje te brainstormen over babynamen en we komen er niet echt uit. Gelukkig hebben we nog even ;) We willen ons kind wel graag twee namen geven, dus een roepnaam en een doopnaam. We willen graag een stoere naam maar niet te exentriek omdat het kind de achternaam van vriendlief gaat krijgen en dat is echt een sterke Hollandse achternaam. Ouderwetse namen zijn ook niet echt een optie. Voor een meisje vinden we Robin wel leuk, maar we hebben geen idee voor een tweede naam. Voor een jongen vinden we Sam wel leuk, maar die is wel erg populair. Misschien dat we nog iets willen met Elisa of Elias ivm vernoemen maar neig er toch steeds meer naar om dit niet te doen. Heeft iemand hier goede ideeën???

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Robin voor een meisje vind ik erg tof! Robin Elise staat ook echt heel erg mooi vind ik.
    Andere tweede namen misschien:
    Robin Anniek
    Robin Camilla
    Robin Caró
    Robin Daisy
    Robin Eva
    Robin Gwen
    Robin Iluna
    Robin Indy
    Robin Iris
    Robin Isis
    Robin Jasmijn
    Robin Jenthe
    Robin Jess
    Robin Julijn
    Robin Juline
    Robin Lieke
    Robin Linde
    Robin Louanne
    Robin Marlie
    Robin Marline
    Robin Marlou
    Robin Maurine
    Robin Merel
    Robin Milla
    Robin Mirre
    Robin Neva
    Robin Ninthe
    Robin Noëlle
    Robin Tessa
    Robin Vera
    Robin Vianne
    Robin Zara
    Robin Zoë

Sam vind ik ook wel leuk, maar inderdaad heel populair. Sam Elias vind ik wel een heel mooie combinatie!
    Andere ideetjes voor jongensnamen misschien:
    Abel
    Beau
    Cas
    Ichi
    Ilja
    Imme
    Isha
    Jari
    Jip / Yip
    Joah
    Joas / Joaz
    Joep
    Jonah
    Jorre / Yorre
    Jorrijn
    Luca
    Mas
    Maxim
    Mees
    Midas
    Moos
    Nanne
    Noah (is alleen net zo populair als Sam)
    Remi
    Robbe
    Roek
    Seppe
    Teun
    Wout / Woud

Waarom twijfel je eigenlijk over het vernoemen? Waarom wou je het eerst wel en neig je er nu naar het niet te doen?

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Elisa:
    Elisha
    Lisa
    Eliyah
    Lisha
    Isha
    Elaisa

Eliah:
    Eli
    Elijah

4. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Robin voor eenmeisje is inderdaad mooi.
    Al vindt ik het vrouwlijker lijken als: Robbin

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    #5 Charise, 13 feb 2012
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012
    Robyn is ook mooi. En dan ook gewoon uitgesproken als roobin.

6. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie veel ideeën voorbij komen waar ik zelf nog niet aan had gedacht. Denk dat ik hier wel iets mee kan :) Heb nog niet het gevoel dat de naam erbij zit maar we hebben in ieder geval weer andere invalshoeken.

Twijfel over het vernoemen omdat ik niet weet of ik de naam wel krachtig genoeg vind en of ik het een stoere naam vind. Het is meer een gevoel. Dat gevoel is overigens sterker bij de meisjesnaam als bij de jongensnaam. Zag net Lisa voorbij komen en dat vind ik ook wel erg leuk.

Ik denk toch dat ik Robin het leukste vind als Robin omdat het voor mijn gevoel op die manier moet worden geschreven.

Mijn vriend kwam net aan met de naam Sabijn, eens even laten bezinken wat ik daarvan vind...

Robin Elisa
    Elisa Sabijn
    Lisa Sabijn

Hmmm...lastig allemaal zeg!

7. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter heet Ella. Komt van Elisabeth, dus misschien dat je het wat vindt voor het vernoemen?

8. gupsie

gupsie Lid

19 aug 2009
    52
    0
    0
    Mijn dochter heet Alissa Serena. Tweede naam is ook een vernoeming. Ik vind het een perfecte combi. Trost op deze 2 namen.

Elisia is ook leuk.

Succes.

Groetjes Edith

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Weet je wat wij bij beide kindjes gedaan hebben? Maak een kladblok documentje aan op je bureaublad, en alles wat je leuk vindt aan namen schrijf je er in. Je vent kijkt er eens naar en schrapt dingen die hij echt niet leuk vindt, en andersom ook. Zo vul je elkaar ook weer aan en wij hielden vaak voor beide geslachten een rijtje van 5-10 namen over, waarbij er 2/3 uitsprongen. Zo schreef ik dan ook in dat documentje de betekenis van de namen er op een gegeven moment bij, en wat combinaties (wij wilden ook graag een tweede naam). Ook bij het vernoemen kun je gewoon eens wat opties opschrijven, morgen weer eens naar kijken, etc.

Zo kwamen wij meestal op 2/3 verschillende opties van namen + tweede naam en na een poosje noemen, opschrijven, horen, wisten we vaak wel dat eentje het juist niet werd, of juist wel. Wij wisten bij beide kindjes niet of het een jongen of meisje werd, dus hadden 2 opties nodig, en op deze manier zijn wij er bij beide goed uitgekomen! Ik ben nu nog steeds erg blij met de naam van mijn dochter en ook de namen voor haar broertje/zusje zijn echt gaaf!

Deel Deze Pagina