We zitten een beetje te brainstormen over babynamen en we komen er niet echt uit. Gelukkig hebben we nog even We willen ons kind wel graag twee namen geven, dus een roepnaam en een doopnaam. We willen graag een stoere naam maar niet te exentriek omdat het kind de achternaam van vriendlief gaat krijgen en dat is echt een sterke Hollandse achternaam. Ouderwetse namen zijn ook niet echt een optie. Voor een meisje vinden we Robin wel leuk, maar we hebben geen idee voor een tweede naam. Voor een jongen vinden we Sam wel leuk, maar die is wel erg populair. Misschien dat we nog iets willen met Elisa of Elias ivm vernoemen maar neig er toch steeds meer naar om dit niet te doen. Heeft iemand hier goede ideeën???
Robin voor een meisje vind ik erg tof! Robin Elise staat ook echt heel erg mooi vind ik. Andere tweede namen misschien: Robin Anniek Robin Camilla Robin Caró Robin Daisy Robin Eva Robin Gwen Robin Iluna Robin Indy Robin Iris Robin Isis Robin Jasmijn Robin Jenthe Robin Jess Robin Julijn Robin Juline Robin Lieke Robin Linde Robin Louanne Robin Marlie Robin Marline Robin Marlou Robin Maurine Robin Merel Robin Milla Robin Mirre Robin Neva Robin Ninthe Robin Noëlle Robin Tessa Robin Vera Robin Vianne Robin Zara Robin Zoë Sam vind ik ook wel leuk, maar inderdaad heel populair. Sam Elias vind ik wel een heel mooie combinatie! Andere ideetjes voor jongensnamen misschien: Abel Beau Cas Ichi Ilja Imme Isha Jari Jip / Yip Joah Joas / Joaz Joep Jonah Jorre / Yorre Jorrijn Luca Mas Maxim Mees Midas Moos Nanne Noah (is alleen net zo populair als Sam) Remi Robbe Roek Seppe Teun Wout / Woud Waarom twijfel je eigenlijk over het vernoemen? Waarom wou je het eerst wel en neig je er nu naar het niet te doen?
Zie veel ideeën voorbij komen waar ik zelf nog niet aan had gedacht. Denk dat ik hier wel iets mee kan Heb nog niet het gevoel dat de naam erbij zit maar we hebben in ieder geval weer andere invalshoeken. Twijfel over het vernoemen omdat ik niet weet of ik de naam wel krachtig genoeg vind en of ik het een stoere naam vind. Het is meer een gevoel. Dat gevoel is overigens sterker bij de meisjesnaam als bij de jongensnaam. Zag net Lisa voorbij komen en dat vind ik ook wel erg leuk. Ik denk toch dat ik Robin het leukste vind als Robin omdat het voor mijn gevoel op die manier moet worden geschreven. Mijn vriend kwam net aan met de naam Sabijn, eens even laten bezinken wat ik daarvan vind... Robin Elisa Elisa Sabijn Lisa Sabijn Hmmm...lastig allemaal zeg!
Mijn dochter heet Alissa Serena. Tweede naam is ook een vernoeming. Ik vind het een perfecte combi. Trost op deze 2 namen. Elisia is ook leuk. Succes. Groetjes Edith
Weet je wat wij bij beide kindjes gedaan hebben? Maak een kladblok documentje aan op je bureaublad, en alles wat je leuk vindt aan namen schrijf je er in. Je vent kijkt er eens naar en schrapt dingen die hij echt niet leuk vindt, en andersom ook. Zo vul je elkaar ook weer aan en wij hielden vaak voor beide geslachten een rijtje van 5-10 namen over, waarbij er 2/3 uitsprongen. Zo schreef ik dan ook in dat documentje de betekenis van de namen er op een gegeven moment bij, en wat combinaties (wij wilden ook graag een tweede naam). Ook bij het vernoemen kun je gewoon eens wat opties opschrijven, morgen weer eens naar kijken, etc. Zo kwamen wij meestal op 2/3 verschillende opties van namen + tweede naam en na een poosje noemen, opschrijven, horen, wisten we vaak wel dat eentje het juist niet werd, of juist wel. Wij wisten bij beide kindjes niet of het een jongen of meisje werd, dus hadden 2 opties nodig, en op deze manier zijn wij er bij beide goed uitgekomen! Ik ben nu nog steeds erg blij met de naam van mijn dochter en ook de namen voor haar broertje/zusje zijn echt gaaf!