Jongensnaam

Discussion in 'Babynamen' started by Muis511, Dec 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welke naam zou je kiezen?

1. Axel

2. Matheo

3. Oleg

4. Sverre

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Aura

Aura Niet meer actief

Sorry, wil niemand kwetsen maar het is mijn mening, en ik vind het te apart...en natuurlijk omt het hard over als ik zeg dat het zielig is voor het kindje maar bij voor in mijn ogen rare namen vind ik dat zielig voor het kindje.

Over exotische en amerikaanse namen bij een hoogblond kindje gesproken dat vind ik ook zielig maar bovenal (veelal niet allemaal) ordinair.

Nogmaals het is niet om iemand pijn te doen maar neem aan als iemand om meningen vraagt dat je ook eerlijke meningen mag geven, zou daar zelf iig het meest blij mee zijn...ongeacht wat die mening ook is......

2. Muis511

Muis511 Niet meer actief

#22 Muis511, Dec 25, 2009
    Last edited by a moderator: Dec 25, 2009
    Dank jullie wel voor alle reacties! Misschien moet ik nog eventjes toelichten waarom wij voor de naam Oleg gaan. Ik ben zelf Russisch en wij willen een naam die door mijn familie en mijn oma uit te spreken is maar ook in NL voorkomt. Er zijn alleen weinig namen die aan deze voorwaarde voldoen. Oleg past dus goed bij ons. Wij maken ons alleen een beetje zorgen over de uitspraak hier in NL.

3. Aura

Aura Niet meer actief

Mijn mening is nu wel bekend in dit topic....maar toen ik net las dat je russische was snap ik dat je geen Kees of Klaas doet....
    Maar moest meteen denken aan Ivan (zo heette die jongen uit so you think you can dance en was ook rusisch)
    Ivan vind ik wel weer een hele mooie aparte naam die toch niet te apart is. Nou miss. heb je er wat aan.

4. Muis511

Muis511 Niet meer actief

:) Het probleem is dat Ivan Vanja als roepnaam heeft. Ivan is dan de officiele naam en Vanja is de roepnaam. Dat willen wij juist niet. Lastig he?

5. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

Oct 3, 2009
    1,009
    0
    36
    Hey

Ik heb een vriendin die uit rusland komt.
    Zij heeft voor de naam Sacha gekozen, omdat deze ook in rusland
    voor komt. Is hier in Nederland ook erg leuk voor een jongen!! (ook voor een meisje natuurlijk.)
    Oleg vind ik niet echt mooi. Ik zou het uitzpreken als O leg, echt zoals het geschreven staat, klemtoon op de O. Is dit de uitspraak??

Succes verder!! dit maakt het naam uitkiezen nog een stapje moeilijker.

gr.

6. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Lief dat jullie meedenken! Sacha is dus Alexander(a) voluit. Het is een mooie naam maar is te lang. Zelf zou ik eerder Alex van maken. En dan vind ik Alexis of Alexei eigenlijk leuker om het makkelijker te maken :)
    Oleg spreek je eigenlijk meer als "Alék" uit, met klemtoon op de E. De G spreek je uit als in Megan of Greetje, geen "nederlandse" G dus. Volg je het nog? ;)

7. gyino

gyino Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,775
    0
    0
    almere
    voor mij heeft greetje wel een harde g en megan niet. maar maakt niet uit.
    ik vind alexei erg mooi. en zou er zelf voor kiezen.
    alleen vind ik dat als je voor een naam uit een bepaalde streek/land kiest dat je dan ook de rest van de naam zo moet maken.
    en bij fransico (dat was de 2de naam toch) moet ik eerder denken aan een fransman.
    mijn zoon heet voluit Logan William. wat allebei oorsprongelijk uit walles, schotland en ierland komt (ongeveer die beurt)

heel veel sterkte met kiezen. vond het super moeilijk want je kiest toch voor een naam die een kindje zijn hele leven bij zich moet dragen.

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Grappig dat je het als Alék uitspreekt, ik dacht echt gewoon Oleg, simpelweg zoals het er stond haha ;)

9. misa

misa Niet meer actief

Ik vind de namen die je nu gekozen hebt apart: leuk! Vind alleen de uitspraak voor Olek leuker dat Alék.
    Oooohw, niet handig: weer een mening!! haha!
    Nee, het is leuk! En ga lekker je eigen gevoel achterna!

10. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Olek kan ook, hoor, geen moeite mee! ;) De klemtoon blijft ten alle tijden op de E dat wel. Maar wij zijn toch nog niet helemaal uit juist omdat de uitspraak in het Nederlands niet evident is.

11. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Vind ik ook mooi

12. lvp

lvp Actief lid

Oct 17, 2009
    440
    0
    0
    De namen zijn ook niet mijn smaak, maar heb ook op Sverre gestemd.

Frank zou je kunnen vernoemen door bv:
    Francis?

Moet eerlijk bekennen dat ik gewoon letterlijk Frank ook mooi vind hoor!!!

Share This Page