We zijn aan het aftellen maar nog steeds weten we niet welke jongensnaam we zullen kiezen... Wat vinden jullie: Lourens of Lennart? Daarnaast zouden we graag de naam van mijn overleden vader als tweede naam, namelijk Willem, geven. Punt is dat we de naam graag iets moderner willen laten klinken en een afgeleide van de naam Willem zoeken. Suggesties zijn erg welkom.
Eventjes een toevoeging... Lourens zou ik dus als Laurens gaan schrijven en Willem als tweede naam vind ik modern genoeg. Een tijdloze mooie naam is het, ik zou er niet aan gaan sleutelen! Je kan misschien Wil van maken maar ik zou het dus niet doen!
Ik zou dan voor Laurens kiezen.Willem zou ik ook gewoon Willem houden of je zou er evt. nog van de e de i en de a er tussen kunnen zetten zodat het William wordt.
Inderdaad, Laurens ipv Lourens. Vind Laurens ook mooier dan Lennart. (andere leuke optie: Laurent) Vind Willem echt nog wel van deze tijd (de tweede naam van ons zoontje is ook Willem, Sem Willem). Willem ook leuker dan Wilco.
Ik zou voor Lennart gaan. Mochten jullie wel kiezen voor Lourens dan zou ik er Laurens van maken, als je het met een o schrijft lijk het net of er een schrijf fout is gemaakt.
Wat goed deze reacties, bedankt voor het meedenken! Ik zie wel dat de meningen verdeeld zijn maar toch helpt het wel om te lezen wat ervan wordt gevonden. Zelf heb ik inderdaad ook al gedacht aan William i.p.v. Willem.
Ik zou absoluut voor Laurens gaan, vind Lennart een beetje oubollig. Willem kan prima hoor, zeker als tweede naam.