Jongensnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door september08, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mathis kan idd ook, maar dan denk ik weer snel aan Mathijs, net of het niet goed geschreven is ofzo?!
    pppff.. lastig hoor....

2. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Neo vind ik niet zo mooi in jouw lijstje. Nio wel, maar ja, die staat er niet tussen....... Dan vind ik Milo de mooiste.

3. misa

misa Niet meer actief

Niet zo mijn smaak, maar als ik moet kiezen de 1e of 4e.
    Ik weet alleen niet zo goed hoe ik de 1e uit moet spreken. :)

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Als mo-rits zoals wij dat dan doen...
    Ik geloof dat hier nu Milo op 1 staat.
    Al blijft Matiz mij aantrekken op een of andere manier..

5. mama lexy

mama lexy Actief lid

30 mei 2010
    109
    0
    0
    matiz en neo vind ik het leuks!

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Neo! Onze zoon heet Neo :D
    (Uitgesproken als Nio, maar die schrijfwijze vind ik niet mooi. Daar komt bij dat de betekenis dan anders is ;))

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ohw neo echt waar?
    Ik had hem nog nooit gehoord, krijg je leuke reactie's?!

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Onwijs! Ik heb sinds hij geboren is al zulke leuke gesprekken met mensen gehad over zijn naam! Natuurlijk zijn er ook mensen die het helemaal niks vinden, dat merk je vooral doordat mensen die het helemaal niks vinden er gewoon niet op reageren, haha. Moeten ze voor zichzelf weten, er zijn ook zoveel namen die ik echt afschuwelijk vind...

Ik heb het heel lang over getwijfeld en ook over de schrijfwijze. Ik heb er ook veel over opgezocht op internet. Zo betekent Neo in diverse talen (o.a. Engels en Latijn) nieuw, maar veel minder bekend is dat het in het Afrikaans geschenk betekent. Nio is een Japans woord, het betekent poortwachter. Wel voorkomt kiezen voor die schrijfwijze dat mensen NEEJO zeggen, want dat gebeurd vaak. Dat was ik al bang voor, maar dat wist ik dus wel dat dat zou gebeuren. Kwestie van een keer corrigeren denk ik. Neo is overigens in Zweden al jaren een top 25 naam. En ook in Belgie komt hij wel iets vaker voor dan in NL. Vorig jaar zijn 10 jongetjes in NL Neo genoemd, 6 Nio. En nee, wij hebben het niet van de Matrix, ik heb het een jaar of 8 geleden eens op straat gehoord en het nooit meer losgelaten, klonk zo gaaf! Vind de Matrix geen leuke films, heb de delen 2 en 3 niet eens gezien ;)

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    En "Mattis"?

Ikzelf vind Milo ook de leukste uit de rij.

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Van de film matrix wist ik niet eens...
    Ja we twijfelen ook wel over de uitspraak, idd omdat iedereen neejoo zal zeggen. Maar vind ik opzich ook leuk...
    Komende weken gaan we de namen hardop gebruiken, kijken welke er blijft hangen. Want definitief eruit zijn we nog steeds niet.

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Leuk hoor, ben benieuwd wat het word. Wij hebben het ook gedaan, de naam hardop gebruikt. En toen we het ontwerp van het geboortekaartje binnenkregen klopte het helemaal en waren we er zeker van ;) Succes!

12. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    neo vind ik erg leuk! is geen standaard naam! ik hou niet van die namen die iedereen ineens heeft ! mijn zoontje heet mitch maar in deze tijd heb ik het niet een keer gehoord hier! maar toen ik klein was zeg maar was die naam wel helemaal hot !

Deel Deze Pagina