Welke van de twee

Discussie in 'Babynamen' gestart door Myo, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hallo dames,

Na lang wikken en wegen van allerlei namen, zijn er tot op heden 2 favorieten.

- Isabella
    Pluspunten: Is een sierlijke, vrouwelijke naam, kun je leuk afkorten (erg belangrijk) tot Isa of Bella (vindt mijn man minder ;)), is mooi zowel als je nog klein bent als wanneer je een volwassen vrouw bent.
    Twijfels: Isa is wel een hele populaire naam tegenwoordig, misschien iets te zoet?

- Anna-Lisa
    Puspunten: Zowel de naam Anna als Lisa (maar dan met een Z) stonden alletwee in onze favorietenlijst, maar was het los net niet helemaal, samen komt het niet vaak voor, kun je dus ook leuk afkorten.
    Twijfels: Tja, ook Anna komt tegenwoordig vaak voor, Lisa wordt waarschijnlijk door mensen uitgesproken met een S en dat klinkt niet zo mooi. Maar als je het met een Z schrijft, staat het op papier weer minder mooi! En misschien moet ze dan de rest van haar leven zeggen:"Anna-Liza met een Z" :(

Wat vinden jullie?

P.S. Nu ik het opschrijf merk ik dat ik met name met het laatste aan het worstelen ben haha, dus het S of Z verhaal :p.

2. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

#2 VioletRose, 10 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2011
    Isabella: vind ik een prachtige naam! Absoluut een favoriet van ons. Wij vinden zelf Isobel ook erg mooi.

Anne-Lisa: Hmmm, ik ben niet zo'n fan van twee voornamen met een streepje ;) En ik snap je s en z verhaal. Ik zou zelf zeker weten Lisa met een s uitspreken!

Ik vind overigens de naam Anne - Lisa op: Analyse van Analyseren lijken ... vooral als je het uitspreekt met de z...

3. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Aan dat laatste heb ik inderdaad ook gedacht. Maar doordat het beide op een A eindigt, viel dat wel weer mee (dacht ik). Maar dan moet je het echt goed articulerend uitspreken en niet even snel idd.
    Goed punt!

4. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw allebei erg mooie namen (Zelfde smaak als hier)

Als ik moet kiezen kies ik voor Isabella Helemaal geweldig

succes

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Beide mooi, maar lisa zeker met s
    Ik zou de keuze van jullie namen laten afhangen wat het mooiste past, vind ze zo denk ik beide even mooi.

6. Fayy

Fayy Niet meer actief

Isabella, super mooie naam :D

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Isabella!! Anna-Lisa vind ik iets te gemaakt, doet me ook een beetje denken aan Mona-Lisa ;) haha...
    Isabella vind ik lief, mooi en idd leuk af te korten. Misschien wel wat populair ( Isa dan) maar dr naam voluit is dat minder!

8. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Isabella.. liever nog Isabel(le)..:)

9. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Isabel(la) zou ook mijn keuze zijn.
    Het is het koosnaampje voor mijn dochter Isa ;) We hebben een laaaaaaaaaange achternaam hahha, dus gekozen voor korte voornamen :)

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Isabella! Super mooie naam!

11. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik vind Isabella mooier...

12. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
  13. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Dank dames!

Isabella was idd ook onze aller eerste keuze. De eerste naam die we beide erg mooi vonden. Maar toch stiekem verder gaan kijken, of er NOG iets mooiers was hihi. Ondanks dat ik erg mijn best doe om met allerlei andere namen op de proppen te komen, blijft Isabella staan als een huis! (Wel met een A op het eind, want ik heet al Danielle en Isabelle vind ik dan een beetje raar.)
    Dus volgens mij hebben we gewoon een naam voor onze dochter! Joepie!

14. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

YEAH!!! Gefeliciteerd! Isabella is nogmaals een prachtige naam. Krijgt ze ook een tweede naam?

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Herkenbaar hoor! Wij hebben onze naam ook al... denk ik... maar toch verder kijken he? Je bent er gewoon nog niet volledig zeker van. Gebruik m gewoon een aantal keren, heb het over Isabella's kamertje, etc en dan wordt t steeds concreter.
    Echt een mooie naam hoor!!

16. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hoor tegenwoordig alleen maar de naam Isabella en als afkorting Isa......tja noem je kind dan gewoon Isa.....moet bij deze naam altijd aan Isa hoes van GTST denken met de gekke oorbellen.

17. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    VioletRose: Nee, ze krijgt 1 naam. Dat is al een klus op zich ;).

Silvana81: Ze heet dan gewoon Isabella hoor, alleen gaan mensen nu eenmaal afkorten, dus daar willen we bij voorbaat rekening mee houden, dat dat ook leuk klinkt. Ik word b.v 80 % van de tijd Daan genoemd; nu ben ik er aan gewend, maar heel charmant is het niet ;). Isa Hoes is inderdaad de enige Isa die ik ken haha, maar ik zal mijn dochter geen gekke oorbellen indoen :D.

Deel Deze Pagina