hihi smaken verschillen he? Ik zou vooral waken voor een naam die in Nederland een hoog Godfather gehalte oproept.. Salvatore zal er zo een zijn... (tenminste bij mij wel). De stereotype pizzabakker / mafioso komt bij mij voor ogen!
Ik vind Chiro de leukste, de rest vind ik wat te lang en te 'glad'. Alhoewel ik bij deze naam wel meteen aan Giro (d'italia) moest denken, maar ik weet niet of dat erg is...
Luciano en Chiro zijn het leukst. Bij Salvatore moet ik denken aan the vampire diaries. De twee vampierbroers heten van achternaam Salvatore. Niks mis mee, maar vind het daarom meer een achternaam dan een voornaam Ik lees verder mee... wij verwachten onze derde en onze zoon heet Divano. Misschien niet helemaal Italiaans, maar vind het wel een beetje in die richting, dus zoeken nu ook een Italiaanse en/of Spaans klinkende naam.
ik vind ze allemaal totaal niet mijn smaak maar zal wel een reden voor zijn dat je een aparte naam wil en als ik dan moet kiezen ga ik voor de kortste chiro
Salvatore! Stoer en mooi en af te korten tijdens het voetballen naar sal . Massimo vind ik een goede tweede, mooie klassieke Italiaanse naam
Ik heb Massimo gestemd, klinkt mooi bij Giulia en is ook door Nederlanders nog wel goed uit te spreken (al zullen velen de klemtoon misschien verkeerd leggen). Chiro zal hier door bijna iedereen verkeerd uitgesproken worden (tenminste: in Italiaans zeg je kiro, terwijl je hier waarschijnlijk sjiro of giro zult horen). Luciano en Gennaro vind ik niet zo mooi, maar dat is een kwestie van smaak. Ben ooit hoteldebotel verliefd geweest op een jongen die Salvatore heet (Salvo voor vrienden), dus dat is wel een leuke naam in mijn oren...
oeps.... lees nu dat je zelf ook tjiero zou zeggen en dat er al meer is geschreven over de spelling. Volgens mij moet je het dan als Ciro spellen (maar dan zegt de gemiddelde Nederlander weer siro...) lastig dus. Ik zou deze naam laten afvallen.
Hebben mensen hier eigenlijk moeite met de naam Giulia? ik vind 'm prachtig, maar zou wel bang zijn dat mensen er iets raars van maken omdat ze die letter combi niet kennen (ipv Giuseppe zeggen ze hier vaak gwieseppe, dus misschien maken ze er dan ook gwielia van? zou zonde zijn...) Ik vind Michele ook een mooie naam, maar die zal vaak worden verbasterd naar Michelle (franse meisjesnaam).
@bri wij hadden werkelijk gedacht dat het makkelijker zou zijn voor mensen maar helaas Het wordt vaak Guilia, Goelia, Gula etc etc Ja Michele is erg leuk maar niet in NL evenals Daniele...
Ik heb gekozen voor Massimo, vind het een heel sterke en stoere naam en ook heel mooi passend bij Giulia. Luciano vind ik teveel 'pavarotti', Salvatore spreekt me totaal niet aan en die andere ook niet echt.
Hier stond Giulia ook héél hoog op de lijst maar vanwege de verkeerde (en te verwachten ) verkeerde uitspraak hebben we een andere naam gekozen. Nu ben ik daar blij om maar vind het nog steeds een ontzettend mooie naam.
Je zou er toch bijna voor gaan emigreren he... Simone, Andrea, doen het hier ook niet erg goed als jongensnaam. Nou ja, ik vind Giulia werkelijk waar een van de mooiste meisjesnamen die er zijn. Hopelijk zijn er ook genoeg mensen in de omgeving van je dochter die wél weten hoe je het moet zeggen.