Wanneer wisten jullie de naam?

Discussion in 'Babynamen' started by Viooltje, Aug 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wanneer wisten jullie de naam?

1. Voor de zwangerschap

2. In het eerste trimester

3. In het tweede trimester

4. In het derde trimester

5. Na de geboorte

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Viooltje

Viooltje Actief lid

May 17, 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer wisten jullie de naam van jullie kindje?
    Ik ben benieuwd!

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

van voor de zwangerschap :) heb nu trouwens ook al de naam voor een jongen nog niet voor een meisje moest ik ooit (hoop snel ) terug zwanger zijn

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ik weet van mijn zoon Julian dat ik het ineens wist in de auto in Zweden. Ik had het ergens gelezen ( daar) op tv. Toen zat ik er steeds aan te denken en dat moest hem gewoon worden. Toen wist ik het geslacht nog niet. Een meid had Julliette geheten.

Tweede trimester met 26 weken.

4. tulip

tulip Niet meer actief

lang voor ik uberhaupt aan kindjes dacht had ik mare een keer gehoord in een tv programma. Dat vond ik zo'n leuke naam en die ben ik blijven onthouden. Toen ik zwanger was zijn we begonnen jongensnamen te verzinnen, was een hele klus. En toen vroeg mijn vriend: "en een meisje dan"??? En toen zei ik, die weet ik al: mare. En hij vond het meteen helemaal geweldig.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    toen we pas verkering hadden zagen we op vakantie een jongensnaam... sindsdien altijd over ons toekomstig kindje gesproken met deze naam. Toen ik 10 (!) jaar later zwanger bleek te zijn van een jongen hebben we even getwijfeld of we deze naam wel echt ook wilden geven aan ons kindje. Maar alle alternatieven waren toch minder mooi dan die ene naam.. dus toch uiteindelijk hiervoor gegaan.

6. TKL

TKL Niet meer actief

Toen ik de 20 weken echo had gehad en daarop zag dat het een mannetje was, wist ik de naam een paar uur later... En niet meer veranderd tijdens de zwangerschap, alleen getwijfeld over een 2e naam..

7. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

We hebben hem sinds het tweede trimester echt vaststaan, maar de afgelopen tijd begon ik toch weer te twijfelen tussen de naam die we vast hebben staan en een andere naam. Waarschijnlijk kwam dat getwijfel door de hormonen, want nu vind ik de naam die we als eerst hadden véél leuker en dat gaat 'm ook zeker worden ;).

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    In eerste instantie hadden we ver voor de zwangerschap al namen, maar toen ik zwanger was, ging ik twijfelen en die twijfel werd steeds groter. Na de 20 weken echo werd ik 's nachts wakker met de naam in m'n hoofd die het volgens mij moest worden. Man heeft er een tijdje aan moeten wennen, uiteindelijk stond de naam pas met een week of 36/37 vast. ('t is wel de naam geworden die ik na de echo in m'n hoofd had, heb dus gestemd op 'tweede trimester'.)

Nu wacht ik dus bewust tot de 20 weken echo met echt heel actief nadenken en discussieren over de naam. ;)

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

een meisjesnaam stond al vast.
    De jongens hebben hun namen ongeveer in 2e trimester gekregen, maar hebben we echt samen over moeten hebben. Mijn man en ik hadden echt andere smaak.
    Maar sander en jasper vonden we beide mooi!

Even grappig verhaal. We waren met andere naam bezig met Jasper, maar we vonden het best moeilijk. Waren we bij de fotograaf en waren we in haar album kijken wat ze gemaakt heeft aan geboortekaartjes. Dus ik zeg tegen Ronald, leuke naam he.
    Ja zegt mijn man..... Ik kijk hem aan en zeg, zullen we Jasper doen dan.....ik vond het ook mooie naam. En we waren eruit.
    De fotograaf knipperde wel even en dacht dat we grapje maakte haha

10. stella84

stella84 Actief lid

Jan 8, 2011
    169
    0
    0
    Voor zowel een jongen als een meid wisten we de naam al voor ik zwanger was. Hebben niet meer getwijfeld (tot nu toe). We weten nu inmiddels ruim een maand dat ik zwanger ben van een knul.

En ook als we een toekomstig zusje of broertje mogen verwachten is het voor ons al duidelijk hoe die gaan heten. :D

11. Viooltje

Viooltje Actief lid

May 17, 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om die bijzondere verhalen te horen!

Het is wel een heel fijn gevoel vind ik zelf om nu de naam gekozen te hebben.
    Bij ons is het eigenlijk helemaal geworden wat ik in eerste instantie nooit gedacht zou hebben haha.

Ben heel benieuwd of het ook echt deze naam gaat worden. Ergens blijven we toch onze ogen en oren openhouden voor een nog perfectere naam tot het eind van de zwangerschap denk ik ;) Maar dat we beiden heel blij zijn met deze naam voelt erg goed!

12. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Bij de eerste in week 10 ongeveer, bij deze baby rond week 13. Meisjesnaam hadden we nu al wel voor de zwangerschap, maar we krijgen een jongen.

13. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Sinds een week of 2 pas :) Ik was zelfs even bang dat het voor de bevalling niet meer zou gaan lukken..

14. fafje

fafje Niet meer actief

voor de zwnagerschap van mn zoontje (wel tijdens de zwnagerschap ervoor, alleen die ging mis)

en nu heb ik ook al de naam voor een eventueel meisje...jongne ben ik ngo niet uit, dus die zal tijdens de zwangerschap komen

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wij zijn er sinds een paar dagen uit, dus rond de 7 weken al besloten :)

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij zoonlief in de 8e week en bij dochterlief voor de geboorte omdat we de meisjesnaam nog over hadden van de 1e zwangerschap. We dachten.. als het een jongen is dan hebben we na de 20 weken echo nog genoeg tijd om na te denken

17. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Wij waren er bij mijn zoontje pas met 37 weken uit. Onze smaken lopen zeer uiteen namelijk. Nu hebben zijn we er ook nog lang niet uit helaas. Wordt nog een hele hoop discussie, onderhandelen en praten.... Zucht....

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik wist de naam al voordat ik zwanger was, moest alleen manlief nog even overhalen ;)

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij de oudste duurde het iets langer. We hadden een lijstje rond de 20 weken en we wisten met 27 weken dat het een meisje zou zijn en hebben toen de naam vastgezet.
    Bij de jongste wisten we de naam al voor we zwanger waren.....en toen hoorden we ;m nog een keer op vakantie en wisten het zeker! Die vakantie zijn we trouwens ook zwanger geraakt en gelukkig konden we de naam gebruiken....weer een meisje!

20. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

we hadden 2 namen al op het moment dat we nog maar net samen waren,

we waren hadden net "verkering" en voor de gein fantaseren over "later" en uit de letergrepen van onze namen kwamen 2 hele mooie namen, 1 voor een jongen en 1 voor een meisje,

alleen bleek bij de 20 weken echo dat we een jongen kregen, en wij hebben toen dus ook al de naam "gebruikt" schat wil jij dit even op het kamertje van piet leggen... als piet geboren is doen we dit, etc etc, maargoed na 2 weken hadden we beide zoiets van : ehmm nee bij dit jongetje past het niet, dit is geen piet.
    na een paar dagen brainstormen over onze namen wat we er nog van konden maken.... en toen kwam er DE naam uit,

overigens is piet niet de naam hoor ;);) en willen we de andere naam wel gebruiken voor een eventuele 2e,

de meisjes naam die we hadden paste wel perfect,

Share This Page