6 weken zwanger en roze afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chelleke84, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hallo dames.
    Ik ben momenteel 6 weken zwanger en heb sinds een week dagelijks licht roze afscheiding. het is niet de hele dag door en ook niet zo veel, maar met vlagen.
    Herkent iemand dit?
    Verder voel ik me behoorlijk zwanger. heb komende week een echo, maar zou graag ervaringen delen met anderen..
    Ik maak me niet super ongerust, omdat het niet erger wordt, maar zou toch fijn vinden te weten om iemand dit herkend.

Alvast bedankt.

Liefs Chelleke

2. Maia

Maia Niet meer actief

roze afscheiding komt heel veel voor. Ik heb het bij mijn dochter ook gehad, wekenlang regelmatig een beetje roze. Zolang het roze is is het goed, is vaak van een geknapt vaatje van je bmm

3. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Thanks Maia. kan dat ook zomaar ineens gebeuren dan zonder inspanning of wat dan ook? je maakt me al wat geruster.

4. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Verder niemand???

5. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Ik heb dit zelfs mijn hele zwangerschap door gehad.
    Niet veel, en steeds bij het afvegen laat maar zeggen. Soms was het zelfs ook een beetje rood of bruin. Bij 18 weken bleek dat ik een voorliggende placenta had. Zelfs na niesbui of iets wat harde ontlasting had ik er al meer last van. Het is allemaal zo goed doorbloed daaronder.
    Succes en probeer je niet zo druk te maken, komt vast goed hoor:)

6. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @Melanne: ook jouw verhaal stelt me gerust. maar kan je met 6 weken al een voorliggende placenta hebben? haha ja sorry ik ben een leek op dat gebied :)
    De roze afscheiding is dan ook alleen en enkel bij mijn baarmoedermond en heb nog geen enkele keer wat in mijn inlegkruisje of op mijn papiertje gehad.
    Hopelijk een kloppend hartje maandag.... spannend

7. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dank je wel meiden voor jullie reactie. Maandag heb ik de echo we zullen zien.... het roze verlies is sinds donderdag nacht gelukkig gestopt.

8. missds

missds Niet meer actief

ik heb dit zelf niet gehad, maar heb gelezen en gehoord dat een beetje roze afscheiding in het begin van de zwangerschap vaker voorkomt. Het schijnt innesteling te zijn. Als het maar een klein beetje is, hoef je je echt geen zorgen te maken. Mocht het veel zijn, en lijken op een menstruatie dan zou ik wel even naar de verloskundige gaan.

9. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @Missds: dank je wel voor je reactie. zover ik weet heb ik de innesteling op 3.5 en 3.6 wkn gehad. toen verloor ik ook echt wel ietsje meer bloed 2 dagen. de testen de dagen erna werden als maar donkerder en op 4.6 heb ik een goeie echo gehad.
    Zorgen maak ik me eigenlijk ook niet meer, maar ja je zou je het liefst dood ellendig voelen en overal last van hebben, dan twijfel je minder dan dat wanneer je je over het algemeen best goed voelt rond deze tijd hahahaha.

JIj hoeft niet lang meer he?
    Ik wens je een snelle zorgelose bevalling en veel geluk met jullie kleintje.

Liefs Chelleke

Deel Deze Pagina