Simon krijgt een zusje..! Maar welke naam?

Discussion in 'Babynamen' started by misa, Jan 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misa

misa Niet meer actief

We hebben vandaag de 20 weken echo gehad en.... we krijgen een meisje!!
    Nu willen we eigenlijk de naam Isabel. Maar ons nichtje heet Isa... Dat valt dus af. Maar we willen deze wel als tweede naam gebruiken. De eerste naam moet daar dus bij passen.

We hebben wel een aantal namen en eentje hebben we wel een 80% gevoel over. Maar nog geen absolute ja... :)

Ons lijstje:
    Vera
    Eva
    Nova
    Julia
    Sarah
    Sophie
    Leah
    Indy
    Maar veel namen staan in de top 20 en dat vinden we eigenlijk niet heel leuk..

Hebben jullie nog ideeën?
    Ons zoontje heet trouwens Simon Benjamin.

2. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Lois
    Hannah
    Elisa
    Lila

?

3. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik vind alle meidennamen die je noemt geweldig!!! Ook leuk:

Anna/ Anne/ Anaïs
    Cato
    Celeste
    Cecile
    Daphne
    Elin
    Emma/ Emmy/ Emme/ Emmeline/ Emily/ Emilia
    Felice/ Felicia
    Floor
    Fiene
    Helena
    Julie/ Julianna
    Jolijn/ Jolijne
    Jinthe
    Lara
    Lize/ Lise
    Mara
    Milou
    Noëmi
    Nina/ Nine
    Olivia
    Romée/ Romy
    Stella
    Sanna
    Talitha/ Tabitha
    Tara
    Valérie
    Zara
    Zaria
    Zoë

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind Vera het leukst erbij en ook Vera Isa klinkt lekker.
    Sarah en Sophie vind ik niet klinken bij Simon. En Eva Isa , Julia Isa klinkt ook niet. Nova,Leah en Indy vind ik geen leuke namen.

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #5 maansneeuw, Jan 10, 2012
    Last edited: Jan 10, 2012
    Ik vind Isa en Isabel trouwens twee best verschillende namen, dus ik vind eigenlijk wel dat jullie die naam kunnen doen, maar goed.

Van jullie lijstje vind ik Vera en Eva (vooral Eva) het beste bij Simon en tweede naam Isabel passen.

Andere ideetjes misschien:
    Iselin, Roos, Maud, Jasmijn, Anouk, Tessa, Jola, Eline, Marrit / Marit, Milou, Lara, Merel, Myrthe, Marlou, Elina, Hannah, Meike, Lieke, Fenna, Jinthe, Felize / Félize, Féline, Elise / Elize, Iva, Veerle, Eef, Neva, Saar, Marlieke, Evanne, Imee, Linou / Linouk, Jolé / Jolee, Jula / Jule / Júle, Liva, Lova / Lóve, Nola, Novy / Novi / Novie, Tori / Tory, Tova, Vita, Lot, Noa, Mia, Vea, Mara, Elze / Else / Elza / Elsa, Iris, Emelie.

6. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    VERA!!!!! Hihihi vind het zo prachtig klinken Simon en vera. En vera isabel. Word er bijna jaloers van zo mooi! Succes

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Lise Isabel

8. paparo

paparo Lid

Jan 8, 2012
    61
    0
    0
    Vera Isabel!

Maar vind eigenlijk Isabel ook gewoon kunnen, maar ja als dat niet goed voelt......

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Eva Isabel vind ik mooi klinken maar haar initialen worden dan E.I. ....

Nora
    Sara
    Lisa
    Leah
    Jara

10. misa

misa Niet meer actief

Zow, wat een reacties..! Dankjewel voor het meedenken!
    Ik zal proberen overal op te reageren. :)

Nog steeds staat Vera op 1, er is nog geen één die er bovenuit komt.
    Veel namen die genoemd zijn, vind ik leuk, maar hebben (nog) geen nummer 1 gevoel. Er zijn er wel een paar bij op het lijstje gekomen:
    Hannah
    Elin
    Juliët
    Noëlla

Mijn man blijft Julia erg mooi vinden, maar ik vind het echt een nadeel dat het een top 20 naam is. Al vind ik de naam erg mooi..!

Norah is leuk, maar zo heet onze poes (pas overleden). Sarah en Leah staan op het lijstje, maar ook niet bovenaan.

Dat 1e de naam eindigt op een klinker en de tweede naam er weer mee begint, vinden we niet erg. Vaak vinden we het niet raar of slecht staan.

En dat de naam van ons dochtertje ook met een S zal beginnen heeft geen voorkeur, maar als het dé naam is, maakt ons dat niet uit! Want ze hebben dan toch beiden 2 namen en dus zullen de initialen wel anders zijn.

Initialen E.I. (Eva Isabel) vind ik geen punt. Zolang er maar geen andere nare verwenselijkingen ontstaan..! ;)

Ons schoonzusje vind Isa en Isabel ook heel anders. Maar wij houden ook van afkorten en zullen dus makkelijk Isa gaan gebruiken. Dat kan dan niet. Het voelt gewoon niet leuk genoeg.
    Zwager heeft er trouwens niets op gezegd, dus hij is denk ik niet eens met zijn vrouw... ;)

Ben benieuwd of er nog een nieuwe nummer 1 komt, maar tot nu toe blijft het Vera Isabel..! Het leuke van Vera vinden we, dat deze net als Simon niet erg veel voorkomt. Het is een mooie meisjesnaam, mooie vrouwennaam, voelt voor ons redelijk tijdloos en kan eventueel ook in het Engels.

@Keina: ik weet het, jij vind dat het Vera moet worden..! hihi!

Maar ik lees graag nog meer ideeën hoor! :)

11. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    2,780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Livia!!! Livia Isabel, vind ik kei leuk staan... Mijn vriend vinst Livia niet zo mooi, dus voor mij wordt t de naam niet. Misschien iets voor jou?

12. misa

misa Niet meer actief

Vrienden van ons hebben pas een dochtertje gekregen en ze heet Livia. Ik ben nu wel aan de naam gewend, maar het is niet helemaal mijn smaak. :)
    De combi klinkt wel leuk eigenlijk..! Misschien went je man er nog aan als je het regelmatig noemt..?

13. mijntje10

mijntje10 Lid

Sep 1, 2009
    36
    0
    0
    Wat vind je van Fiene??
    Ik ken iemand die heeft een zoon Simon en dochter Fiene.
    Mijn dochter heet ook zo!

Succes met kiezen!

14. misa

misa Niet meer actief

Hmm.. ook geen echt ja.... :)

15. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Simon en Nathalie
    Simon en Elvira
    Simon en Louise
    Simon en Marrit
    Simon en Jasmijn
    Simon en ........

16. misa

misa Niet meer actief

Bedankt! Jasmijn vinden we een mooie naam! Maar mijn mans zusje heet al zo... En de rest is niet zo mijn smaak.

17. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    2,780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hij heeft al helemaal een andere naam in zijn hoofd waarbij Livia de tweede naam is en ik wil het juist andersom, (dus Ruby Livia en Livia Ruby). Maar het scheelt dat we nog een hele tijd hebben om te discusieren en pas bij de 20-weken echo weten we of het een jongetje of mesije gaat worden... We komen vast op heel andere namen uit. Ik vind zoveel namen leuk, alhowel Livia wel mijn favoriet is en voor jongens heb ik echt heel veel namen op mijn lijstje staan.
    Maar succes met het vinden van dé naam!
    Wat vind je trouwens van
    Louve
    Julot (lijkt op julia maar anders)
    Julin (Lijkt op julia maar anders)
    Ilvy
    Diese
    Jinthe
    Fenne

18. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Ipv Jasmijn.....Jolijn???
    Ook lekker fris!

19. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Ava (stond hier erg hoog op de lijst) ipv Eva. Maar volgens mij zijn jullie niet zo van aparte namen als ik het zo lees. Vera vind ik op zich leuk maar is mij nog steeds te populair (top 50). Zou bij ons de tweede naam worden ;) En anders misschien Veerle lijkt op Vera maar is net wat anders.

20. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Vera Isabel, prachtig! :)

Share This Page