heel druk kindje wie ook?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Wiskagirl, Apr 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    hallo,
    ik ben nu 23 weken en 1 dag zwanger van mn eerste een jongentje en weet niet wat me overkomt.
    ik voelde mn kindje al duidelijk met 16 weken en 4 dagen. placenta ligt tegen mn rug aan dus vandaar.
    met 18 weken en 6 dagen werd er tegen mij gezegd maak je borst maar nat want het is echt een heel druk kindje, moest 2 keer terug komen op mn 20 weken echo want het kindje wou niks laten zien en vond het leuker om tegen het echoapparaat aan te schoppen.
    ik heb nu van 4 personen gehoord daarzo dat ze nog nooit zo`n druk kindje hebben gezien.
    en ze weten nu al dat het kindje nooit 40 weken blijft zitten. zo druk is het. en ze zouden er niet gek van kijken als ik blauwe plekken krijg van het geschop. nou lekker is dat haha

nu ben ik 23 weken en als ik gewoon lekker rustig zit gaat mn buik als een gek tekeer. je ziet echt van die bulten omhoog komen en o wee als je je hand er op legt dan is het helemaal feest. dan is ie voor de eerst komende half uur een party in mn buik.
    s nachts ik doe bijna geen oog dicht als hij wakker is.
    hij schopt ook heel graag tegen mn blaas aan zodat ik nog net niet in mn broek plas als ik gewoon loop lopen wordt daardoor ook steeds moeilijker ik kan geen lange afstanden meer lopen.

ik ben zelf iemand met adhd en het zit heel erg in de familie.
    dus grote kans dat het kindje dit ook krijgt.

maar wie kent dit ook? wie heeft er ook zo`n druk kindje?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Onze eerste was ook erg druk in de buik en daarover zeiden ze ook dat we het zwaar gingen krijgen etc...
    Ze was geboren, huilde even en was rustig.. Eerste nacht vrij onrustig geweest maar daarna een hele rustige baby, ze sliep ook al erg snel door etc. dus misschien was ze zo druk juist omdat ze de wereld wilde ontdekken ofzo ;)
    Maar...
    Nu is ze 2 en is ze ontzettend druk! Hopelijk trekt dat nog een beetje bij ;)

3. Juul2012

Juul2012 Actief lid

Jan 30, 2012
    200
    0
    16
    Account Manager
    Den Bosch
    Hallo,

Bij de 13 weken echo vertelde de VLK dat ze zelden zo een drukke beeb had gezien... Beeb ligt tijdens de echo geen seconde stil.
    Ook mijn placenta ligt aan de achterkant, dus zal er ook behoorlijk last van gaan krijgen volgens de VLK.
    Zelf was ik in de buk ook erg druk. mijn moeder heeft met 27 weken al eens in het ziekenhuis gelegen omdat ze weeen kreeg door mijn trappen...
    Tja, boontje komt om zn loontje.... ;)
    Grappig is wel, ik ben nu 16 weken en heb de beeb nog niet gevoeld... Misschien wordt ik nog even gespaard...

Liefs,
    Maartje

4. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier ook een heel druk prulleke en ook al doet het af en toe best zeer, ik geniet er zooooooooooooooooo van :D

5. Ann86

Ann86 Actief lid

Oct 18, 2011
    105
    0
    0
    Hier ook een druktemakertje :D Bij de 20wekenecho vroeg ze of ik niet doodmoe was elke dag? Ach het vreet wat energie denk ik ;) maar ergens is het ook wel een heerlijk fijn gevoel.
    Het is echt actief op alles wat tegen mijn buik aanzit, zelfs het matras 's nachts :D kan niet wachten om onze kleine man te gaan zien :)

6. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze oudste was ontzettend druk heb een zwaar gekneusde rib van heb overgehouden had het gevoel bont en blauw geschopt te zijn.
    als baby erg beweeglijk, hij lag nooit stil verder wel een lieve baby sliep direct door (kraamweek moesten we hem wakker maken ivm lage suikers daarna lekker laten liggen) weinig gehuil maar erg beweeglijk nu is hij als peuter wel rustig

onze tweede was rustig (placenta voor)
    de derde is erg druk ondanks de placenta voor voel ik hem erg veel en buik danst op en neer de kinderen vinden het natuurlijk geweldig en drukken voorzichtig terug en krijgen dan weer een trap prachtig, hij/zij kruipt ook in mijn man zijn handpalm dan zie je de buik helemaal aan 1 kant en krioelt net zolang tot ie lekker ligt hihi.

beide jongens zijn 2 dagen voor de uitgereknde datum gekomen, dus zegt niets over dat je veel eerder bevalt

7. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Ook ik heb een erg druk kindje, het spartelt flink rond in mijn buik. Buik gaat ook al een aantal weken flink op en neer. Heerlijk vind ik het....

8. ingel

ingel Actief lid

Nov 29, 2010
    445
    0
    16
    Female
    Friesland
    Hier ook een heel druk meisje in mijn buik.
    Over het algemeen vind ik het heerlijk maar sommige moment zou ik willen dat ze wat rustiger was. Voornamelijk s'avonds wanneer ik wil gaan slapen dan heeft zij nog energie genoeg.
    Zou dit nou ook kunnen betekenen dat ik straks de 40 weken voorbij ga omdat ze nu nog zo lekker draait???

9. misa

misa Niet meer actief

Hier ook een heel druk kindje..! Soms erg pijnlijk maar best wel leuk..!

10. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

Oct 6, 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    haha leuk om te horen dat ik niet de enigste ben.
    mijn ventje vindt het vooral erg leuk als ik een prik in mn buik geef dan krijg ik er meteen 3 terug. hij deed ook eerst een spelletje met mn vriend je zag mn buik op en neer gaan maar zodra mn vriend zn hand er op legde was ie stil net of ie het express deed. maarja het is wel vreselijk leuk hoor allemaal. alleen vannacht weer geen oog dicht gedaan want kindje was zo druk dat heel mn buik zeer deed. komt wel goed ik kan niet wachten tot mn kindje er is :)

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Ook hier een heel druk kindje!
    Gynaecoloog zegt, wees daar mij blij om, dat het kindje zo aanwezig is, dat is ook wel eens anders en kan voor een hoop onrust zorgen. De bewegingen vind ik leuk, en aan de buitenkant van mijn buik ziet het er echt soms hilarisch uit, maar soms is het ook wel pijnlijk hoor.
    Zou me er verder ook allemaal geen zorgen om maken, lekker genieten en laat ze allemaal maar praten!

12. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

Feb 1, 2011
    770
    0
    0
    Onze kleine is ook erg druk. Hebben 1,5 uur over 20 weken echo gedaan. Nu is het zelfs druk als ik gewoon bezig ben of ergens loop. Soms doet het gewoon zeer. 1 geluk tot 23.00 uur 's avonds is die druk en dan voel ik hem/ haar pas weer rond half 8 8 uur. Hopen dat dat zo blijft.

13. Orwen

Orwen Actief lid

Feb 23, 2009
    397
    1
    0
    Hier ook een druktemaker. Bij mijn dochter lag de placenta voor, dus die voelde ik stukken minder, nu ligt de placenta achter, dus dat zal wel schelen. Maar soms heb ik het gevoel alsof hij nooit slaapt! Ook al een paar keer gehoord van echoscopist en vk dat ze zelden zo'n drukke baby zagen :D

Ik vind het wel heel gezellig, hoor, zo'n drukke baby. Maar ik hoop wel dat hij niet erg druk (lees: huilerig en ontevreden) is als hij geboren is ;)

14. meerie

meerie Actief lid

Apr 30, 2011
    391
    0
    0
    De kleine is bij mij ook zo druk...ook als ik wil slapen 's avonds...pfff haha irritant want daardoor kan ik dus niet slapen. vannacht moest ik plassen en was bang dat ie weer wakker zou worden (zoals gewoonlijk, want wanneer ik wakker word word die kleine ook wakker) en toen ben ik heel rustig en voorzichtig en stil naar het toilet gegaan en weer heeeeeeeel rustig me bed in gegaan om zo min mogelijk te bewegen om die kleine wakker te maken in me buik whahahaha TE BIZAR toch gewoon;)

15. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier ook een ontzettend druk kindje. Ik dacht dat mijn dochter al druk was, die was wel constant voelbaar. Maar deze houdt me wakker. Zie ogenblik dat ik dit post ;)

En doet ook vaak pijn met het schoppen, dat had ik met mijn dochter ook niet! Ben heel benieuwd wat voor karaktertje dit meisje heeft :D!

16. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    3,694
    0
    0
    Ede
    Hier ook twee hele drukke kids. Deze laat mij ook echt niet met rust. Maar ik heb er eigenlijk geen last van. Het houdt mij niet wakker,, ik slaap gewoon ook al is het feest in mijn buik ;)

Onze eerste zoon is inderdaad even druk als in de buik, maar met 40 weken en 4 dagen geboren.

17. noel82

noel82 Bekend lid

Nov 18, 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hier hetzelfde, bij mijn eerste ook gekneusde ribben. Ik lag idd ook bij mijn dochter (1e) met 27 weken in het zk. Nu is eht weer een druk mannetje en heb weer wee aktiviteit sinds 23 weken en heb complete bed rust wat de pret alleen maar groter maakt.

Mijn dochter is een heel aktief en bewegelijk kind nu, ze is 3, maar niet druk ofzo. Dus volgens mij zegt het drukke in je buik niet altijd dat het ook een druk mensje word straks.

Gewoon van genieten ;0)

18. blauwe wolk

Sep 11, 2008
    48
    0
    0
    schoonmaakster
    hier ook een drukke baby in de buik! bij mij helpt het echt als ik op m'n linkse zij slaap. dan is t kindje heel wat rustiger. blijkbaar is er dan meer plaats in de buik ofzo? t is inderdaad wel leuk als je t voelt omdat je dan niet bang bent dat er iets mis is ofzo maar ook wel vermoeiend!! succes ermee en hopelijk valt mee met adhd? kan je dat niet testen zeker?

19. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Hier ook een drukke baby en dat is ze nu nog. Ben ingeleid met 42 weken dus ze kwam niet echt vroeg ;) nu weer vrij druk meisje in m'n buik. Hoop ergens wel dat die iets rustiger is als ze er eenmaal uit is haha. Het is leuk hoor een druk kindje maar soms ook erg vermoeiend ;)

Share This Page