Mijn man en ik Zijn er uit, als we een meisje krijgen heet ze: Noa(h) isabel(le) zoals je ziet zijn ook wij het niet eens over de schrijfwijze. Ik: Noa Isabel Man: Noah Isabelle Wat vinden jullie, Isabelle of isabel, Noa of Noah?
Met een H erachter is het een jongensnaam, dus ik zou in elk geval Noa schrijven. Voor de tweede naam heb ik geen duidelijke voorkeur. Je zou voor het compromis kunnen gaan: Noa op jouw manier, Isabelle op zijn manier.
Sowieso Noa, want zoals al gezegd, met een h erachter is het een jongensnaam. Isabel of Isabelle vind ik afhankelijk van hoe je het wil uitspreken. Als je het echt wilt uitspreken als Isabelluh, dan sowieso Isabelle doen. Als je het wil uitspreken zonder -uh op het einde dan kan beide.
Noa Isabella vind ik nog mooier maar anders zou ik Noa Isabelle kiezen. Isabel is zo 'onaf' voor mijn gevoel. En Noah is de jongensschrijfwijze.
Bedankt voor jullie reacties! Zelf ben ik niet zo van wat nu voor een jongen of een meisje geschreven is omdat mijn zus Beau heet en dat is ook 'op zijn jongens'. Ik vind persoonlijk Isabella niet zo. We zijn er nu over eens (manlief en ik) dat het Noa word, zonder H. Ober de 2e naam nog niet, wat zouden jullie doen?
Noa Isabelle met een h is een jongensnaam Isabel of Isabelle is een kwestie van smaak.. Ik vind Isabelle leuker.