Ik vind Tijben persoonlijk wat gek. Je idee erachter overigens wel heel mooi! Ik zou het zelf wel weten; Benjamin.
Dank je.... @Lonneke ja deze naam heb ik ook genoemd, maar mijn man vind de associatie met een 'band' te veel.. haha
En Bengt dan? Dat geeft wat minder associaties met een band. Ik zou overigens Tijben en Jorben ook als un op het einde uitspreken. Ik blijf Benjamin toch het mooiste vinden. Jammer dat je man dat niet ziet zitten.
Dank je, deze naam heb ik ook al genoemd,maar vind ik zelf ook wel raar klinken. Gisteren nog met manlief zitten nadenken, Benjamin vind hij echt te lang. Dat word afgekort naar Ben. Dan kunnen we net zo goed Ben doen. Heeft hij ook gelijk. Ben, vind ik ook leuk. Alleen dan is het 1 op 1. Dat is nog een twijfel voor mij. Van oorsprong heette mijn vader Bene. Maar dat vond hij zelf nooit ze mooi volgens mij. Hij wilde Ben genoemd worden. Ben(n)i ...... maar dan klinkt als verkleining voor mijn gevoel Iben......... onze eerste keuze als onze dochter een jongen was geweest, daarna pas een minpuntje gevonden Bens......... mijn man vind nog steeds te meisjesachtig. Oben, Jorben......... niet negatief, maar grotere kans voor 'bun' Tijben.......... blijft nog even meedoen... Gelukkig hebben we nog even... haha Ik zei gisteren, jammer dat we onze dochter geen tweede naam hebben gegeven, dan waren we eruit.(ik )