We zijn (denk ik?) uit over de eerste naam, maar past de tweede naam hier wel bij?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MamaZE, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hi meiden,

Inmiddels alweer mijn 3e topic over jongensnamen:)

We hebben heel lang een 'misschien' lijstje gehad. Leuke namen, maar toch allemaal nét niet. Nu zijn we op de naam 'Boaz' gekomen. Een naam die ik wel eerder gehoord gehad, maar nooit serieus aan gedacht, totdat ik deze zojuist voorlegde aan mijn vriend. En tegen verwachting in, is hij helemaal gek van deze naam..kort en stoer!

Nu hadden wel een tweede (turkse) naam,.D.eniz. Mijn vriend vindt het prima passen bij elkaar, maar ben toch even benieuwd naar jullie mening!

Ben overigens ook benieuwd wat jullie van de naam Boaz vinden:)
    Andere namen die de revue zijn gepasseerd, zijn:
    Quinn
    Finn
    Aiden

Liefs MamaZE

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Boaz vind ik een hele mooie naam, maar vind er persoonlijk geen naam bij passen zoals Anne-Marie of Gert-jan.

Als 'doopnamen' zou het wel kunnen.

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik vind Boaz echt niet mooi, ook de combi Boaz Deniz vind ik niets omdat beide namen dan op de z eindigen. Mijn favoriet uit jouw lijstje is Finn :)

4. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    123
    43
    Boaz, leuke naam! Vind Deniz er niet heel goed bij passen, maar het kan wel. Zou het gewoon doen!

5. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ja daar zit ik dus ook mee, 2x de Z. aan het eind. Grrr..eindelijk uit over de eerste, zitten we nu met de tweede:p

@Pluis81, ja in een eerdere poll won Finn het ook al aanzienlijk, maar net als de andere twee op het lijstje..we vinden ze leuk maar ergens toch niet zo bijzonder. De namen vinden we leuker geschreven dan uitgesproken;)

6. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind boaz ook erg leuk. Vind Deniz er eigenlijk best bij passen. Je spreekt het toch niet uit als een z. Finn vind ik wel leuk maar daar zijn er in mijn omgeving al 3 van geboren. Dan hoeft het voor mij al niet meer :)

7. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boaz, geweldig! Helaas afgewezen door vriendlief hier. Deniz kan er wel acht maar staat vanwege de z aan t einde niet zo mooi vind ik.

8. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Misschien vreemd van mij maar boaz is een bijbelse naam en deniz is Turks ( moslim) willen/weten jullie dit? .

Om deze rede zou ik het geloof ik niet doen ...

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.840
    3.630
    113
    Boaz is niet echt mijn smaak, maar op zich een prima naam, idd wel een leuke stoere klank. I.c.m. met Deniz vind ik het alleen echt niet mooi. De andere namen op je lijstje passen daar dan beter bij.

10. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ja, dat het een bijbels is en het ander Turks weten we inderdaad. Reden voor de Turkse naam is omdat mijn vriend halfturks is en we het er op deze manier een beetje in willen houden. Dochter heeft het ook. Echter hangen we allebei geen geloof aan. Ook geen moslim. Dus de betekenis achter de namen doen er voor ons niet toe.. ;)

11. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.303
    396
    83
    het is een 2e naam en die word verder toch niet veel gebruikt, alleen bij officiele dingen zoals diplomering etc.
    dus ik zou het om die reden niet laten, want hij word verde toch niet veel gebruikt ;)

12. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Boaz leuk! Vind het leuke combinatie met Deniz!
    Gewoon doen!

13. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Prima dan toch .als jullie het mooi vinden gewoon doen!
    de twee keer z op het eind vind ik niet storend

14. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

15. Harpa

Harpa Actief lid

2 jul 2012
    494
    6
    18
    NULL
    NULL
    Leuke naam, inderdaad kort en stoer. En die 2 x z vind ik juist leuk bij elkaar.

16. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Precies dit. Origineel, apart en stoer

17. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Word helemaal blij van jullie reacties :D ik had er eerlijk gezegd nog weinig hoop in, dat we een naam zouden vinden die we beide echt leuk vinden. En dat we dus een 'klinkt wel aardig' naam zouden moeten kiezen.

Ik had Boaz al vaker voorbij had zien komen, maar was me gek genoeg nooit bijgebleven. Toen we er gister dus samen naar keken, hadden we beide ineens zoiets, deze is eigenlijk best heel erg leuk!

Vind het alsnog best een aparte naam, dus moet hem nog even een paar keer hardop zeggen. Maar juist dat aparte en stoere ervan, vind ik wel wat! Lijkt erop dat dit hem gaat worden :)

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Leuk! Kan ook prima bij elkaar vind ik. Ook juist wel leuk een bijbelse en een Turkse naam.

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Er zijn mooiere combinaties, maar hoe vaak gebruik je beide voornamen? Hier nooit hoor. Dus gewoon doen :)

Leuk trouwens, jullie hebben bijna hetzelfde lijstje jongensnamen als wij hadden :).

20. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik vind het een leuke naam en vind ze prima bij elkaar passen.

Deel Deze Pagina