Hi meiden, Inmiddels alweer mijn 3e topic over jongensnamen We hebben heel lang een 'misschien' lijstje gehad. Leuke namen, maar toch allemaal nét niet. Nu zijn we op de naam 'Boaz' gekomen. Een naam die ik wel eerder gehoord gehad, maar nooit serieus aan gedacht, totdat ik deze zojuist voorlegde aan mijn vriend. En tegen verwachting in, is hij helemaal gek van deze naam..kort en stoer! Nu hadden wel een tweede (turkse) naam,.D.eniz. Mijn vriend vindt het prima passen bij elkaar, maar ben toch even benieuwd naar jullie mening! Ben overigens ook benieuwd wat jullie van de naam Boaz vinden Andere namen die de revue zijn gepasseerd, zijn: Quinn Finn Aiden Liefs MamaZE
Boaz vind ik een hele mooie naam, maar vind er persoonlijk geen naam bij passen zoals Anne-Marie of Gert-jan. Als 'doopnamen' zou het wel kunnen.
Ik vind Boaz echt niet mooi, ook de combi Boaz Deniz vind ik niets omdat beide namen dan op de z eindigen. Mijn favoriet uit jouw lijstje is Finn
Ja daar zit ik dus ook mee, 2x de Z. aan het eind. Grrr..eindelijk uit over de eerste, zitten we nu met de tweede @Pluis81, ja in een eerdere poll won Finn het ook al aanzienlijk, maar net als de andere twee op het lijstje..we vinden ze leuk maar ergens toch niet zo bijzonder. De namen vinden we leuker geschreven dan uitgesproken
Ik vind boaz ook erg leuk. Vind Deniz er eigenlijk best bij passen. Je spreekt het toch niet uit als een z. Finn vind ik wel leuk maar daar zijn er in mijn omgeving al 3 van geboren. Dan hoeft het voor mij al niet meer
Boaz, geweldig! Helaas afgewezen door vriendlief hier. Deniz kan er wel acht maar staat vanwege de z aan t einde niet zo mooi vind ik.
Misschien vreemd van mij maar boaz is een bijbelse naam en deniz is Turks ( moslim) willen/weten jullie dit? . Om deze rede zou ik het geloof ik niet doen ...
Boaz is niet echt mijn smaak, maar op zich een prima naam, idd wel een leuke stoere klank. I.c.m. met Deniz vind ik het alleen echt niet mooi. De andere namen op je lijstje passen daar dan beter bij.
Ja, dat het een bijbels is en het ander Turks weten we inderdaad. Reden voor de Turkse naam is omdat mijn vriend halfturks is en we het er op deze manier een beetje in willen houden. Dochter heeft het ook. Echter hangen we allebei geen geloof aan. Ook geen moslim. Dus de betekenis achter de namen doen er voor ons niet toe..
het is een 2e naam en die word verder toch niet veel gebruikt, alleen bij officiele dingen zoals diplomering etc. dus ik zou het om die reden niet laten, want hij word verde toch niet veel gebruikt
Prima dan toch .als jullie het mooi vinden gewoon doen! de twee keer z op het eind vind ik niet storend
Word helemaal blij van jullie reacties ik had er eerlijk gezegd nog weinig hoop in, dat we een naam zouden vinden die we beide echt leuk vinden. En dat we dus een 'klinkt wel aardig' naam zouden moeten kiezen. Ik had Boaz al vaker voorbij had zien komen, maar was me gek genoeg nooit bijgebleven. Toen we er gister dus samen naar keken, hadden we beide ineens zoiets, deze is eigenlijk best heel erg leuk! Vind het alsnog best een aparte naam, dus moet hem nog even een paar keer hardop zeggen. Maar juist dat aparte en stoere ervan, vind ik wel wat! Lijkt erop dat dit hem gaat worden
Er zijn mooiere combinaties, maar hoe vaak gebruik je beide voornamen? Hier nooit hoor. Dus gewoon doen Leuk trouwens, jullie hebben bijna hetzelfde lijstje jongensnamen als wij hadden .