Wat als...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Elvis, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mijn kindje zou deze naam gewoon krijgen:

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Even een "wat als" vraag.

Stel: je hebt al jaren een leuke naam in gedachte voor een jongen of meisje. Iedereen is op de hoogte van deze naam en ze weten dat als je dat geslacht krijgt, je je baby deze naam zult geven.

Na een aantal jaar raakt een bevriend stel zwanger en krijgen zij een kindje die zij deze naam geven. Zou jij deze naam dan alsnog gebruiken als je een baby van dat geslacht krijgt?

2. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Heb afgelopen dagen nog zo'n topic voor bij zien komen.. was die ook van jou?

Ik zou mijn kindje gewoon die naam geven hoor.. enne zou in het vervolg je stil houden over namen ;) hihi..

Wij zitten nu mee dat een neef en zijn vrouw vlak voor ons uit gerekend zijn.. en zeiden ook al tegen elkaar straks hebben we de zelfde namen! Die kans is natuurlijk super klein.. maar we hebben wel de zelfde smaak.. naja we zien t wel.. maar hebben wel gezegd mocht het echt zo toevallig zijn, dan passen we ons niet aan! :)

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Wij hebben even met die twijfel gezeten, ik vind al mijn hele leven Sara echt de allermooiste meisjesnaam die er bestaat. Maar inmiddels had een goede vriendin van ons haar dochtertje Sarah genoemd. Toch zijn wij uiteindelijk wel voor Sara gegaan.

4. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Gewoon doen!! :)

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Caprima en ik hebben t dilemma met namen die niet hetzelfde zijn maar wel veel op elkaar lijken zoals de ene pim en de andere Tim.

Maar bij jou is t wel dezelfde naam en zie al 3 reacties met doen. Het is moeilijk maar als het echt de naam is kan je daar moeilijk vanaf stappen.

Ik weet dus ook niet wat je moet doen ;)

6. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    @Famke89, nee, dat was niet mijn topic.

Mijn vraag is ook zeer hypothetisch. Ik verwacht mijn derde jongen en het gaat in dit verhaal om een meisjesnaam. Dat is een naam die wij al bij baby nummer 1 bedacht hadden. Iedereen noemt mijn ongeborene ook die naam, totdat we telkens wisten dat het een jongen werd. ;)

Nu zijn vrienden van ons zwanger van nummer 2. De kans dat het een tweede meisje wordt is erg groot. De naam van hun eerste dochter ligt een beetje in de lijn van 'onze' meisjesnaam. Het zou dus best kunnen dat zij deze naam voor hun tweede dochter kiezen.

Wij zijn er nog niet over uit of we een vierde willen. Dat hangt van zoveel factoren af. Het kan dus zijn dat zij denken: 'ach, zij gaan die naam toch niet gebruiken, kunnen wij wel doen dan.'

Ik vind het zelf overigens helemaal niet erg als andere vrienden dezelfde naam kiezen als mijn kinderen. Een vriend, die ik niet zo vaak zie, heeft zijn zoon dezelfde naam gegeven als mijn zoon. Voor hem was dat gewoon de allermooiste naam en ik kon dat natuurlijk alleen maar beamen. Ik heb natuurlijk niet het alleenrecht op deze naam.

Maar andersom weet ik niet. Ik weet niet of iedereen hier zo makkelijk over denkt.

Daarom mijn poll ;).

7. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    @kleinesara, hoe reageerde jouw vriendin?

@marijcha, duidelijk ;)

@birds86, jullie zijn er dus ook nog niet uit? Ik had dat topic inderdaad gelezen en misschien is mijn vraag hierdoor wel getriggerd.

8. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Grappig trouwens dat iedereen die reageert "ja" zegt en dat uit de poll blijkt dat de meerderheid voor "nee" gaat.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee, ik zou dan niet meer voor de naam gaan :)

10. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Poeh, kan eigenlijk niet ja of nee zeggen.. ik zou het écht niet weten op dit moment. Ik vind jongensnamen zooooo moeilijk, als ik eenmaal een jongensnaam heb waarvan ik denk JA, sorry maar dan blijf ik bij mijn keuze. Voor een meisje heb ik wel een aantal "top" namen dus dan zou ik een van de andere namen kiezen die hoog in mijn lijstje staan.
    Hoop dat ik nooit met die situatie te maken zal hebben hahaha

11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Nope..ik (vriend doet er niet moeilijk over) ben er nog niet uit. Maar zoals la85 zegt...ik vind jongensnamen ook heeeel moeilijk. Meisjes namen geen problemen mee en heb er zo 2 die niemand heeft en ik super leuk vind ( al heel lang).

Jongensnaam echt moeten zoeken en deze blijft zo hangen. Andere van t lijstje zijn leuk maar hebben niet de plak factor haha

12. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem aan dat jouw bevriend stel de naam dus ook wist en ze hebben niks gezegd tegenover jou? Dan zou ik ook niet moeilijk doen en gewoon de naam geven. Als het voor jullie dé naam is...

13. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    MamaLinnie, zij weten inderdaad van de naam af. En het is allemaal hypothetisch. Eerst moet het bij hen nog een meisje blijken te zijn en daarna moeten zij dus ook nog eens voor die naam gaan. Het is echt een gevalletje als als als.

14. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ik zou het eigenlijk niet weten. Als het echt echt de naam was, zou ik mijn dochter gewoon zo noemen (zeker omdat zij op de hoogte zijn) als ik nog andere leuke namen op mijn lijstje had, zou ik misschien afwijken. Ben benieuwd of het ook gaat gebeuren, maar als ik van vrienden 'hun' naam wist zou ik het niet doen

In onze vriendenkring s eerst mijn man's naam en toen die van onze zoon gebruikt. Vond ik best een beetje gek. Ook een van de kinderdagverblijf juffen heeft een verkorte versie van de naam van mijn zoon gebruikt. Omdat het echt Friese (familie)namen zijn die in Brabant niet voorkomen,was dat verrassend, ik beschouw het maar als een compliment :)

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik persoonlijk zou dat niet doen ...
    Ik houd van een beetje origineel en apart, dus als er iemand hier in de buurt precies dezelfde naam zou geven aan zijn kind dan stap ik er vanaf en ga ik opzoek naar een andere aparte en originele naam :)

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    moeilijke vraag, nu zeg ik nee ik wil niet dezelfde naam maar mijn vriendin is eerder uitgerekend dus kan zijn dat ik no van mening verander;)

17. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ja wij zouden het wel doen. Het is dat mijn broer en schoonzus hun 3e jongen uiteindelijk anders hebben genoemd maar anders hadden we nu straks 2 jongetjes in de familie gehad met dezelfde naam.
    Ik laat me daar niet door tegenhouden..

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Bij een zus zou ik er misschien rekening mee houden, bij vrienden niet.
    So what, stel dat het dezelfde naam zou zijn? Bewijst alleen maar dat je allebei goeie smaak hebt :).

En wie garandeert er overigens dat die vriendschap voor de eeuwigheid is?

19. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Precies wat hier boven staat, als mn zus of broer hun kind zo zouden noemen zou ik er vanaf zien. Twee kleinkinderen met precies dezelfde naam vind ik raar.

Maar als het iemand anders zou zijn, en zij wisten dat dit de naam was die dit in gedachte had, en het is echt de naam voor mij... Dan zou ik het doen!
    Niet om te pesten of te provoceren of wat dan ook, maar gewoon omdat dat de naam voor mijn kindje is.

Toevallig hebben een vriendin en ik dezelfde meisjes naam in gedachte (we zijn allebei niet zwanger hoor) dus misschien gaat de situatie zich ooit nog wel eens voor doen hier:) Maar we vinden het allebei écht de mooiste meisjes naam. Is een niet veel voorkomende naam maar super toevallig spraken we dat laatst uit. Als we het allebei zo'n mooie naam vinden waarom zou dan een van de twee voor 'minder' moeten gaan? We noemen ze wel O.1 en O.2 als we bij elkaar zijn:p

20. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Hangt ervanaf wie en welke relatie je met ze hebt denk ik.
    Mijn zus heeft altijd een jongens en een meisjesnaam gezegd. Nu is ze ook zwanger en kwam mijn man met dezelfde meisjesnaam aanzetten welke ik wel erg mooi vindt. Heb aan zus gevraagd of haar namen nog steeds zijn als de afgelopen jaren. Ja dus. Toen meteen besloten om die meisjesnaam bij ons te strepen.
    Als ik nu niet had geweten dat het hun nr 1 was en per toeval wij dezelfde hebben, is het anders. Maar als je het toch weet ga ik die naam niet 'voor haar neus wegkapen'. Nogmaals, dit is mijn tweelingzus waar ik een hele goede band mee geb. Met vrienden of kennissen ligt dat alweer anders. Ik zou het als ik jouw vrienden was al niet doen omdat je weet dat die naam bij jullie hoort. Blijf je associatie mee houden denk ik.

Deel Deze Pagina