Hallo allemaal! Al eerder heb ik jullie om hulp gevraagd. Meisjesnaam zijn we uit maar graag nog even jullie mening voor een jongensnaam. Welke zouden jullie kiezen? En past bij J.orrit? Jasper Yesper Sander Thijs Wilrik Suggesties zijn nog altijd welkom Alvast bedankt weer!
Jasper en Sander vind ik er het leukst bij. Jorrit is best een bijzondere naam, daar mag wel iets anders bijzonders bij. Vind ik van Jasper meer dan van Sander, maar bij Jasper weer jammer van die zelfde beginletter. Wilrik vind ik ook wel interessant, maar iets te gek dan weer. Hier nog wat andere (Friese) ideetjes: Abbe Aldrik Alger Bent Berre Eelko / Eelco Ese Falko Fedde Feie Fen Folmer Gerlof Halle Hebe Hedser Helmer Hidde Ibe, Ype Jelger, Jeljer Jelle Jelmer, Jolmer Jelt, Jelte, Jeltse Jerre, Jurre Jibbe, Jippe, Jip Jilles Jisse Keije, Kei / Kai / Kaj Loetse Meine, Meinte Nanne, Nanning Nisse Ollo Onne, Onno Pelle Rein, Reint Remco / Remko Rense, Rinse, Rintse Rien, Rients Rienk, Rink, Rinke Roan Roemer Ronne Rudmer / Rutmer, Rodmer Seije / Sije Sepke, Sipke Sibald, Sibold / Sibolt Sibbe, Sippe, Seppe Sibe / Siebe Sido Sietse / Sytse / Sietze / Sytze / Siedse Sil Sjoerd Teije / Tije Tibbe, Tidde Tiebe / Tiede Tjeerd Wessel Wibo Wiebe / Wibe / Wybe Wiebren / Wybren Wietse / Wytse / Wietze / Wytze Yntsen
Ik vind namen met een J (of Y) bij Jorrit niet zo mooi. Thijs en Sander vind ik het best passen! Daarvan vind ik Thijs het mooist.
Jesper met een J of Thijs. Matthijs, Thijm, Thije of Thijmen vind ik leuker dan Thijs. En Casper, Caspar of Cas vind ik veel mooier dan Jasper.
Ik vind Jasper de leukste naam van je rijtje, maar niet de leukste bij J.orrit, omdat het beiden met een J begint. Het leukste dat ook het leukst bij J.orrit past vind ik Thijs.
Bedankt voor de reacties. In principe hadden we voor Yesper gekozen. Maar wat jullie ook al zeggen is het weer een J, daarom al met Y geschreven maar toch blijf ik daarom twijfelen. Al ziet mijn man het probleem niet helemaal. Ook begint mijn eigen naam al met een J dus heel handig is het misschien niet
Bedankt voor alle reacties. We hebben toch maar besloten in geen naam met een J of Y te kiezen. Ook Wilrik valt af. Dan blijven Thijs en Sander over, met toch lichte voorkeur voor Thijs. We hadden nog een naam die we mooi vinden: Marnick wat vinden jullie hiervan???
Hmm vind ze allemaal net iets te gewoontjes bij Jorrit. Behalve Wilrik, leuk dat het bijzonder is maar deze naam vind ik dan niet mooi. Marnick vind ik leuk! Veel beter dan de andere oerhollandse namen.
Dan Thijs, maar dat komt meer omdat ik alleen maar vervelende Sanders ken. Marnick vind ik niet geweldig, dan eerder Marnix
Jasper of Yesper zou ik niet doen bij J.orrit vanwege de J klank. Wilrik vind ik geen mooie naam. Thijs is een leuke naam maar vind bij J.orrit dan Sander mooier klinken vanwege de twee lettergrepen. Dus gestemd op Sander.
Ik vind Jorrit en Jasper juist wel heel erg leuk bij elkaar passen. Maar ik zou het dan ook niet zo'n probleem vinden dat de 1e letter hetzelfde is. Ik vind het belangrijker dat het samen 'leuk' klinkt en dat het een naam is die bij ons past. Ben het wel eens dat bij Jorrit wel een meer bijzondere naam zou kunnen!
Bedankt voor de lijst. We zoeken niet beslist een Friese naam, Jorrit vonden we gewoon mooi. Uit deze lijst hebben we nu Remco, Eelco en Roan op de lijst erbij gezet. Heb je misschien nog een suggestie in die richting? Misschien wordt onze smaak zo een beetje duidelijk. Sander is bijvoorbeeld wel mooi maar idd vrij gewoon bij Jorrit. Pfff wat is het weer lastig