Hoi meiden, ivm trieste omstandigheden mbt tot mijn vader, wil ik graag de 2e naam van mijn kindje naar hem vernoemen.. Nu twijfel ik enorm tussen 2 namen, en misschien kunnen jullie me helpen de knoop door te hakken. Alvast bedankt! Ariël (beetje storend ivm wasmiddel, wel mooi..) Ariënne (niet helemaal mijn smaak, maar heeft wel wat..) Naar aanleiding van deze namen kun je denk ik wel raden hoe mijn vader heet Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom..
Ik vind de namen beide kunnen als tweede naam. Ik snap je bezwaar vwb Ariël. Ik persoonlijk denk dan meteen aan de zeemeermin. Maar omdat het een tweede naam is, vind ik dat persoonlijk geen bezwaar. Ariënne is ook mooi en klassiek. Denk dat ik dan toch voor Ariënne zou gaan. Maar als jij Ariël mooier vindt, zou ik me dus niet laten weerhouden door het wasmiddel Verder dacht ik nog aan Ariane en Ariadne. Maar ik vind jouw opties mooier. Mooie gedachte dat je haar naar je vader wilt vernoemen.
Ik gok dat je vader dus Arie heet. Misschien kun je denken aan iets met Marie. Daar zit Arie ook in verwerkt. Iets minder duidelijk maar wel een legio aan mogelijkheden. Ariëlle misschien nog als optie.
Je kan ook echt de naam van je vader geven. Mijn 2e naam is ook een mannennaam. De naam van mijn peter. Ik heb er nooit problemen mee ondervonden
Alvast bedankt voor de reacties meiden, daar kan ik wat mee. En dit topic had natuurlijk bij babynamen gemoeten, sorry daarvoor. Ariane vind ik ook wel mooi maar ja dat is weer een prinsesje.. Marie vind ik te ouderwets.. Arianne is ook wel leuk!
Ik had even online rondgekeken en kwam de volgende namen tegen: Aria Ariane Ariana Arianne Arianny Arie Ariel Arielle Arien Arife Arina Arisa Arisje Arjanne Arine Ariela Arien Arine Arja Arinda Zelf vind ik Arja, Arine en Arinda wel leuk.
Oh ik vind Sarie een hele toffie naam!! Kende vroeger ook een meisje die zo heette, was een heel mooi en lief meisje die super goed kon schilderen, dus dat helpt natuurlijk met de naam leuk vinden Maar vind het een erg leuke naam Van de namen die ts noemt zou ik arienne verkiezen (of arianne) boven ariel omdat ik echt denk aan het wasmiddel, de zeemeermin en sorry dat ik het zeg.. Ariel Castro
Sarie: heel apart, weet nog even niet wat ik ervan moet vinden! @ Stephanie, Marise is wel mooi, maar het rijmt op de eerste naam dus dat is dan weer een beetje gek Die umlaut moet er wel op vind ik, dat is ook niet zo storend omdat het toch geen eerste naam is. Maar anders gaan mensen het echt zo letterlijk uitspreken als het er staat en dat klinkt dan weer niet..