Net zo iets aparts meegemaakt! Man en ik zaten samen tv te kijken, toen 1 van de spelers uit een film de naam van een medespeler noemde. We keken elkaar precies tegelijk aan met een blik van dat is DE naam! Al wekenlang zijn we opzoek naar een leuke naam voor ons kindje, maar elke keer weer slaat de twijfel toe en hebben we niet het wauw gevoel. En nu bij een naam die ik niet eerder heb gehoord, gezien of bekeken hebben we allebei het gevoel dat de naam perfect voor ons is. Ik voel het gewoon helemaal kriebelen Hebben jullie ook zo een dit-is-hem moment gehad?
Ja, maar meer omdat we dit al DE naam vonden en hem vervolgens in onze favoriete serie van dat moment hoorden. Toen wisten we zeker: deze naam gaat nooit vervelen!
Dmv een film zijn wij dus ook aan de naam van ons kind gekomen haha grappig Het is uiteindelijk dr 2e naam geworden.. bij de kinderen zijn we lijstjes afgegaan verder en op een gegeven moment was het gewoon JA! maar de naam die we ook wouden van de film toen die hebben we als 2e naam gedaan omdat er nog een mooie naam op onze pad kwam hihi
Mijn dochter heeft 3 namen waarvan er toevallig 2 uit m'n lievelings serie is (Gossip Girl) Maar ik heb haar niet naar die karakters vernoemd.
haha wat leuk ! Wij zijn door middel van een aantal series op Ziva en Loïs gekomen,maar er staat nog niks vast. Bij J. hadden we het na het lezen van de naam, dit is hem en nooit meer getwijfeld daarna.
De suggestie kwam hier op het forum, maar toen ik in de auto zat en geschopt werd door mevrouw en ik die naam hardop noemde wist ik het, dit was DE naam.
we zaten de denken hoe we mijn moeder kunnen vernoemen. nu zit er ook een deel van zijn moeders naam in, dus dat was helemaal perfect! alleen de laatste letter was even wennen hihi maar dat is goed gekomen
Wij wisten het ook meteen. We hoorden haar naam in de auto op de radio en wisten allebei meteen dat dit de naam was die een toekomstige dochter zou krijgen (ik was toen nog niet zwanger).
We hadden al een aantal namen bedacht maar waren er nog helemaal niet uit. Toen hadden we 20 weken echo waar werd verteld dat het een meisje is. Voor een jongen hadden we al een paar jaar een naam maar een meisje vonden we heel moeilijk (we dachten altijd dat we een jongen zouden krijgen als wd ooit een kind zouden krijgen haha). In de auto terug bleek dat op het moment dat de echoscopiste zei wat het geslacht is, we beiden dezelfde naam in gedachten hadden meteen
Een actrice van jaren geleden kreeg een zoon en de naam van die zoon is altijd in mijn hoofd blijven zitten van ... als ik een zoon krijg dan zou dit wel eens 'de' naam kunnen zijn... en nu krijgen we een zoon en kwam mijn vriend met deze naam... nou dan is het klaar he
Wij tijdens het avondeten aan het toetje We hadden het er al langer over, maar waren het er niet helemaal over eens. Wel dat we deze naam allebei heel mooi vonden, maar alle andere namen waren we het over oneens. Tot dus tijdens het toetje, waarop we allebei zoiets hadden van: als we deze toch het mooist vinden, doen we het toch?! Toen uitgeschreven op een foldertje dat toevallig op tafel lag en dat bewaren we nu, als illustratie van de ietwat onromantische maar daardoor juist speciale setting waarin ons meisje haar naam kreeg!
Wij waren op vakantie en hoorden een nummer over een meisje, waarop mijn vriend zei: "hee, dat is óók een leuke naam"...vervolgens bleef dat nummer de hele vakantie in ons hoofd zitten. Zo is dat hem geworden. Dat het geboortekaartje wat we vanaf het begin al leuk vonden, op de voorbeeld druk die we thuis kregen, de mannelijke variant had als voorbeeld naam.....ja, toen was het helemaal duidelijk..toeval bestaat niet Grappige is wel, dat mijn vriend een hartverzakking kreeg toen hij thuis kwam en dat kaartje zag staan. Hij dacht dat een van onze vrienden ons voor was geweest en dezelfde naam hadden gekozen. We hebben inmiddels ook het singletje met het liedje in huis, wat nog een uitdaging was omdat er eigenlijk geen officieel exemplaar van was. Dankzij een radio omroep hebben we er nu toch een. Superleuk aandenken
Ik was een serie aan het kijken en toen kwam de meisjesnaam ter oren. En toen dacht ik meteen; DAT IS HEM! Toen aan manlief gevraagd wat hij er van vond; Ja dat is wel een leuke! En daarna zijn we de hele avond doorgegaan over jongensnamen tot we er een tegen kwamen die we beide leuk vonden. Dus feitelijk heb ik al 2 namen en ben ik nog niet zwanger, dus ze kunnen nog veranderen.