Toch weer twijfel...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Bloem35, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem35

Bloem35 Lid

19 jul 2012
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn er bijna....

Maar de naam ??

Fleurine blijft in mijn hoofd spoken, wat vinden jullie van deze naam?
    Is dit een kak naam of ....?

Graag jullie mening?

:(

2. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    ja, vind het wel een beetje een kak-naam, maar is dat erg??? Dat moet je zelf bepalen.
    Ik vind Fleur leuker, maar wel meer een standaardnaam.
    misschien Florien?

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik vind hem ook een beetje kak maar goed smaken verschillen natuurlijk.
    Buiten dat vind ik m ook niet lekker klinken, ik denk aan fleuril wasmiddel...
    Fleur of Florine/Florien vind ik dan leuker.

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

In het Frans betekent Fleurine; een spleet in de rots van natuurlijke grotten.

Ik zou dus niet verhuizen naar Frankrijk, je kind zou daar (rots)'spleet' heten :p
    Hoewel de term niet heel bekend is hoor :)

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het een beetje raar, alsof je Fleur en Florine allebei wilde gebruiken.
    Fleur vind ik niet leuk, Florine vind ik een prima naam. Kak, maar niet té.

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Nee ik vind het niet te kak maar ik vind het wel een wat rare versie. Ik zou eerder gaan voor de naam Florine of voor Fleur.

7. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hele mooie naam!! Wat dan nog als dit een "chique" naam is?! Mag toch best? Ik zie niet in wat daar mis mee is...

8. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Zoals al genoemd is deze versie wel een beetje vreemd. Mijn eerste gedachte was ook een soort schoonmaakmiddel. Ook schoot "fluoride" door m'n hoofd.

Misschien toch Fleur of Florine?

9. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0
    16
    mama zijn, heerlijk!
    ♡In ons huisje
    Aparte naam!
    Maar Lauriene /Laurine vind ik persoonlijk dan leuker ;)
    succes!

10. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    eens!

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Het zou niet mijn keus zijn en vind het inderdaad wat kak klinken. Maar als jullie het zo geweldig vinden, dan is het toch jullie keus.

12. Inge1988

Inge1988 Lid

17 okt 2012
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook wel een 'kak' naam. Maar misschien past het wel bij jullie gezin en als jullie het mooi vinden dan gewoon doen

13. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik vind het inderdaad ook wat kak klinken. Dat vind ik van Fleur en Florine los overigens ook al een beetje, dus Fleurine is dan dubbelop kak ofzo... Overigens vind ik het stempel 'kak' helemaal niet zo storend hoor! Ik zou het zelf misschien niet kiezen, maar het zijn prima lieve, meisjesachtige namen. Lekker doen dus.

14. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is in godsnaam een 'kaknaam'?! Een naam die de meerderheid van Nederland "te chique/deftig" vindt? En wanneer is iets te chique? Ik begrijp dat namen als Pierre-Yves of Marie-Hélène als koninklijk/prinselijk gezien worden en misschien wat te stijfjes zijn voor sommige mensen. Maar Fleurine?! Het is gewoon een bestaande Franse naam hoor... Moeten het dan allemaal Engelse/Nederlandse namen zijn? Die zijn nu hip en hot, maar is Fleurine daardoor niet OK?

Iemand zegt hier "als zo'n kaknaam bij jullie gezin past, moeten jullie het doen". Wat?? Dus iemand die een gewone franse naam aan zijn kind wil geven is een "kak" (of hoe noemen jullie dat)?

Met die manier van denken wil ik even niet mee doen...

Fleurine, lekker vrolijk toch. Niets mis mee. Word je niet mee gepest. Iedereen weet hoe het moet uitgesproken worden. Normale, deftige naam. En of het nu Fleurine, Florine, Laurine,...wordt: dat is goesting. Als je de naam maar zelf graag hoort als ouders.

Deel Deze Pagina