We zijn er bijna.... Maar de naam ?? Fleurine blijft in mijn hoofd spoken, wat vinden jullie van deze naam? Is dit een kak naam of ....? Graag jullie mening?
ja, vind het wel een beetje een kak-naam, maar is dat erg??? Dat moet je zelf bepalen. Ik vind Fleur leuker, maar wel meer een standaardnaam. misschien Florien?
Ik vind hem ook een beetje kak maar goed smaken verschillen natuurlijk. Buiten dat vind ik m ook niet lekker klinken, ik denk aan fleuril wasmiddel... Fleur of Florine/Florien vind ik dan leuker.
In het Frans betekent Fleurine; een spleet in de rots van natuurlijke grotten. Ik zou dus niet verhuizen naar Frankrijk, je kind zou daar (rots)'spleet' heten Hoewel de term niet heel bekend is hoor
Ik vind het een beetje raar, alsof je Fleur en Florine allebei wilde gebruiken. Fleur vind ik niet leuk, Florine vind ik een prima naam. Kak, maar niet té.
Nee ik vind het niet te kak maar ik vind het wel een wat rare versie. Ik zou eerder gaan voor de naam Florine of voor Fleur.
Hele mooie naam!! Wat dan nog als dit een "chique" naam is?! Mag toch best? Ik zie niet in wat daar mis mee is...
Zoals al genoemd is deze versie wel een beetje vreemd. Mijn eerste gedachte was ook een soort schoonmaakmiddel. Ook schoot "fluoride" door m'n hoofd. Misschien toch Fleur of Florine?
Het zou niet mijn keus zijn en vind het inderdaad wat kak klinken. Maar als jullie het zo geweldig vinden, dan is het toch jullie keus.
Ik vind het ook wel een 'kak' naam. Maar misschien past het wel bij jullie gezin en als jullie het mooi vinden dan gewoon doen
Ik vind het inderdaad ook wat kak klinken. Dat vind ik van Fleur en Florine los overigens ook al een beetje, dus Fleurine is dan dubbelop kak ofzo... Overigens vind ik het stempel 'kak' helemaal niet zo storend hoor! Ik zou het zelf misschien niet kiezen, maar het zijn prima lieve, meisjesachtige namen. Lekker doen dus.
Wat is in godsnaam een 'kaknaam'?! Een naam die de meerderheid van Nederland "te chique/deftig" vindt? En wanneer is iets te chique? Ik begrijp dat namen als Pierre-Yves of Marie-Hélène als koninklijk/prinselijk gezien worden en misschien wat te stijfjes zijn voor sommige mensen. Maar Fleurine?! Het is gewoon een bestaande Franse naam hoor... Moeten het dan allemaal Engelse/Nederlandse namen zijn? Die zijn nu hip en hot, maar is Fleurine daardoor niet OK? Iemand zegt hier "als zo'n kaknaam bij jullie gezin past, moeten jullie het doen". Wat?? Dus iemand die een gewone franse naam aan zijn kind wil geven is een "kak" (of hoe noemen jullie dat)? Met die manier van denken wil ik even niet mee doen... Fleurine, lekker vrolijk toch. Niets mis mee. Word je niet mee gepest. Iedereen weet hoe het moet uitgesproken worden. Normale, deftige naam. En of het nu Fleurine, Florine, Laurine,...wordt: dat is goesting. Als je de naam maar zelf graag hoort als ouders.