Ik zoek nog 2 doopnamen (onze zoon wordt overigens niet gedoopt....) voor mijn zoon. Bij de eerste heb ik de namen van de opa's een beetje omgebouwd en toen kwam ik op Pieter Hendrik. Maar ik heb geen idee wat ik er nu van moet maken. Ik neig er naar om ze maar weer te pakken want weet niks anders. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich nu afvragen waarom ik überhaupt doopnamen gebruik als ik hem niet laat dopen. Ik vind het gewoon mooier staan als je meerdere letters hebt en ik vind het mooi dat je zo kunt verwijzen naar je ouders. Heeft iemand ideeen?
Als je er 1 naam van wlt maken : Pietrik of vormen van Pieter : Per Perre Pieke - Pike Pedro Piero Petri Pete Pedja Pierre Peer Petko Perben vormen van Hendrik Haico Heiko Hent Heinrik Hessel Hens Hennett Hinno Heiner Hennes Henrique Hendro Harris Heinz Henno Hein Hendri Endri Enrico Enrik Enrique Het is maar net welke stijl je wilt.
Onze zoon wordt ook niet gedoopt en heeft ook doopnamen. Dat vond mijn moeder ook raar maar ik wilde hem graag naar mijn broer en de opa's vernoemen. Gewoon doen dus. Kun je geen jongens doopnamen van de namen van de oma's maken?