De uitgerekende datum komt dichterbij en nog steeds twijfelen we heel erg over de perfecte naam voor onze 2e zoon. Eerste zoon heet Fos. We willen voor de 2e dan ook graag een naam die niet zo vaak voorkomt maar wel makkelijk te schrijven is, kort en krachtig. We twijfelen nu over Joes, Jonas en Olaf. Wat vinden jullie het leukst? Ik neig zelf heeeel erg naar Joes maar mn man vindt het te veel op Fos lijken, qua klank zeg maar. Wat vinden jullie?
Ik vind Joes prima kunnen, maar Jonas het leukst! Olaf, tja, ik heb 2 enorme frozen-fans in huis, dus die associatie is lastig los te laten
Fos en Olaf klinkt erg leuk samen! Jonas ook fantastisch maar ik ben bevooroordeeld 😂😂
Olaf Ik ken een kennis die zijn naam schrijf je als Olav. Mocht je het net een tikje anders willen. Verdere opties: Raaf Ole Sil Yan Qwin Tijn Maes Quint
Dankje! De meeste van jouw lijst hebben we wel overwogen maar stuit op bezwaren zoals Fos en Raaf, beide 'dieren' zeg maar. En FosSil zoals het sieradenmerk 😉
Ik zou evenveel lettergrepen houden en daarom voor Joes kiezen. Vind de andere namen ook wat gewoontjes bij Fos.
Ik zou gaan voor Olaf! Past er goed bij, al ben ik bevooroordeeld met twee zoontjes die Sven en Olaf heten, haha
Joes vind ik er ook niet zo mooi bij. Beide 1 lettergreep eindigend op een s, klinkt toch vreemd. Jonas vind ik iets te gewoontjes naast Fos. Olaf vind ik er wel mooi bij, toffe naam ook! Ken een hele leuke Olaf (niet de sneeuwpop uit Frozen ) Joes is dan wel weer de enige naam die in min of meer dezelfde 'populariteitscategorie' zit. De naam Fos werd vorig jaar aan 22 jongens gegeven, Joes aan 23 jongetjes. Olaf (73) en Jonas (97) zijn populairder. Hier wat ideetjes, 30x of minder gegeven vorig jaar: Arnoud Art Axel Bink Borre Camiel / Kamil Caspar Daaf Diem Djurre Ebbe Ebel Emiel / Emil Espen, Esben Ewoud / Ewout Faber Flip Hessel Ingmar Iven Iwan Jefta Jent Jeppe, Joppe Jibbe, Jidde, Jippe Jilles Jonne Jorik / Yorick Just Kalle Kjell Kobe Leander Linus Lode Loet Loïc Magnus Marnix Marten Mathis Mauro Merlijn Mex Michiel Midas Milas Nilo Noam Novan Olle Ot Pijke Quirijn Ralf Remi / Remy Revi Ries Rijk Rinze Riv Roef Roel, Roelof Roemer Rover Rune Seger Sieb / Siep Silas Sky Stach Thijme / Tijme Tibor Tiemen Tije Tijl Timme Tobe, Toby Tobin Ward
Ik vind hem leuk! Voor een tweede stond ie weer even op ons lijstje, maar vond het niet passen bij de eerste. Misschien dat hij nu weer op het lijstje komt . Duco vindt mijn vriend helemaal leuk. Misschien nog een idee?