wij verwachten binnenkort onze zoon en komen niet uit de naam. Wat denken jullie bij deze namen? We willen geen achterbuurtnamen, hoeft ook weer niet te hockey. - F.edde - S.enn - Vin.ce - R.avi - B.odhi - S.eth Bedankt alvast voor het meedenken
V.ince! maar ik ben bevooroordeeld Ik vind de rest van de namen ook leuk. B.odhi en F.edde dan weer wat minder.
Ik vind V.ince het mooiste! Stond ook op ons lijstje.. Ben wel benieuwd waarom namen hier vaak met een . na de 1e letter staat?
B.odhi vind ik een beetje achterbuurt. Fedde, Seth, Senn en Vince vind ik erg leuk en dan met voorkeur voor Seth.
Met een puntje ertussen zijn de namen niet te googlen (zeggen sommigen, volgens anderen maakt dat puntje geen verschil). Maar goed, dan ben je dus anoniemer. Als dat klopt, snap ik wel dat je het bij de namen van je kinderen doet. Bij een lijst namen vind ik het dan weer zwaar overbodig, alsof mensen je kunnen traceren aan de hand van tien namen (waarvan je er 1 misschien gebruikt..) Fedde en Bodhi vind ik echt niet mooi. Ik moet denken aan verder/peddel en een zwarte boedhist. Fedde is tegenwoordig ook best populair, ik ken drie peuters die Fedde heten. Senn en Vince niet direct een mening over. Seth en Ravi vind ik prachtig! Maar als ik daartussen moet kiezen zou het Ravi worden. Heel mooi.
Dankjewel voor je antwoord en uitleg. Was er al zo lang 'nieuwschierig' naar en begreep het eigenlijk nooit. Ook eens eerder gevraagd in een topic, gewoon uit nieuwschierig maar nooit antwoord op gehad, maar nu snap ik het.
Fedde en senn heel leuk Seth had ik ooit met een ex bedacht maar t kwam 'gelukkig' nooit tot kindjes met hem.. maar hij kon t zn mond niet uit krijgen ipv sssethh zei hij echt zed dus kwa uitspraak zou ik t jammer vinden als mensen t steeds verkeerd zeggen
Ik vind Ravi een hele leuke vrolijke naam, maar niet passen bij een blank kindje (weet natuurlijk niet of dat bij jullie het geval is. ). Dan zou ik eerder voor Fedde gaan. De rest vind ik persoonlijk niet mooi, maar dat blijft uiteraard een kwestie van smaak.
Ik vind S.enn, B.odhi en V.ince niet zo mooi! F.edde en R.avi wel erg mooi, zou daartussen kiezen. Ook S.eth vind ik nog prima kunnen. Maar qua uitspraak misschien iets lastiger voor sommigen.
het blijft lastig.. roepen de namen geen gekke associaties op? Lees dat 1 Bodhi een achterbuurtnaam vindt.. twijfelde ik zelf ook over. Hebben jullie dat met de rest niet? Het wordt trouwens wel een echt Hollands kindje
Fedde! Leuke naam. Senn en Vince vind ik aso namen. Seth wordt uitgesproken als set, een NL woord. Ravi vind ik veel te indiaas voor een NL kind en Bodhi vind ik gewoon raar. Het lijkt op body.