Ben nog maar net 5 weken zwanger, maar we zitten al 6 jaar in de MMM dus zijn er ontzettend mee bezig. Manlief is een echte viking, lang haar, lange baard.. En we zijn beiden gek op Zweden. Dus we zijn een beetje geneigd om richting de Scandinavische namen te gaan. Nu is het voor een jongen niet zo moeilijk, genoeg stoers te vinden. Voor een meisje een stuk moeilijker! Iemand nog ideeën?
Wat ik wel mooi en stoer vind zijn Zweedse meisjesnamen Asta (goddelijke schoonheid) Berit (Intelligent) Malin Bodil Ebba Ylva Runa Eldra Tindra Tuva Moa Svea Ragna Ik ken trouwens een meisje met Zweedse papa en Belgische mama. Zij heet Moa-Lou. Dat klinkt ook wel leuk!
Odin Thorbin Magnus Einar Roscoe Floyd Bryna Tovah Lilja Neah Nike Saga Vanja Svea Freya Malin Ilva Brigt Dagny Eria Gitte Lovis Meta Maren Janna Fenja
Linn betekent beeldschoon Aura Aurora Saga zag ik al staan ook prachtig! Freya natuurlijk godin Ilva (wolf) vind ik ook errug mooi Nog een lijstje gevonden met betekenis http://www.jongensenmeisjesnamen.nl/herkomsten/meisjes/scandinavische/
De katten heetten Loki en Saga, en nichtje heet Ilvi... dus Ylva valt helaas ook al af.. Het is lastig zo, hahaha
Kaia Finja Rune Edda Marlen Kaisa / Kajsa Bryndis Svenja Hege Jørdis Jonna Milla / Mille Thordis Thorvi Birte Mette Dagne
Thora Thyra Tove of Tovi Runa Kari Brenna Ik lees even mee, wij gaan ons nest pups ook viking namen geven voor de stamboom .