We dachten er uit te zijn met de naam Kaj maar omdat er (blijkbaar) meerdere uitspraken mogelijk zijn ben ik op zoek naar alternatieven. Onze dochter heet L.oïs (Loo-is dus). Wij houden van kort, hip, stoer maar ergens ook tijdloos.... 1 of 2 lettergrepen, niet beginnend met de L. Er zijn al zooooveeeeel jongensnamen langs gekomen maar wellicht kom ik nog nieuwe namen tegen. Alvast bedankt voor het mee denken.
Ik vind Kaj erg leuk bij Loïs. Kan me niet voorstellen dat er zoveel uitspraken zijn. Meeste mensen zullen Kaaj zeggen en een enkeling Kaj denk ik. Maar misschien nog: Loïs & Dex Loïs & Sem Loïs & Jax Loïs & Dani Loïs & Ravi Loïs & Seth Loïs & Riff Loïs & Senn Loïs & Cas Zit hier wat bij??
Ik vind Kaj erg leuk! Je moet gewoon een paar keer uitleggen hoe je het zegt en dan weet iedereen het wel. Denk dat je met elke naam wel vragen krijgt. Wij dachten met hele simpele bekende (top 10) namen geen problemen te krijgen en toch wordt nog regelmatig gevraagd hoe je het uitspreekt en schrijft. Maar vind ik zelf niet zo’n probleem. Ik ken trouwens een Kaj en Kai (laatste spreken ze uit als Kaaj), maar meer opties zou ik niet weten.
Dankje, ik kon me überhaupt niet voorstellen dat je Kaj op meerdere manieren kan uitspreken.... Allemaal leuke namen, allemaal de revue gepasseerd helaas niet DE naam maar thanks!
Misschien helpt het je verder: Eloy Art Zeph Vigo Mick Toby Jack Rens Ties Aaron Flynn Nino Karst Ben Ivo Timo Jules Boris Niek
Lastig hè! Ik dacht dan weer dat het altijd als Kaj met korte a uitgesproken werd.. L.oï.s en... Miles Mick Nolan Novan Dex Tex Lex Ties Juul (gewoon met j- of met sj- als je wilt) Quinn Thijmen Mels Melle Faes Terry Duuk Dies Ido Milo (ie) Mylo (ij) Boet Fedor Yannick Kas Guus Melchior Robin / Robbin Wess Wessel Kylian Kyano Thiago Thije Tyler Kyler Jens Rens Vigo (ie) Viggo (ih) Joep Gudo Davey Daley Dexter Oscar