2e kindje zelfde voorletter?

Discussion in 'Babynamen' started by Tupps, Dec 24, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tupps

Tupps Actief lid

Jul 7, 2018
    301
    82
    28
    Female
    Hoe lastig is het als broertjes beiden dezelfde voorletter hebben, zonder 2 naam?

Dus echt beiden

A. Achternaam

Valt t mee of is het echt heel irritant?

2. MMW

MMW Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    1,236
    447
    83
    Dat lijkt me vooral heel vervelend met post en andere administratieve zaken

3. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Voordat je de post openmaakt, heb je inderdaad geen idee voor wie het bedoelt is. Dus ik zou er niet voor kiezen, te verwarrend.

4. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Is bij mijn vriend en zijn broer het geval. Is niet handig!
    Wel op te lossen met een 2e naam maar ja, dat is ook een keuze.

5. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hebben wij. Geeft geen problemen hoor ;) Post voor hen is op 1 hand te tellen in 7 jaar :) er komt echt nog amper post binnen.

6. MMVL

MMVL Fanatiek lid

May 2, 2018
    1,367
    880
    113
    Female
    Amsterdam
    Ik zou het ook niet doen. Lijkt me totaal niet handig. Niet per se alleen voor de post, je hebt ook nog andere situaties waarbij het verwarrend is. Bijvoorbeeld als je voor hen een rekening aanmaakt, dan staan die allebei op naam van A. Achternaam. Niet echt handig. En ook bij de verzekering, huisarts, tandarts, etc.

7. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

Dec 10, 2018
    2,522
    4,780
    113
    Het is gewoon een keuze. Als de post het enige argument is, zou ik het er zeker niet om laten, als het dé naam is. Hier (bij toeval, eigenlijk) iedereen een eigen initiaal, wat dan juist weer maakte dat we heel bewust weer voor een andere letter gaan.

8. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

Nov 24, 2018
    752
    422
    63
    Female
    Zou het niet doen. Hoewel in dit geval de geboortedatum anders zal zijn. Maar wel echt onhandig met instantie en gevoelige dingen. Bij tweelingen zou ik het al helemaal niet doen, want daar heb ik al meerdere problemen gezien in het verleden. Instanties als belastingdienst, gemeenten etc. maken daar zoveel fouten mee. En zie het maar eens ongedaan te krijgen

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    Er was in dezelfde stad iemand met dezelfde voorletters en achternaam als mijn vader. Dat gaf al problemen. Binnen 1 gezin zou ik er niet voor kiezen.

Heb je een reden waarom er geen tweede naam is?

10. Tupps

Tupps Actief lid

Jul 7, 2018
    301
    82
    28
    Female
    We houden niet van een 2e naam die niet gebruikt wordt.

Twijfel twijfel DE naam heeft dus dezelfde letter..

11. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik en mijn 2 broers hebben allemaal dezelfde voorletter en geen tweede naam. Echt nooit gemerkt dat iemand van ons er last van had. Post wordt ook steeds minder omdat veel dingen nu per mail worden gestuurd. Als het dan toch per post komt kan je vaak ook wel aan de afzender opmaken voor wie het bedoeld is. Problemen met instanties hebben we ook nog nooit gehad, ook mijn broers niet. Ik zou het niet zo moeilijk maken en als het voor jullie de naam is gewoon doen.

12. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Ik heb dezelfde initialen als mijn zus, maar wel in een andere volgorde.

En dat alleen al leverde problemen op, bijvoorbeeld bij de salarisadministratie toen we hetzelfde bijbaantje hadden.

Ik ken zat verhalen van mensen met dezelfde voorletter in een gezin die problemen hebben gehad met bijvoorbeeld abonnementen, dat de ene het abonnement opzegde en ze de andere beëindigde.

Ook heb ik eens bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt waar dossiers van 2 broers door elkaar waren gegooid.

Dus als je dan toch voor de naam van jullie kezue wilt gaan, zou ik een tweede naam geven, je gebruikt die naam bij wijze van spreken van de geboorte totdat je kind het huis uitgaat, door heel veel misverstanden voor te zijn.

13. M_L_M

M_L_M Actief lid

May 6, 2017
    166
    84
    28
    Hier ook 2 zoons met dezelfde letter, geen probleem!

14. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Hier twee kindjes met dezelfde voorletters, maar hebben beiden ook een tweede naam! Geeft totaaal geen problemen!

15. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Gewoon doen dan :) Zoals je kan lezen hebben degene die er ook voor gekozen hebben er totaal geen last van.

16. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Onze twee zoons hebben ook dezelfde voorletters. Er komt tot nu toe amper post binnen voor ze en het heeft zeker nog niet voor problemen gezorgd. Ja op pasjes staat dezelfde voorletter, maar aan de hand van de geboortedatum weet ik dan welk verzekeringspasje van wie is. Misschien geeft het de komende jaren nog wel wat problemen, maar voor ons was het dè naam. En ja, toevallig dezelfde voorletter. Als ze straks op zichzelf wonen maakt het niets meer uit.

Share This Page