De overleden vader van mijn man heet John. Nu zijn we opzoek na een jongens en meisjesnaam waarbij we wat van zijn naam kunnen gebruiken in de naam van onze spuit die over enkele weken geboren gaat worden. We weten het geslacht niet. Als eerste hadden we Mayla maar dit heeft niks met zijn vadersnaam te maken. Voor een meisje hadden we vervolgens Jony/Joni maar ik twijfel weer of er geen "leukere" combi te maken is. Jony/Joni/Mayla of toch wat anders...zucht! Voor een jongen vind ik het echt moeilijk omdat ik Juliën (engelse uitspraak) leuk vind...enige vergelijking is de begin letter J... Iemand leuke ideeën of tips?
Voor jullie toekomstige spuit (zie je post!) Voor een jongen: Jonas James Jack Jake Als 'John' als 'Sjon' wordt uitgesproken vind ik Sjors erg leuk voor een meisje, maar daar moet je van houden. Als 'John' als 'Djon' wordt uitgesproken dan vind ik Joan of Joni leuk voor een meisje.
Weet je wel dat yoni (uitgesproken als joni) een ander woord voor vagina is? Voor het geval je dat niet weet, is het misschien handig om dat mee te nemen in de overweging.
John komt van Johannes en afgeleide namen zijn. Jens Sean Jonas Ian Jon Joost Jenna Jinte Jenthe Jolijn Jolina Hanna Janna
Ik zou met de tweede naam vernoemen, tenzij je een roepnaam vind die je echt geweldig vindt die ook nog een vernoeming is. Joni/Yoni zou ik niet doen (reden is al genoemd). Jonna vind ik een mooie en duidelijke voor een meisje. Maar Mayla Joan klinkt misschien mooier? En voor een jongen lijkt ‘gewoon John‘ me prima. Of Jonathan, op z’n Engels uitgesproken ook heel duidelijk.
Wij hadden ook een vernoeming voor johannes nodig. Maar wij kozen het niet als eerste naam. Onze dochter heeft nu als 2de naam Johanne. Als ze een jongen was geweest was de vernoeming Jonas geweest.