Babynaam derde kindje

Discussie in 'Babynamen' gestart door Marielle1993, 30 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    #1 Marielle1993, 30 dec 2021
    Laatst bewerkt: 30 dec 2021
    Welke naam klinkt het mooiste bij de namen van onze andere 2 kids?

    Joël, Anna-Alicia (Anna) & Luca..
    Uitspraak Luuka

    Joël, Anna-Alicia (Anna) & Manuël

    (Onze dochter heet Anna-Alicia maar we korten het vaak af als Anna. Joël wordt uitgesproken op z'n Hollands)

    Bedankt alvast!
     
  2. Zeester85

    Zeester85 Actief lid

    11 jun 2020
    187
    374
    62
    Vrouw
    Joel Anna en Luca! Maar je moet gaan voor de wat jullie de mooiste naam vinden. Want Manuel past ook prima en is erg mooie naam.
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.936
    113
    Vrouw
    Manuel.

    Dit omdat Luca waarschijnlijk veel als Loeka uitgesproken gaat worden.. Manuel is meteen duidelijk qua uitspraak (en kun je evt afkorten naar Manu)
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  4. Aries

    Aries Niet meer actief

    Bij Manuel zou ik het trema achterwege laten, dat voegt in deze naam niks toe.

    Luca vind ik net wat beter combineren, al zou ik het niet in een keer goed uitspreken.
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Kan beiden.
    Persoonlijk vind ik Luca de enige mooie van de twee.
    Daarbuiten denk ik dat Manuel vaker zonder dan met puntjes geschreven gaat worden en je dat best vaak moet verbeteren.
    Wat Manuel dan wel weer als voordeel tov. Luca heeft is dat het meteen duidelijk is dat het om een jongen gaat, terwijl er ook meisjes zijn die Luca heten (dan vaak uitgesproken als Loeka).
    Lucas daarom nog een optie wellicht?
    Als leuke bijkomstigheid: Manuel eindigt net als Joël op -el (terwijl Luca op de -aa klank eindigt net als Anna.. ik vind het zelf wat dat betreft leuker als alle jongensnamen op hetzelfde eindigen).
    Lang verhaal kort: ze hebben beiden wat plusjes en minnetjes. Buiten dat zou ik zelf gaan voor de allermooiste naam van de twee (wat mij betreft dus Luca zoals gezegd).

    Edit: Luca for sure. Hebben ze alledrie twee lettergrepen (ik reken Alicia even niet mee in deze). Bekt toch net even wat lekkerder als je ze tegelijk moet roepen ;)
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  6. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw

    Manuël was de eerste voorkeur (hadden we al een tijd). Maar als je dan eenmaal zwanger bent denk je is er niets anders? Tot ik op luca kwam en het mooi vond klinken zoals je zegt samen met Anna. Joël en manuël lijkt een beetje van 't zelfde maar toch ook weer niet..
    Luca klinkt toch net wat vlotter (en echt meer een naam uit onze comfortzone, mensen zullen dit minder verwachten dan Manuël).

    Daarnaast geven we ook altijd een doopnaam mee.. Naast Luca kunnen we dan nog Manuël gebruiken. Maar naast Manuël vind ik Luca dan weer niet passen..

    De uitspraak is ook wel een lastige kwestie idd. Alhoewel ik het al wel gewend ben. . Joël spreken ze bijna altijd als dzjoel uit, dus Engels. Zelfs door bekenden, mensen blijven toch wel hun eigen draai eraan geven :roflmao:

    Tot nu toe staat Luca Manuël toch op 1, met wellicht Manuël zonder trema.

    Anders zal het Manuël Benjamin worden.
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  7. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Goede tip zonder trema, in principe kan je Manuël moeilijker in het Engels uitspreken dan Joël. Bij Joël wordt het zelfs met trema nog op z'n Engels uitgesproken helaas
     
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Eens met je tweede stuk: Luca Manuel past mooier dan Manuel Luca. Denk dat dat vooral komt omdat bij een naam eindigend op een klinker, een tweede naam beginnend met een medeklinker gewoon het fijnste klinkt.
    En ook dat Manuel eindigt op de -l en Luca ermee begint, zorgt ervoor dat dat net even iets minder vlot over de tong rolt.
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Manuel heeft wel veel weg voor het engelse woord voor handleiding (manual).
    Dus denk dat dat wellicht nog mee gaat vallen qua hoe lastig dat uit te spreken is voor engelstaligen.
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  10. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    #10 Marielle1993, 30 dec 2021
    Laatst bewerkt: 30 dec 2021
    Ja precies, maar de Nederlanders zullen het niet zo snel op z'n Engels uitspreken als ze met Joël doen :)
     
  11. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Beiden namen erg mooi.
    Maar Luca net wat mooier. Maar hoor je veel.
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  12. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.290
    7.250
    113
    Allebei mooi en passend!

    Als je voor Luca gaat hebben alle namen 4 letters. Ik ben daar nooit zo van, valt voor mij in dezelfde categorie als alle namen met dezelfde beginletter etc.
    Dus daarom zou ik voor Manuel kiezen!
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina