Hoi! 35 weken zwanger en ineens toch de twijfel over de jongensnaam. Al ver in het begin van mijn zwangerschap stond de jongensnaam Sjors op ons lijstje, toen waren we wel enthousiast, maar doordat ik deze naam volgens mij hier een keer gedropt had, werd de naam als “ouderwets en niet meer van deze tijd” genoemd. Daar was ik van ‘geschrokken’ want ik wil niet perse een ouderwetse naam aan een jongen geven. Dus toen ging de naam weer van de lijst. Toch komt de naam ineens weer bij ons op en vinden we hem toch wel stoer en leuk. Dus eigenlijk nog een keer jullie mening: wat vinden jullie van de jongensnaam Sjors en welke associaties roept dat bij jullie op? (Ik lees de naam trouwens niet als George, dat vind ik toch echt een andere uitspraak) Alvast bedankt!
Ik vind de naam inderdaad oudbollig, en niet echt meer van deze tijd Maar jullie moeten doen wat voor jullie goed voelt!
Ik ken ook jongeren die zo heten, ik vind hem niet per se ouderwets. Het is niet mijn smaak, maar ik vind er ook niks mis mee.
Bij de naam Sjors denk ik aan een oudere man. Ik kan mij hierbij geen baby of kind voorstellen, sorry..
Ik ken een paar studenten met de naam Sjors en dat zijn allemaal vlotte, leuke jongens. Het is maar net welke associaties iemand met een naam heeft. Laatst was hier een topic waarbij iemand op zoek was naar “vlotte namen” en vervolgens imo alleen maar oubollige namen mooi vond. Als jullie Sjors mooi vinden, zou ik dat gewoon doen. Ik vind het trouwens niet oubollig. Niet zo mijn smaak, maar een prima naam.
Leuke naam . Positieve eerste asociatie. Niet oubollig. Ik ken geen enkele oude vent die Sjors heet en kan me hier ook niks bij voorstellen. In tweede instantie denk ik wel aan het werkwoord sjorren, wat misschien wat plaaggevoelig is. En ik ken verder niemand met deze naam.
Heb je in de tussentijd een andere naam in gedachten gehad en zou je die willen delen? Probeer je niet te veel aan te trekken van andermans associaties. En bedenk je; bij iedere naam valt een associatie te bedenken, echt. En dan vind ik 'oubollig' echt een milde variant van een associatie hoor.
Ik ken geen oude mannen die Sjors heten, ken alleen maar kinderen die zo heten. Voor mij dus geen gedateerde naam. Enige minpunt voor mij is dat er ook meisjes Sjors heten en ik hou niet van uniseksnamen.
Ik vind de naam niet zo leuk, moet aan Sjors en Sjimmie denken maar oubollig vind ik hem nou ook weer niet
We hebben ook nog Thijmen, Sef of Merijn. Dat zijn ook leuke namen maar ik vind nu even dat Sjors lekker bekt zeg maar haha, en kort en krachtig is.
Sjors stond ook altijd op mijn lijstje, maar niet bij mijn man. Toen ons konijn maar zo genoemd paar jaar terug Op de school van onze zoon zit ook een Sjors. Lekker stoer, blond ventje. Ik blijf het een mooie naam vinden. Niks ouderwets aan...
Ik vind persoonlijk Sjors niet leuk. Ik denk meteen aan schors van boomschors. Maar ja ik vind gewoon heel veel jongensnamen niet echt leuk bijzonder. Ben er zelf ook over aan het denken want ben zwanger van de 5e. Heb 4 meiden maar voor een jongen nog niet echt een idee. Gelukkig heb ik nog een paar maanden.
Ik vind het geen leuke naam, een beetje suffig, kan het niet goed uitleggen. Moet ook steeds aan rapper Sjors denken
Prima naam. Vind hem niet prachtig, niet perse mijn smaak maar geen negatieve of oubollige associatie bij. Zie een stoer ventje bij die naam. Of Sjors uit GTST (Inge schrama ofzo?) Gewoon doen als je het een leuke naam vindt!