Ha allemaal, Welke naam vinden jullie het leukst? Heel benieuwd! Alvast bedankt voor het stemmen! Een comment welke naam je écht leuk of écht niet leuk vindt, is ook heel welkom. Of welke naam je anders uit zou spreken dan het rijtje hieronder. Dank!! Uitspraak: Lunar = luu-nar Lio = lie-o Rowin = ro-win Roas = roo-as Revin = rev-in Revan = rev-an Groetjes, BigBabyWens
Bedankt voor je reactie! Ook juist fijn om van iemand te weten die niet van dit soort namen is, wat dan de leukste zou zijn in diens optiek
Je mag maar 2 stemmen uitbrengen en heb daarom Lunar en Lio gestemd, maar Rowin vind ik óók heel erg leuk Revin vind ik niks. Ken ook een kind dat zo heet, maar kan er maar niet aan wennen als naam. Daarnaast heb je de al langer bekende naam Kevin, waarbij je kef-fin zegt.. en dan wordt het bij Revin ineens weer réé-vin, terwijl het op papier maar 1 letter verschilt. Best verwarrend denk ik voor sommigen. Rèvan: ook niks i.m.o. Klinkt zo mogelijk nóg meer als een geknutselde naam (sorry) Roas: neejjjjj…! Boaz is verre van mijn smaak, maar tenminste nog een bekende bestaande naam. Tegenwoordig zijn er (tenminste hier in de omgeving) zóveel jongetjes die íets met -oas/ -oaz genoemd worden, dat ik de logica niet meer snap. Boaz/ Joas/ Noaz en dus ook Roas.. brrr. Als je graag een naam met -oa- erin wilt, dan prefereer ik zelf persoonlijk Joah ver, vér boven alle anderen. Alleen Joah en verder niet, zo ver PS: Rowin is een naam die ook wel als een knip- en plak naam over kan komen (kruising tussen Rowan en Robin), maar bij hoge uitzondering -want: normaal een hekel aan knutselnamen- vind ik deze combinatie wél leuk
Hee! Super leuk dat je zo enthousiast bent over Lunar, Lio en Rowin, dankjewel!! Tof om te horen (Rowin is trouwens niet helemaal knip en plak want het is echt een bestaande naam in Engeland, maar ik snap je associstie wel heel erg, haha) Bedankt voor je mening ook over Revin en Rèvan! Wij zouden dat uitspreken als Rè-vin. Dus echt de Rè van Rens, en vin van een vis zeg maar. Dus geen Reffin of Reevin. Maar ik denk dat veel mensen het helaas verkeerd uitspreken of indd niet kunnen wennen door de Kevin associatie… Zelfde met Revan. Die is trouwens ook niet geknutseld, maar een naam uit het (verre) oosten. Alleen hier super onbekend, en daardoor nogal risky. Ik wil wel graag dat mijn kind op papier Europees overkomt, maar blijf Rev… heel mooi vinden. Er zei iemand op een ander forum net; “waarom dan niet gewoon Rev?” En nu ben ik dat even aan het exploreren in mijn hoofd Hahahaha bedankt voor je visie op Roas! Eerlijk: ik heb echt helemaal niks met Joah / Jonah / Jonas / Noah En vind Joas en Boas ook te zacht. Maar Roas super stoer qua klank. Kan het niet uitleggen. Smaak dingetje denk ik dan Het helpt vast ook dat ik geen Joas en Boas en Noas ken, dan was hij voor mij ook geen optie meer denk ik Super bedankt voor je uitgebreide respons!
Revin gestemd maar ik zou het idd als Reevin uitspreken. Als je Revvin wil zou ik het als Rèvin schrijven. Overigens ken ik ook de jongensnaam Lèvin, misschien vind je dat ook wat?
Lio gestemd, niet mijn smaak maar uit het rijtje de beste keuze voor mij. Ik vind de eerste 3 geknutseld lijken, en daar hou ik niet van. Ik denk aan Rowen, Kevin, Boaz. Bij Lunar moet ik aan de ruimtevaart denken terwijl ik dat bij de meisjesversie Luna dan weer gek genoeg helemaal niet heb.
Dankjewel voor je mening! Vind jij Rèvin net zo leuk als Révin? We hadden het accent weggelaten vanuit de logica dat mensen het vast als Kevin zouden benaderen, maar spellingstechnisch is Reevin natuurlijk logisch omdat er geen Revvin of Rèvin staat! Lèvin vind ik zeker ook heel leuk!! Dankjewel voor de tip! Ik had hem al op ons lijstje staan toevallig, maar we vonden Revin net wat leuker!
Bedankt voor je visie op de namen! Super fijn en nuttig ook Ik snap je feedback / opmerkingen en neem ze mee!
Ik wilde er eigenlijk 3 kiezen. Gestemd voor Lunar en Lio, maar als het er 3 zouden mogen zijn had ik ook Rowin gekozen. Revin vind ik niet leuk omdat ik twijfel of het 'Kevin met een r' isnof ree-vin. Zelfde heb ik met Revan. Roas vind ik opzich nog wel oké, maar ik vind de klank niet zo mooi met die harde R ervoor denk ik.
Nee, ik vind Révin leuker dan Rèvin. Ik denk ook dat dat komt doordat ik een Revi ken en die naam ook gewoon als Reevi wordt uitgesproken.
Lunar vind ik een naam voor een restaurant of botenclub ofzo (als je naar mijn associaties vraagt haha). Rowin gestemd omdat ik die het mooist vind klinken en geen achterbuurt associatie mee heb zoals met sommige van de andere namen wel
Dankjewel voor je nuttige reactie!! Wat fijn en handig om te weten en zo meer inzicht te krijgen Hartstikke bedankt!
Bedankt voor je reactie! Fijn te weten wat het meest aanspreekt bij iemand die juist niet van dit soort namen is
Haha wat een grappige associaties bij Lunar. (Eerlijkheid wordt enkel gewaardeerd!) En top om te weten van Rowin, leuk! Bedankt voor het delen! Mag ik vragen bij welke andere namen je een achterbuurt associatie hebt? Dat vind ik nuttige info, want wij zijn niet echt achterbuurt-mensen