Weer een topic over een jongensnaam… Wie oh wie kan ons helpen? We houden van Friese/Hollandse namen die niet perse vaak voorkomen, liefst zo fonetisch mogelijk. We hebben al een zoon die Hidde heet. namen die nu op ons lijstje staan: Seppe Jins (vinden we eigenlijk het leukst) Tieme
Ik ben ook fan van Jins! Ik ken er één en weet van twéé. En anders zou ik ook als allereerste Jitse opperen, net als @Narcisje heeft gedaan M’n man heet zo En vind dat nog altijd een hele frisse, vrolijke naam! Gaat maar niet vervelen Misschien naast Hidde ook nog: Rinze Jelte Jesper Jelmer Jelle Melle Jesse Ferre Perre Douwe Anjo Ids Quinten weet ik de herkomst niet precies van, maar vind ik wel mooi passen naast Hidde in ieder geval Dito met Thijmen!
Mels Dies Nils Jent /Jelt Tobe Miel Ole Jorne / Jorn Maas Jeppe Teije / Thije Siebe Joes Borre / Bor Ebbe Tijn Iben / Ibe Niet allemaal Fries / Hollands, maar ik vind veel Scandinavische namen ook goed in dit rijtje passen.
Ferre, Jeppe en Perre vinden we erg leuk! Leuk om reacties op Jins te zien, soms twijfelen we of het niet een te aparte naam is. Dat mensen het gaan verwarren met Jens.
Ik vind Jins een erg leuke naam. Origineel, maar zeker niet te apart. Klinkt ook mooi naast Hidde. Dat blijf ik overigens ook een prachtige naam vinden. Zelf ken ik een Hidde met broer Hessel en een Hidde met broertje Marijn.
Jilles Daaf Jerre Loek / Loet Joppe Rins Kalle Tiebe / Tibe Faas Espen Pelle Fosse / Fos(s) Jouke Diem Otte
En misschien niet Fries, maar wel zelfde klankhoek: Tjerre Kjeld Knut Joes Jorijn Jort Rijn Sevijn Brent Ward Jint
Hidde & Jins vind ik trouwens heel leuk! Hidde & Jan of Hidde & Gijs / Gisse / Gideon ook Tieme en Seppe vind ik ook leuk en origineel, maar door de -e uitgang ietsje meer jut & jul gevoel