Help! Ik ben bijna 20 weken zwanger van ons vierde kindje. We willen het geslacht niet weten. We hebben al een prachtige jongensnaam waar we echt heel blij mee zijn, maar nu de meisjesnaam nog. We komen er gewoon niet uit! Onze andere 3 kids hebben namen met twee lettergrepen in de trant van Judah, Mika en Luna (wel wat minder bekende namen, de echte deel ik liever niet ivm herkenbaarheid). Ik droom van een meisje Katy of Pippa, beide vindt mijn man echt heeelemaal niks. ‘Zo kun je een kind toch niet noemen…’ We zoeken dus eigenlijk een naam die hierbij past, twee lettergrepen is leuk maar geen must. Olivia vinden we beide prachtig maar vind ik toch wel erg lang en ‘statig’ bij de rest. We hebben nog even de tijd maar ik zou zó graag voor één keer op tijd de namen vast hebben staan (bij de andere kids lukte dit rond 38 weken). Hopelijk hebben jullie wat nieuwe input voor ons! Alvast bedankt!!
Malia Fajah Gaia Peyton Paisley Priya Kelsey Liva Hailey kendell Abbey Oaklyn Jolie Mayra Senna Moira Ruby Gaby Veda Ashley Channah Phoebe Vieve Avery Dewi Fallon Grace Leyla Loiza Maite Sifra Zara Zola Joya
Wauw wat een lijst, dank je wel! Senna vind ik erg leuk, Zara en Zola ook. Engels vindt mijn man minder en wordt hier in de omgeving vaak ook belabberd uitgesproken
Heb ik ook al aan gedacht maar Livia klinkt in mijn hoofd niet ‘af’ en Liva vind ik qua klank minder.
Aylin Xaja Xenia Ziva Nya Deja Celah Nimue Zosja Shae Nadia Aimee Gioya Raisa Jaira (Jaaj-ra) Inaya Novee Indy Louen Solenn Alyssa Alana
Lova Nena Reza / Reva Ayla Donna Neva / Niva Terra Elva Lilja (liel-ja) Nonna Nala Selah / Sera Noya Isha Kaya / Kaja Thirza Jonna Kyra / Kira Lissa Jula Nola / Nova Runa Jana Mea / Meja / Meya
Hoihoi, dank je wel voor je ideeën! Nya vind ik erg leuk. Aimee en Indy staan beide op mijn lijst maar vindt mijn man niet echt super. Novee vind ik ook leuk, ga ik opschrijven!
Reza is leuk! Nala en Kira heb ik beide al voorgesteld, vind mijn man helaas niks. Jula vind ik ook leuk maar lijkt teveel op de naam van onze oudste. Runa ga ik ook even noteren.
Dank je! Van jouw rijtje vind ik Livvy heel erg leuk. Ik had Nikki genoemd, wat mijn man ook leuk vindt maar helaas heten best veel mensen in onze omgeving zo dus valt de naam toch af. Livvy vind ik een goed alternatief, Ziggy vind ik ook geweldig. Ga ik noteren!
Izzy Venna Roxy Diede Novi / Nowi / Nomi Ronja Loa Iva Jade (NL uitspraak) Imme Rhodé Fenja / Finja Nona Milla Zinzi / Zenzi Vicky Lora Febe
Veda Flora Flore Nina Ronja Milea Meva Brynn Jessie Jola Hanne Laure Laura Fenna Julia Fenne Yara Enya Robin Elena Mirte Mirre Sofia Sofie Ymre Jinte Jente Rune Lune
Ben trouwens even benieuwd. Ik vind de naam Maddie ook erg leuk. Mijn man in principe ook (ondanks het feit dat het Engels is) maar hij heeft meteen de associatie met het vermiste meisje Maddie. Ik stiekem ook een beetje al denk ik dat dat snel over gaat als je kindje echt zo heet. Wat vinden jullie hiervan? Moeten jullie ook meteen hieraan denken en wat denken jullie, verdwijnt zo’n associatie als je eigen kindje de naam krijgt?
Ik dacht er niet meteen aan maar toen ik je stukje las wel en dan krijgt de naam toch een bepaalde lading vind ik.
Ik heb die associatie niet. Ik ken een Maddy en nooit die link gelegd. Ik denk omdat het vermiste meisje in Nederland vooral bekend is als Madeleine (McCann)? Ken overigens ook een Madeleine, maar daarbij ook niet de associatie, omdat het bij haar op z'n Nederlands uitgesproken wordt (maaduhleinuh)