Jongensnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Sofia123, 14 mrt 2025.

1. Sofia123

Sofia123 Nieuw lid

14 mrt 2025
    1
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben op zoek naar een jongensnaam die zowel in NL als in Arabische landen past en goed uitgesproken kan worden. We hebben nu de naam Kinan, maar ik twijfel nog.
    Wat zijn jullie associaties met deze naam?

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik las eerst Kiran en toen ik het eenmaal goed las dacht ik aan konijn :oops:

Wat vind je van:

Soufyan
    Ferran
    Rayan
    Nordin/ Nourdine
    Aydin
    Idris
    Malik
    Louay
    Khalid
    Emir
    Yassin/ Yassine
    Jamiel
    Jamal
    Alawi
    Suleyman

En er is er één die ik meeega mooi vind, maar iedere keer weer vergeet :roflmao:
    Misschien kom ik hem nog tegen in de lijstjes die hierna worden geplaatst ;)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind kinan mooi :) maar dat komt misschien ook door gewenning van een leuke klasgenoot van mijn dochter vroeger - die heette Kenan... die vind ik dus ook leuk... maar ook:
    Tamir
    Adem
    Dayan

-

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    ik ken de naam als Keenan; zelfde klank, maar vind het wel een ander soort naam. Kinan lijkt me een prima naam, maar vind Kiran mooier en fijner uit te spreken. :)

Andere namen die ik mooi vind:
    Amir/Emir
    Imran
    Sami
    Aydin/Aidan
    Naïr
    Senn
    Ferran
    Louay
    Siraj

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Edit

6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Dit past wel een beetje de opmerkelije namen-lijstje maar dan de Arabische versie: betekent simpelweg 'ook'. Oh en die Ferran van @hummeltje5 ook wel, dat betekent namelijk muizen :oops:

Ik zou het bij Kinan houden denk ik :)

Milena92 vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ferran past goed in het rijtje natuurnamen dan. :D En bv. Floor oid is internationaal ook gek. En ik weet nog dat ik vroeger Melek ‘gek’ vond. Bij bv. Vajèn vond ik de betekenis zelf wel echt problematisch en viel de naam om die reden voor ons af.

Zuul en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Ik had het er laatst nog met een vriendin uit Australië over, haar man is half Nederlands (maar spreekt geen Nederlands). Ze is best wel geïnteresseerd in het Nederlands: de namen, de taal, enz. Toen realiseerde ik me hoeveel Nederlandse namen eigenlijk gek zijn internationaal gezien. Joke, Lies, Harm, Greet... Maar ook bv Taco (al is dat geloof ik een Friese naam). Ook nog zo'n grappige: Thom. Dat betekent namelijk knoflook in het Arabisch :roflmao: Nu weet ik wel dat het over het algemeen als Tom wordt geschreven, maar bv in Marokko wordt de th-klank meer een t-klank en is dus zelfs Tom knoflook.

NiekeKris vindt dit leuk.
  9. Plopjes

Plopjes Lid

17 feb 2025
    88
    68
    18
    Vrouw
    Ik vind Kinan mooi! Geen associaties hier.

Sofia123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina