Ik ben op zoek naar een jongensnaam die zowel in NL als in Arabische landen past en goed uitgesproken kan worden. We hebben nu de naam Kinan, maar ik twijfel nog. Wat zijn jullie associaties met deze naam?
Ik las eerst Kiran en toen ik het eenmaal goed las dacht ik aan konijn Wat vind je van: Soufyan Ferran Rayan Nordin/ Nourdine Aydin Idris Malik Louay Khalid Emir Yassin/ Yassine Jamiel Jamal Alawi Suleyman En er is er één die ik meeega mooi vind, maar iedere keer weer vergeet Misschien kom ik hem nog tegen in de lijstjes die hierna worden geplaatst
ik vind kinan mooi maar dat komt misschien ook door gewenning van een leuke klasgenoot van mijn dochter vroeger - die heette Kenan... die vind ik dus ook leuk... maar ook: Tamir Adem Dayan -
ik ken de naam als Keenan; zelfde klank, maar vind het wel een ander soort naam. Kinan lijkt me een prima naam, maar vind Kiran mooier en fijner uit te spreken. Andere namen die ik mooi vind: Amir/Emir Imran Sami Aydin/Aidan Naïr Senn Ferran Louay Siraj
Dit past wel een beetje de opmerkelije namen-lijstje maar dan de Arabische versie: betekent simpelweg 'ook'. Oh en die Ferran van @hummeltje5 ook wel, dat betekent namelijk muizen Ik zou het bij Kinan houden denk ik
Ferran past goed in het rijtje natuurnamen dan. En bv. Floor oid is internationaal ook gek. En ik weet nog dat ik vroeger Melek ‘gek’ vond. Bij bv. Vajèn vond ik de betekenis zelf wel echt problematisch en viel de naam om die reden voor ons af.
Ik had het er laatst nog met een vriendin uit Australië over, haar man is half Nederlands (maar spreekt geen Nederlands). Ze is best wel geïnteresseerd in het Nederlands: de namen, de taal, enz. Toen realiseerde ik me hoeveel Nederlandse namen eigenlijk gek zijn internationaal gezien. Joke, Lies, Harm, Greet... Maar ook bv Taco (al is dat geloof ik een Friese naam). Ook nog zo'n grappige: Thom. Dat betekent namelijk knoflook in het Arabisch Nu weet ik wel dat het over het algemeen als Tom wordt geschreven, maar bv in Marokko wordt de th-klank meer een t-klank en is dus zelfs Tom knoflook.