Hallo, wij zijn op zoek naar naampjes (voor we het geslacht te weten komen zouden we toch twee naampjes willen hebben). Mijn man en ik hebben in een voornamenboek elk wat uitgezocht. Voor een meisje zouden we al beiden iets mooi vinden. Maar een jongensnaam is blijkbaar moeilijker. Het boek is al wat ouder (bibliotheek he) en ik vroeg me af wat tegenwoordig gangbaar is. Welke jongensnaam nemen jullie, of hoe noemt jullie zoontje, of het kindje van je zus, broer, vriendin.
voor namen hoef je eigenlijk geen boek meer bij de bieb te lenen, want met google kom je ook al heel ver. tik bijvoorbeeld maar eens 'babynamen' in en je zult zien dat je uit heel veel linken kan kiezen. ook wil je weten welke jongennamen gangbaar zijn. op de deze site kan je een naam opzoeken (of intikken) en ook zien hoeveel kindertjes in nederland er dit afgelopen jaar zijn geboren die ook deze naam hebben gekregen: http://www.babynamen.nl/index.php?page= ... =advsearch misschien is het wat makkelijker meedenken als je zegt van welke soort namen jullie houden? succes!
Onze zoon noemt KEANO. We hebben eerst een lijstje gemaakt met namen die we mooi vonden. Ik één en mijn man één. Bij mij ging het tussen Keano Yelle Jayden Lars Bij mijn man stond er alleen maar Keano. Dus de keuze was snel gemaakt! Veel succes
Mercie voor de reacties. We zullen zeker es kijken op de link. Wij hebben dat ook gedaan met die lijstjes, grappig, bij mijn man staat ook lars! Maar ik zoek iets lievers. Keano is wel mooi. Nog mensen? Wat gebruiken jullie! We zoeken geen te lange, maar toch lief klinkende naam.
Ons ventje heet Ties. Als hij eens een keer een broertje zou krijgen, wordt dat waarschijnlijk Sieb of Jurre.
Als die van ons een jongetje zou zijn, zouden we hem Ruben hebben genoemd. Het zoontje van vrienden van ons heet Sem, dat vind ik ook wel een heel lieve naam (staat wel erg hoog in de top-10, maar dat staat Ruben ook).
Deze jongensnamen komen in mijn omgeving voor: - Bart - Thom - Reinoud - Stan - Folkert - Wout Echte Hollandse namen
heb hier inderdaad al mooie namen zien staan. Even met mijn ventje meekijken. Merciekes, en laat nog altijd maar komen he.