Hoi hoi, Wij komen maar niet uit de namen en ik heb het gevoel dat ik op moet schieten! We weten niet of we een jongen of meisje krijgen. Voor een jongetje hebben we R.ubin (deze staat vast). En voor een meisje?? Mijn doopnaam is X.anthe en mijn vriend vind dit leuk voor een meisje. Maar ik weet het dus niet. Iemand nog een idee voor een meisjesnaam? En wat vinden jullie van R.ubin en X.anthe? We houden van apart, maar wel makkelijke namen en nederlandse uitspraken.
Maar apart in de zin van is leuk, of apart in de zin van tja apart Ik weet dus niet of ik het nou leuk of niet leuk vind.
Ik vind het leuke namen! Inderdaad apart, maar toch makkelijk en een Nederlandse uitspraak. Precies het soort naam waar wij zelf ook voor gekozen hebben (als je wilt weten voor welke namen wij gekozen hebben, dan wil ik je best een pb sturen ). (Al zou ik zelf ipv Rubin voor Ruben gaan...die naam stond bij ons ook op het lijstje. Maar dat is natuurlijk weer een meer voorkomende naam. )
Xanthe vind ik mooi! Vind jouw eerste naam trouwens ook mooi, ik hou van Friese meisjesnamen. Rubin vind ik weer niks. Komt op mij onduidelijk (is het een jongens- of meisjesnaam) en geknutseld (wij vonden Ruben of Robin te populair en wilden graag origineel zijn) over.
Rubin vind ik erg leuk! Aan Xanthe moet ik wennen, maar de achterliggende reden vind ik meer dan mooi!!
Rubin vind ik niet mooi. Een beetje "fout" origineel. Ik vind het ook meer een meisjesnaam?! Xanthe vind ik daarentegen een prachtige, originele naam!
Ik vind Xanthe ook erg mooi en origineel. Rubin dan weer niet, maar ik vind Robin en Ruben ook niet zoveel aan.
Rubin vind ik juist weer leuk. Jouw 2e naam als 1e naam voor je dochter... tja, ik weet het niet. Maar ik kan moeilijk vergelijken, mijn doopnamen zijn sowieso niet geschikt . Rubin en Xanthe past wel, maar ik vind Xanthe niet zo leuk (sorry ) en wat moeilijk uit te spreken door de ks klank.
R.ubin is toch echt een meisjesnaam. Maargoed Robin kan natuurlijk ook voor een meisje Dus waarom R.ubin niet. X.anthe twijfel ik zelf heel erg over. Iemand nog ideeën voor een meisjesnaam voor ons?? De jongensnaam staat vast, vind het wel leuk jullie meningen te lezen. (de naam van ons zoontje, J.ulan, vond ook niet iedereen iets hier toendertijd)
Nou toe maar, heb deze idd 1keer op zp genoemd hihi.. Leuk dat je dat onthouden hebt! Trouwens, als mijn broertje een meisje was geworden was het Amarens geworden
Jouw ouders hebben gewoon goede smaak! Amarens zou ik graag aan mijn dochter willen geven maar 1. wij hebben geen dochter gekregen 2. mijn man vindt deze naam niet mooi.