Vraag vernoeming (meedenkers gevraagd)

Discussie in 'Babynamen' gestart door Imensa, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

Hallo meiden,
    Omdat ik wat bekenden op zp heb zitten, vraag ik Imensa een topic voor me te openen. Ik ben zelf al even lid maar wil niet dat bekenden weten wat we gaan krijgen en al helemaal niet wat de naam zal gaan worden.
    Wij verwachten in juni een dochtertje. Als het een zoontje zou zijn geweest, hadden wij hem willen vernoemen naar zijn overleden opa (mijn vader). Dit is dus niet het geval.
    We kunnen onze dochter niet vernoemen naar mijn vader want dan zal ze dezelfde naam als mij krijgen. Mijn pa heette Stephan en ik heet Stephanie.
    We hebben samen de naam Esmae uitgekozen voor onze dochter/zusje. Toch wil ik haar iets van opa meegeven maar is het raar als we haar Stephanie als tweede naam geven? Het is mijn naam, misschien staat dat een beetje gek. En onze andere dochter heeft geen tweede naam. Is dat dan niet raar?
    Zouden we dan voor Stephanie gaan of zeg je doe dan Stéphanie zodat het toch net ff anders is?!
    Een hoop vragen dus... Graag jullie mening! En andere tips voor tweede namen zijn ook zeker welkom. Mijn pa zijn namen waren Stephanus Petrus Maria.
    Alvast dank voor jullie reacties en Imensa bedankt voor het posten!

2. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet gek hoor, andere opties zijn
    Steffie, stephana, of misschien naar de andere namen Petra, marie, maria zoiets?

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Ik vind het helemaal niet raar, wel mooi juist, zo'n naam die meerdere generaties meegaat.

4. Mamabydream

Mamabydream Actief lid

11 jan 2014
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super leuk juist, jouw vader, dan jij, dan je dochter en dan.....

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik vind het niet raar, maar zou dan zelf gewoon voor Stephan gaan, vind dat dat als 2e naam best kan voor een meisje, ook al is het een jongens naam. Zo is het wel duidelijk je vader en niet na jou vernoemd.

Wij hadden beetje hetzelfde issue. Wilden 2 doopnamen geven, voor een meisje beide oma's ( waarvan 1 overleden ) voor een jongen beide opa's. Nu krijgen we een meisje maar wat nou als de 2 e dat ook is? Mochten we een 2e krijgen. Dan zijn " alle vrouwennamen " al vergeven. Dus we hebben er nu voor gekozen om ons meisje na haar overleden oma te noemen en na mijn vader.

Dus dat waren onze ideeen erover. Vandaar dat ik vind dat esmae Stephan ook prima kan

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind Esmee Stefanie mooi! En de gedachte er achter ook!

7. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Nee, dat is helemaal niet raar.

Stephanne vind ik ook nog een mooie vernoeming. Maar Stephanie is ook prima.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind Esmee Stephanie ook een hele mooie naam. Eventueel inderdaad Steffie.

Willen jullie Esmee echt als Esmae schrijven? Waarom als ik vragen mag? Zorgt in mijn ogen namelijk alleen maar oor verwarring. En ze zal altijd haar naam moeten spellen en uitleggen..

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik krijg net een berichtje

we hebben een keus gemaakt! Dankzij één van de meiden die mee heeft gedacht! Het topic mag gesloten worden.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Een vriendin van mij heet naar haar moeder. Haar dochtertje heeft die naam als 3e naam, maar dat is dus naar haar oma, niet naar haar moeder.
    Gewoon doen dus!

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina