Ik twijfel, ik zou me dochter graag Hope willen noemen omdat ik zwanger ben geworden met hoop. Maar Fleur vind ik ook een leuke naam. Mijn dochtertje van 1, heet Rose. Maar me ex wilt onze nieuwe dochter Bloem noemen. Wat vinden jullie?
Ik zou voor een Engelse naam gaan, dat past goed bij grote zus. Ik vind Hope ook symbolisch een mooie naam, aangezien je schrijft over je ex, waar je zwanger van bent.
Summer! De mooiste los èn bij Rose ♡ Hope hoor ik altijd bij donkere gezinnen. Zou zelf erg verbaasd zijn een blanke Hope tegen te komen. En vind 'm ook een beetje trashy eerlijk gezegd. Bloem zo cheesy. En klinkt wat snauwerig. Daarnaast moet ik aan Angela Schijf denken met dochter Bloem Fleur op zich "oké" maar wel een tikkie saai en te vaak gegeven. Naast Rose staan Fleur en Bloem ook niet zo mooi op papier. Evenals Hope want dan hebben ze beiden 4 letters waarvan de 2e een o en de laatste een e. Tikkie te jut en jul (soms vind ik zoiets juist wèl erg mooi, maar hier is het tè naar mijn zin).
Ik vind Rose en Fleur, evenals Rose en Bloem, veel te bloemerig. Hope vind ik qua klank en op papier erg veel op Rose lijken, dus stem ik Summer. Vind ik super! En past leuk bij Rose.
Hope is prachtig! Ook naast Rose. Bloem vind ik echt té, zeker naast Rose. Dan is Fleur beter, of Lily misschien.
Van de 4 namen vind ik Summer het best passen. Fleur vind ik een mooie tweede. Bloem vind ik vreselijk en Hope zoals hierboven al gezegd een beetje tokkie. Misschien nog Poppy
Bedankt voor de reacties! Hope vind ik mooi omdat het veel betekent en ik me vast hou aan hoop! Zowel ik als mijn ex hebben een echte Hollandse achternaam. Bloem vond ik wel leuk voor een baby maar niet als ze later 30 jaar oud ergens gaat solliciteren. Fleur hoor ik inderdaad vaak. Summer vind ik leuk omdat ze in de zomer uitgerekend is. 24 juni
Zo te lezen is dat dan de naam die je als eerste af kunt strepen van je lijstje Vwb. die zin erboven: hier ook een hollandse achternaam maar kindjes met frans/latijnse voornamen. Zegt niet perse wat. Als het mooi matcht, dan matcht het mooi
Ohjee, lang verhaal kort te maken. Ik ben zwanger geworden door de morning after pil heen. Van mijn ex die ons achter had gelaten door voor zijn familie te kiezen (moeders kindje) ze hebben me in de 1e zwangerschap gepest en geterroriseerd. Geen idee waarom maar ik was niet goed genoeg voor hun enige zoon! Hij kwam terug na 3 maanden, dat hij zoveel van ons hield, spijt had en nu voor zijn gezin zou kiezen. En ik wou me gezin compleet, dus heb ik hem nog een kans gegeven. Die hele periode hield ik hoop. Hoop dat me gezin bij een zou zijn, ik hoopte dat hij zijn beloftes zou nakomen. En hoe stom ik me ook voel, heeft hij ons weer in de steek gelaten. Zijn familie wist niet dat we terug waren bij elkaar. En toen ze erachter kwamen hem weer helemaal ingepalmd, en heeft hij voor hun gekozen. En nu nog steeds hou ik hoop, hoop dat hij wegblijft. En hoop dat alles goed komt voor mij en de kids . Dit was het kortste versie... Dit is een jarentraject geweest, waarin ik helemaal kapot ben gemaakt en heb het overleefd door me vast te klampen aan Hoop.
Fleur vind ik een super leuke naam, maar niet zo passen bij Rose. Bloem vind ik ook niet mooi passen en ook gewoon niet zo’n leuke naam (een bloem is een bloem, geen kind). Hope en Summer passen goed bij Rose, maar vind ik niet zulke leuke namen. Lily vind ik heel mooi en heel mooi bij Rose!
Of misschien Daisy? Al vind ik Lily leuker. Ivy vind ik ook mooi bij Rose (maar betekent klimop, dus niets met bloemen ofzo).