Ik heb jullie een paar keer om hulp gevraagd voor onze naamkeuze. We denken er nu wel uit te zijn (haha, zijn we lekker vroeg mee, maar ik vind het heel fijn om al snel de namen te weten, ook omdat dat het concreter maakt. Maar ook omdat ik het graag wil weten voor we weten of het een jongetje of meisje is, omdat ze het toch mis kunnen hebben en we dan in elk geval bij beiden een leuke naam hebben ) Voor een meisje kiezen we waarschijnlijk toch M.arie-L.ouise, ondanks dat we een nichtje hebben dat M.arie heet. We vinden het gewoon een ontzettend leuke naam en willen heel graag naar Maria en een Luigi vernoemen. Dus dan is dit een hele leuke naam! Voor een jongen kiezen we waarschijnlijk voor L.odewijk, vernoemd naar dezelfde Luigi. Iedereen bedankt voor het meedenken!
Niet allemaal hele positieve reacties, maar wel grappig dat sommige dingen die als negatief aan de namen worden aangedragen wij juist wel positief vinden. Zoals "ouderwets". Wij vinden ze niet ouderwets, maar wel klassiek: ze konden 100 jaar geleden, maar nu nog steeds. Wij houden wel van charmante evergreennamen . Onze oudste twee heten dan ook E.mmy en J.ozefien. En de naam van onze zoon B.en wordt, denk ik, ook al tijden gegeven. Ik ben het er wel mee eens dat ze voor een baby'tje wat zwaar zijn, maar ja, je bent maar 1 jaartje van je leven baby, en daarna natuurlijk nog een tijdje kind, maar het grootste gedeelte van je leven, als het goed is, volwassen. En voor een wat ouder kind vind ik de namen ook al helemaal passen. En ach, voor een baby'tje vind ik ze zelf ook wel schattig eigenlijk. Bedankt iedereen voor de reacties. Toch leuk om al een beetje te peilen wat mogelijke reacties zullen zijn .
Oh ja, en de positieve reactie vind ik natuurlijk ook heel leuk om te lezen ! De namen zijn inderdaad wel een beetje "kak", maar daar hou ik ook wel van , zolang het niet té is... hahaha!
Vind de namen van je andere kinderen wel leuk, namen die je altijd geven kan en ids die drie namen zijn klassiek! Wat vind jij dan te kakkerige namen als ik vragen mag Hihi
Ik vind Lodewijk echt stoer! Zelf durven we deze naam niet aan, omdat het best 'zwaar' is. Maar ik vind het in deze tijd van de Jaydens, Dylanos en Keanu's een verademing hoor, kleine kans dat je kind in een klas vol Lodewijkjes komt te zitten. Marie- Louise vind ik ook mooi, klinkt deftig.
Supernamen! En als ze klein zijn kun je het nog altijd afkorten naar Lode en Malou of iets dergelijks; en dan zijn het alsnog leuke kleinere naampjes!
Wat leuk! nog een paar positieve reacties! Ik denk dat we het vaak genoeg zullen afkorten, bijvoorbeeld naar Lodi of Lode inderdaad. Of naar Wies of Loes, verwacht ik. Of Marloesje of zo Hahahaha, we zijn wel van het afkorten . Onze J.ozefien noemen we ook vaak Pientje (echt heel logisch) of Joos. En onze B.en Bennepen of Bennie (dus juist weer verlengen, ach ja!)